- Podnikam.sk
- Články
- Relax
- Na pôvodné či predchádzajúce logá týchto firiem si už nikto ani nespomenie. Viete prečo?
Na pôvodné či predchádzajúce logá týchto firiem si už nikto ani nespomenie. Viete prečo?
Identita nejakej značky súvisí predovšetkým s jej logom. To je jedna z prvých vecí, na ktorú si potenciálny zákazník spomenie, keď rozmýšľa, aký výrobok by si najbližšie zaobstaral. Apple, Microsoft, Sony. Ich logá môžu vyvolávať emocionálnu reakciu (za predpokladu, že „fungujú“). Ani týmto gigantom to však nevyšlo na prvý raz.
Trendy a rovnako „chute“ sa menia, niektoré značky preto raz za čas inovujú aj svoje logá.
Obraz v očiach verejnosti je totiž z pochopiteľných dôvodov pre väčšinu spoločností absolútne kľúčový.
Tu je niekoľko príkladov log, ktoré neobstáli v skúške časom.
Apple
Jednoduchosť je synonymom značky Apple. Preto sa môže zdať až neuveriteľné, že kedysi mali v logu obraz sira Isaaca Newtona sediaceho pod jabloňou. Len o rok neskôr upravila spoločnosť svoje logo do podoby ikonického (farebného) jablka. Napriek tomu je Newtonov obrázok stále súčasťou histórie. Zaujímavé je, že spoločnosť názov nezískala, ako sa mnohí mylne domnievajú, vďaka Newtonovmu jablku, ale vďaka jednej z Jobsových frutariánskych diét.
Sony
Font, ktorý spoločnosť Sony používa vo svojom logu, je uhladený, vzbudzuje teda v podstate rovnaké dojmy ako niektoré z jej produktov. Logo, ktorým sa v Sony „prihovárali“ potenciálnym zákazníkom v roku 1958 však bolo výrazne odlišné a pôsobilo predovšetkým futuristicky.
Amazon
Pôvodnému logu spoločnosti chýba jemnosť a ľahkosť aktuálneho dizajnu „od A po Z“. Možno aj preto, že rieka (alebo je to cesta?) je situovaná v tmavom písmene „A“. Tento emblém prežil do roku 2000, pričom je zvláštne, že neznázorňoval v tom čase ťažiskový produkt v ponuke spoločnosti – knihy.
Xerox
Firma možno v očiach spoločnosti klesla, netreba však zabúdať na to, že to bola práve jej divízia PARC (Palo Alto Research Center), ktorá vynašla grafické užívateľské rozhranie. Jej pôvodné logo však dnes vyvoláva pravdepodobne trochu iné pocity ako v 50. rokoch.
Nintendo
Nintendo figurovalo vo svete hier takmer storočie pred uvedením hier zo série Super Mario. Hoci spoločnosti v posledných troch dekádach prudko stúpla popularita, štart bol viac ako skromný a spoločnosť sa vo svojich začiatkoch zameriavala na karty. Toto logo – používali ho od roku 1950 do 1960 – to ilustruje celkom jasne.
Microsoft
Logo, ktoré spoločnosť používala na začiatku svojej cesty – v rokoch 1980 až 1982 –, pôsobilo moderne, štýlovo a „coolovo“. Bolo presné také, aké si doba vyžadovala, aby bolo.
Wikipedia
Wikipedia sa v rámci pätnástich rokov svojej existencie, čo sa týka celkového dizajnu, drží osvedčenej klasiky. Netýka sa to ale loga. Stránka, na ktorú môžu prispievať miliardy ľudí a ktorá predstavuje pravdepodobne najorganizovanejší korpus informácií na webe, začínala v roku 2001 s takýmto čudesným logom – nelogom.