Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
Zakúpiť členstvo
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
FOAF.sk - Aký má firma zisk? Kto ju vlastní? Kto má dlhy? Zistite TU

Na pôvodné či predchádzajúce logá týchto firiem si už nikto ani nespomenie. Viete prečo?

SITA/AP
20. januára 2016 Zdroj www.businessinsider.com Tlačiť

Identita nejakej značky súvisí predovšetkým s jej logom. To je jedna z prvých vecí, na ktorú si potenciálny zákazník spomenie, keď rozmýšľa, aký výrobok by si najbližšie zaobstaral. Apple, Microsoft, Sony. Ich logá môžu vyvolávať emocionálnu reakciu (za predpokladu, že „fungujú“). Ani týmto gigantom to však nevyšlo na prvý raz.

Trendy a rovnako „chute“ sa menia, niektoré značky preto raz za čas inovujú aj svoje logá.

Obraz v očiach verejnosti je totiž z pochopiteľných dôvodov pre väčšinu spoločností absolútne kľúčový.

Tu je niekoľko príkladov log, ktoré neobstáli v skúške časom.

Apple

Jednoduchosť je synonymom značky Apple. Preto sa môže zdať až neuveriteľné, že kedysi mali v logu obraz sira Isaaca Newtona sediaceho pod jabloňou. Len o rok neskôr upravila spoločnosť svoje logo do podoby ikonického (farebného) jablka. Napriek tomu je Newtonov obrázok stále súčasťou histórie. Zaujímavé je, že spoločnosť názov nezískala, ako sa mnohí mylne domnievajú, vďaka Newtonovmu jablku, ale vďaka jednej z Jobsových frutariánskych diét.

Apple
www.businessinsider.com

Sony

Font, ktorý spoločnosť Sony používa vo svojom logu, je uhladený, vzbudzuje teda v podstate rovnaké dojmy ako niektoré z jej produktov. Logo, ktorým sa v Sony „prihovárali“ potenciálnym zákazníkom v roku 1958 však bolo výrazne odlišné a pôsobilo predovšetkým futuristicky.

Sony
www.businessinsider.com

Amazon

Pôvodnému logu spoločnosti chýba jemnosť a ľahkosť aktuálneho dizajnu „od A po Z“. Možno aj preto, že rieka (alebo je to cesta?) je situovaná v tmavom písmene „A“. Tento emblém prežil do roku 2000, pričom je zvláštne, že neznázorňoval v tom čase ťažiskový produkt v ponuke spoločnosti – knihy.

Amazon
www.businessinsider.com

Xerox

Firma možno v očiach spoločnosti klesla, netreba však zabúdať na to, že to bola práve jej divízia PARC (Palo Alto Research Center), ktorá vynašla grafické užívateľské rozhranie. Jej pôvodné logo však dnes vyvoláva pravdepodobne trochu iné pocity ako v 50. rokoch.

Xerox.jpg
www.businessinsider.com

Nintendo

Nintendo figurovalo vo svete hier takmer storočie pred uvedením hier zo série Super Mario. Hoci spoločnosti v posledných troch dekádach prudko stúpla popularita, štart bol viac ako skromný a spoločnosť sa vo svojich začiatkoch zameriavala na karty. Toto logo – používali ho od roku 1950 do 1960 – to ilustruje celkom jasne.

Nintendo
www.businessinsider.com

Microsoft

Logo, ktoré spoločnosť používala na začiatku svojej cesty – v rokoch 1980 až 1982 –, pôsobilo moderne, štýlovo a „coolovo“. Bolo presné také, aké si doba vyžadovala, aby bolo.

Microsoft
www.businessinsider.com

Wikipedia

Wikipedia sa v rámci pätnástich rokov svojej existencie, čo sa týka celkového dizajnu, drží osvedčenej klasiky. Netýka sa to ale loga. Stránka, na ktorú môžu prispievať miliardy ľudí a ktorá predstavuje pravdepodobne najorganizovanejší korpus informácií na webe, začínala v roku 2001 s takýmto čudesným logom – nelogom.

Titulka.jpg
www.businessinsider.com

K téme

FOAF.sk firmy - Hosp. výsledky, súvahy, výkazy, DLHY, vlastníci - Zistite TU

Témy

AmazonAppleMicrosoft

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Relax

Poradca podnikateľa a živnostníka

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
Dane a účtovníctvo
Doprava
Dotácie
DPH - Daň z pridanej hodnoty
DzP - Dane z príjmu
Enviro
Environmentalistika
Eurofondy
Finančné riadenie
IAS/IFRS
Industry 4.0
ISO
Komunikačné zručnosti
Koronavírus
Legislatíva a zákony
Legislatíva, zákony
Logistika
Manažérske zručnosti
Manažment
Marketing
Marketing a predaj
Marketingové zručnosti
Medzinárodné účtovné štandardy - IAS/IFRS, US GAAP
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Medzinárodné zdaňovanie
Mzdy a odvody
Nehnuteľnosti
Osobný rozvoj
Ostatné dane
Personalistika
Počítačové zručnosti
Pohľadávky
Pracovné právo
Právo
Právo, Pracovné právo
Predaj
Riadenie
Riadenie firmy
Riadenie ľudských zdrojov
Samospráva
Školstvo
Školy
Smernice
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Účtovníctvo a dane
Účtovníctvo verejnej správy
Verejná správa
Verejné obstarávanie-obstarávateľ
Verejné obstarávanie-uchádzač
Výroba
žiadny
Živnosť

marec

27mar9:30ChatGPT a Bard – využitie v biznise9:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Marketing

27mar9:30ChatGPT a Bard – využitie v biznise9:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Marketing

27mar9:30ChatGPT a Bard – využitie v biznise9:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Marketing

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikam.sk

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu. Ochrana osobných údajov | Podmienky používania | Kontakt | GDPR - Nastavenie sukromia
X