Tabakové spoločnosti menia názvy. Nechcú byť spájané s tabakom
VEĽKÁ BRITÁNIA – Britská tabaková spoločnosť Imperial Tobacco Group informovala o zamýšľanom kroku zmeniť svoje aktuálne obchodné meno na Imperial Brands. Po viac ako sto rokoch by tak tento tabakový gigant odstránil zo svojho firemného názvu oficiálne prepojenie na tabakový priemysel.
Imperial Tobacco Group, ktorý vyrába rôzne celosvetovo predávané značky cigariet, očakáva prijatie rozhodnutia o rebrandingu firmy niekedy vo februári budúceho roka. K uvedenému kroku spoločnosť pristupuje po vzore niekoľkých ďalších medzinárodných tabakových koncernov, ako aj pod tlakom britskej vlády na zníženie počtu fajčiarov v krajine a s tým spojené zlepšenie zdravia tamojšej populácie. Britská vláda v tejto súvislosti avizovala, že v budúcom roku bude požadovať predaj cigariet v čistých krabičkách, ktoré nebudú obsahovať logo žiadnej spoločnosti.
Spoločnosť zároveň potvrdila svoj cieľ hľadať nové akvizičné príležitosti už pod novým logom firmy. Imperial Tobacco Group bola založená v roku 1901 a aj napriek svojmu tabakovému obchodnému názvu sa v 60. rokoch minulého storočia pustila do podnikania v oblasti rýchleho občerstvenia, obalov či pivovarníctva.
Vyštudovala Právnickú fakultu Univerzity Komenského v Bratislave. V praxi sa venuje copywritingu, prekladateľskej činnosti a korporátnemu právu.