- Podnikam.sk
- Články
- Trendy v živnostenskom podnikaní
- Marketing
- Reklama
- Internetová reklama
- Úspech internetového predaja spočíva v originalite a dôvere
Úspech internetového predaja spočíva v originalite a dôvere
Prostredníctvom internetových obchodov už možno predávať v podstate akýkoľvek druh tovaru či poskytovať ktorúkoľvek službu. Takmer bez regionálneho obmedzenia. Presadzujú sa hlavne predajcovia, ktorí dokážu vymyslieť takú online marketingovú aplikáciu, ktorá urobí nákup atraktívnejší. Spoľahlivosť dodávky a servisu by mala byť prirodzene samozrejmosťou.
Ak sa chcete presadiť
- poskytnite o sebe čo najviac informácií
- poskytnite čo najviac informácií o produkte či službe
- poskytnite čo najviac informácií o možnosti dopravy, cene za dopravu, spôsoboch zaplatenia, o dodacej lehote
- bezodkladne informujte o prípadných problémoch s dodávkou
- informujte o záručnej lehote a servisných miestach pre záručný a pozáručný servis
- akceptujte možnosť odstúpenia od zmluvy a vrátenia tovaru
- dodržiavajte reklamačný poriadok
- dodržiavajte zákon o ochrane osobných údajov pri zasielaní marketingových materiálov prostredníctvom mailu alebo poštou
- certifikujte svoj obchod nejakou dôveryhodnou organizáciou.
Aký eshop zvoliť
- prenajatý
- voľne dostupný (open source)
- pripravený na ďalšiu úpravu (ready-made)
- programovaný na kľúč.
Grafika
Grafický návrh eshopu by mal hlavne vystihovať, čo predávate. A to celkovým vzhľadom a farebným zložením. Napríklad, keď predávate detské kočiariky, nezvolíte hranatý vzhľad oceľovej farby. Naopak, pri predaji luxusnej elektroniky nebude mať váš obchod ružový nádych so zaokrúhlenými okrajmi všade, kde sa len dá. Najlepšou vizitkou grafického riešenia je, že návštevník už vie podľa vzhľadu a farby odhadnúť, čo predávate.
Optimalizácia pre vyhľadávače (SEO)
Vyhľadávacie algoritmy veľkých prehliadačov sú väčšinou tajné, takže celá SEO optimalizácia je v podstate veľká alchýmia. Pokus o čo najlepšie výsledky pri vyhľadávaní začína už pri písaní zdrojového kódu programu. Ten musí byť kompatibilný s určitým bežne používaným protokolom. Povedzme HTML, XHTML, SMIL a podobne. Validáciu kódu môžete jednoducho overiť pomocou stránky validator.w3.org.
Tiež je dôležité správne radenie hlavných nadpisov a vyplnenie kľúčových slov, nadpisov aj popisov podstránok.
Propagácia
Možno použiť tradičnú internetovú reklamu ako bannery, odkazy, AdWords, či AdSense. Čoraz častejšie sa však uprednostňuje propagácia na sociálnych sieťach typu Facebook, Google+ alebo Twitter. Stačí si urobiť vlastnú stránku, udržiavať ju, aktualizovať status a pridávať nové fotky. Ľudia si ju začnú prezerať, pridávať do obľúbených, a tak ju rozšíria medzi svojich známych.
Podobne efektívne je tiež založenie profilu na Youtube. Potom natočíte niekoľko propagačných videí. Občas stačí len nafilmované predstavenie výrobku s hudbou alebo nahovoreným komentárom v pozadí.
Ďalším spôsobom, ktorý môže pomôcť a nestojí veľa peňazí, je písanie originálnych PR článkov a vytvorenie vlastných stránok.
Odlíšenie od konkurencie
Originálna grafika
Pokúste sa odlíšiť hlavne v detailoch ako ikonky, či typ písma. Celú stránku je dobré štylizovať v určitom duchu. Keď predávate počítače, môžete grafický návrh vytvoriť tak, aby pripomínal počítač.
Marketingová kampaň
Odlíšiť sa možno aj spôsobom reklamy. Zaberajú prevažne vtipné a originálne reklamné prvky.
Pridaná hodnota
Môže ňou byť v podstate čokoľvek, čo poskytnete k výrobku či službe navyše. Buď darček, poštovné zdarma, technickú podporu, prípadne montáž zariadenia.
Kto je úspešný
Podľa odborníka na internetový predaj Zsolta Baranyaia je najdôležitejším ukazovateľom úspešnosti webovej stránky číslo konverzií.
Konverzia znamená, že návštevník vykoná určitú, vami vopred stanovenú akciu. Je veľmi dôležité, aby ste túto akciu dokázali merať a analyzovať. Môže to byť návšteva kontaktnej stránky alebo registrácia na newsletter. Ale hlavne to najdôležitejšie, nákup produktu. Vo všeobecnosti platí, že čím viac konverzií máte v procese predaja, tým lepšie dokážete stránku optimalizovať. Hlavnou úlohou efektívnej stránky je maximalizovať konverzný pomer. Hlavne konverzný pomer predaja.
Na to potrebujete
- dostatočne dobrú ponuku
- adekvátne silnú komunikáciu
- zabezpečiť predajný proces (sledovať reakcie návštevníkov na stránke, analyzovať ich správanie, určiť body optimalizácie)
- celý proces automatizovať
- pritiahnuť a udržať kvalifikovaných návštevníkov (takých, ktorí sa seriózne zaujímajú o kúpu).
Zákazníci namiesto automatických formulárov a odpovedí preferujú priamy telefonický kontakt. Nemožno sa schovávať za internet. Internetové obchody, ktoré nemajú poriadne vyplnené kontaktné údaje sú často návštevníkmi ignorované.
Všetky úspešné stránky majú lákavý a pravidelne pribúdajúci obsah. Zaberajú rotujúce bannery, ktoré uvádzajú aktuálne akcie alebo informujú o aktuálnom dianí.
Údernou cestou je tvorba blogu. Okrem toho, že prinesie viacej návštevníkov z vyhľadávačov, návštevník bude mať pocit, že stránka ozaj žije.
Užitočné linky
http://www.zakonypreludi.sk/zz/2014-102
http://www.saec.sk/
http://www.pricemania.sk/
http://www.shopcomm.eu/