Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
E-shop
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.

Úspech internetového predaja spočíva v originalite a dôvere

V zahraničných e-shopoch nakupujeme najmä oblečenie a obuv
Ilustračné foto: FreeDigitalPhotos.net
4. januára 2016 Tlačiť

Prostredníctvom internetových obchodov už možno predávať v podstate akýkoľvek druh tovaru či poskytovať ktorúkoľvek službu. Takmer bez regionálneho obmedzenia. Presadzujú sa hlavne predajcovia, ktorí dokážu vymyslieť takú online marketingovú aplikáciu, ktorá urobí nákup atraktívnejší. Spoľahlivosť dodávky a servisu by mala byť prirodzene samozrejmosťou.

Ak sa chcete presadiť

  • poskytnite o sebe čo najviac informácií
  • poskytnite čo najviac informácií o produkte či službe
  • poskytnite čo najviac informácií o možnosti dopravy, cene za dopravu, spôsoboch zaplatenia, o dodacej lehote
  • bezodkladne informujte o prípadných problémoch s dodávkou
  • informujte o záručnej lehote a servisných miestach pre záručný a pozáručný servis
  • akceptujte možnosť odstúpenia od zmluvy a vrátenia tovaru
  • dodržiavajte reklamačný poriadok
  • dodržiavajte zákon o ochrane osobných údajov pri zasielaní marketingových materiálov prostredníctvom mailu alebo poštou
  • certifikujte svoj obchod nejakou dôveryhodnou organizáciou.

Aký eshop zvoliť

  • prenajatý
  • voľne dostupný (open source)
  • pripravený na ďalšiu úpravu (ready-made)
  • programovaný na kľúč.

Grafika

Grafický návrh eshopu by mal hlavne vystihovať, čo predávate. A to celkovým vzhľadom a farebným zložením. Napríklad, keď predávate detské kočiariky, nezvolíte hranatý vzhľad oceľovej farby. Naopak, pri predaji luxusnej elektroniky nebude mať váš obchod ružový nádych so zaokrúhlenými okrajmi všade, kde sa len dá. Najlepšou vizitkou grafického riešenia je, že návštevník už vie podľa vzhľadu a farby odhadnúť, čo predávate.

Optimalizácia pre vyhľadávače (SEO)

Vyhľadávacie algoritmy veľkých prehliadačov sú väčšinou tajné, takže celá SEO optimalizácia je v podstate veľká alchýmia. Pokus o čo najlepšie výsledky pri vyhľadávaní začína už pri písaní zdrojového kódu programu. Ten musí byť kompatibilný s určitým bežne používaným protokolom. Povedzme HTML, XHTML, SMIL a podobne. Validáciu kódu môžete jednoducho overiť pomocou stránky validator.w3.org.

Tiež je dôležité správne radenie hlavných nadpisov a vyplnenie kľúčových slov, nadpisov aj popisov podstránok.

Propagácia

Možno použiť tradičnú internetovú reklamu ako bannery, odkazy, AdWords, či AdSense. Čoraz častejšie sa však uprednostňuje propagácia na sociálnych sieťach typu Facebook, Google+ alebo Twitter. Stačí si urobiť vlastnú stránku, udržiavať ju, aktualizovať status a pridávať nové fotky. Ľudia si ju začnú prezerať, pridávať do obľúbených, a tak ju rozšíria medzi svojich známych.

Podobne efektívne je tiež založenie profilu na Youtube. Potom natočíte niekoľko propagačných videí. Občas stačí len nafilmované predstavenie výrobku s hudbou alebo nahovoreným komentárom v pozadí.

Ďalším spôsobom, ktorý môže pomôcť a nestojí veľa peňazí, je písanie originálnych PR článkov a vytvorenie vlastných stránok.

Odlíšenie od konkurencie

Originálna grafika
Pokúste sa odlíšiť hlavne v detailoch ako ikonky, či typ písma. Celú stránku je dobré štylizovať v určitom duchu. Keď predávate počítače, môžete grafický návrh vytvoriť tak, aby pripomínal počítač.

Marketingová kampaň
Odlíšiť sa možno aj spôsobom reklamy. Zaberajú prevažne vtipné a originálne reklamné prvky.

Pridaná hodnota
Môže ňou byť v podstate čokoľvek, čo poskytnete k výrobku či službe navyše. Buď darček, poštovné zdarma, technickú podporu, prípadne montáž zariadenia.

Kto je úspešný

Podľa odborníka na internetový predaj Zsolta Baranyaia je najdôležitejším ukazovateľom úspešnosti webovej stránky číslo konverzií.

Konverzia znamená, že návštevník vykoná určitú, vami vopred stanovenú akciu. Je veľmi dôležité, aby ste túto akciu dokázali merať a analyzovať. Môže to byť návšteva kontaktnej stránky alebo registrácia na newsletter. Ale hlavne to najdôležitejšie, nákup produktu. Vo všeobecnosti platí, že čím viac konverzií máte v procese predaja, tým lepšie dokážete stránku optimalizovať. Hlavnou úlohou efektívnej stránky je maximalizovať konverzný pomer. Hlavne konverzný pomer predaja.

Na to potrebujete

  • dostatočne dobrú ponuku
  • adekvátne silnú komunikáciu
  • zabezpečiť predajný proces (sledovať reakcie návštevníkov na stránke, analyzovať ich správanie, určiť body optimalizácie)
  • celý proces automatizovať
  • pritiahnuť a udržať kvalifikovaných návštevníkov (takých, ktorí sa seriózne zaujímajú o kúpu).

Zákazníci namiesto automatických formulárov a odpovedí preferujú priamy telefonický kontakt. Nemožno sa schovávať za internet. Internetové obchody, ktoré nemajú poriadne vyplnené kontaktné údaje sú často návštevníkmi ignorované.

Všetky úspešné stránky majú lákavý a pravidelne pribúdajúci obsah. Zaberajú rotujúce bannery, ktoré uvádzajú aktuálne akcie alebo informujú o aktuálnom dianí.

Údernou cestou je tvorba blogu. Okrem toho, že prinesie viacej návštevníkov z vyhľadávačov, návštevník bude mať pocit, že stránka ozaj žije.

Užitočné linky

http://www.zakonypreludi.sk/zz/2014-102
http://zaloziteshop.cz/
http://www.saec.sk/
http://www.internet-marketing.sk/
http://www.pricemania.sk/
http://www.shopcomm.eu/

Súvisiace články v seriáli "Trendy v živnostenskom podnikaní"

Zobraziť všetky články v seriáli "Trendy v živnostenskom podnikaní"

Témy

internetinternetový predaj

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Internetová reklama

Poradca podnikateľa a živnostníka

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
Dane a účtovníctvo
Doprava
Dotácie
DPH - Daň z pridanej hodnoty
DzP - Dane z príjmu
Enviro
Environmentalistika
Finančné riadenie
IAS/IFRS
Legislatíva a zákony
Legislatíva, zákony
Logistika
Manažérske zručnosti
Manažment
Marketing
Marketing a predaj
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Medzinárodné zdaňovanie
Mzdy a odvody
Nehnuteľnosti
Osobný rozvoj
Ostatné dane
Personalistika
Pohľadávky
Pracovné právo
Právo
Riadenie
Riadenie firmy
Riadenie ľudských zdrojov
Samospráva
Školstvo
Školy
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Účtovníctvo a dane
Verejná správa
Verejné obstarávanie-obstarávateľ
Verejné obstarávanie-uchádzač
Výroba
žiadny
Živnosť

august

21aug6:30Ako legálne ušetriť na daniach – základy daňového modelovania a aktuálny stav legislatívy pre rok 20196:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:DPH,Ostatné dane

21aug6:30Trojdňové školenie pre personalistov a mzdárov6:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Mzdy a odvody,Personalistika

27aug6:30Od rozhodnutia o umiestnení stavby po kolaudáciu6:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Nehnuteľnosti,Stavebníctvo

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikam.sk

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu. Ochrana osobných údajov | Podmienky používania | Kontakt
OK

Web obsahuje cookies. Prevádzkovateľ webu nezbiera žiadne osobné údaje, ak nie ste registrovaný. Web obsahuje prvky tretích strán. Viac k: Ochrana osobných údajov a cookies

X