Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
Zakúpiť členstvo
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
FOAF.sk - Aký má firma zisk? Kto ju vlastní? Kto má dlhy? Zistite TU

Virtuálne sídla – znížia náklady a zvýšia prestíž aj bezpečie!

Using innovative technologies . Mixed media
Thinkstock
14. septembra 2016 Zdroj Podnikam.sk Tlačiť

Každá firma musí mať pri vzniku  registračné sídlo, ktoré sa zapisuje do Obchodného registra Slovenskej republiky. Pokiaľ nechcete platiť drahú kanceláriu, ale stotožniť súkromný byt s firemným priestorom, je virtuálne sídlo praktické, lacné a veľakrát výhodné riešenie.

Zákon povoľuje nemať kanceláriu

Na jednej strane je potrebné uvádzať pri zápise do obchodného registra oficiálne sídlo spoločnosti, no zákon umožňuje mať takýto priestor prenajatý a neurčuje, ako má vyzerať. To sprístupňuje možnosť mať napríklad oficiálne sídlo na dobrej adrese aj spoločnostiam, ktoré sa rozbiehajú, nemajú kapitál na prenájom kancelárie, alebo kanceláriu nepotrebujú.

Výhodou je aj nemalá finančná úspora. Prenájom virtuálneho sídla v Bratislave sa začínajú okolo 10 eur, v Starom meste priemerne okolo 30 eur za mesiac. To je približne desatina ceny prenájmu malej kancelárie. Nemusíte však využiť len platené služby.

Povolenie na prenájom virtuálnej kancelárie nemusíte mať od spoločnosti, ktorá sa tým živí, ale súhlas na ustanovenie sídla vám môže dať napríklad aj kamarát v jeho firme, prípadne budove. To je možnosť ako ušetriť ešte viac, no pre mnoho firiem to nie je riešenie, nakoľko sa nedajú očakávať administratívne služby, len prenajatie „schránky“.

V cene môže byť aj sekretárka

Nenavarí vám síce kávu, ale vybaví všetky formality. Virtuálne kancelárie bežne poskytujú klientom preposielanie, alebo skenovanie pošty, sms notifikáciu prichádzajúcich zásielok aj ich evidenciu. Môžete tak sedieť stovky kilometrov od sídla, ale pre klientov budete vystupovať ako firma, ktorá skutočne sídli na adrese virtuálneho sídla. To zabezpečí aj preberanie hovorov. Ponuka doplnkových služieb je rôzna, záleží čo potrebujete a ste ochotní zaplatiť.

Dávajte si pozor na majiteľa

Pri prenájme virtuálnej kancelárie je potrebné zvážiť niekoľko vecí. Či je pre vás rozhodujúca na vizitke „dobrá adresa“, alebo sa uspokojíte aj s okrajovejšou časťou mesta. To je individuálna preferencia a cenový rozdiel v rôznych adresách môže byť niekoľko stoviek eur ročne.

Vždy si však prenajímajte kanceláriu od skutočného vlastníka nehnuteľnosti. Je to prvá vec, na ktorú sa informujte. Pretože iba majiteľ nehnuteľnosti môže udeliť súhlas na prevádzku firemných priestorov a zriadenie sídla firmy. Môže síce uviesť viacero súhlasov pre viacero firiem a na jednej adrese môže byť takto viacero oficiálnych sídiel firiem, ale vždy rozhoduje majiteľ. V prípade, že si poskytovateľ virtuálneho sídla nehnuteľnosť sám len prenajíma, môžu pri vypovedaní zmluvy nastať problémy a následne bude opäť potrebná zmena v OR SR.

Aj na súkromný coworking

Jednou z výhod virtuálnej kancelárie je, že často k balíku služieb poskytuje na nejaký čas na využitie reprezentačných priestorov, zasadačky, konferenčnej sály. Prípadne sú dostupné za poplatok. Virtuálne sídlo sa tak nemusí stať iba schránkou, kde vám chodia zásielky, ale splní plnohodnotnú funkciu pobočky na pár dni v mesiaci.

Ak potrebujete napríklad viesť rokovanie s partnermi v inom, obvykle hlavnom meste. Práve to je na Slovensku, ale aj vo svete veľmi obľúbený dôvod na vytvorenie virtuálneho sídla. Virtuálne sídlo oproti klasickému coworkingovému priestoru získava významný benefit práve tým, že na adrese môžete priamo zaregistrovať aj sídlo, čo štandardný coworking priestor neumožňuje.

Väčšia anonymita

Mnoho podnikateľov pri zriadení virtuálnej kancelárie počíta s menšou kontrolou zo strany štátnych orgánov, čo je vzhľadom na množstvo firiem napríklad v hlavnom meste naozaj logický a nepísaný benefit virtuálneho sídla.

Takisto sa mnohí podnikatelia snažia vyriešiť napríklad časté a neodôvodnené kontroly zo strany daňového úradu práve cestou zmeny sídla na virtuálnu adresu v hlavnom meste. Virtuálne sídla je možné si okrem Bratislavy prenajať aj v iných väčších a krajských mestách.

Zároveň máte oddelené súkromie od pracovnej kancelárie, čo je v niektorých prípadoch vhodná ochrana aj v prípade, že si majiteľ firmy neželá byť zastihnutý. Minimálne sa tým zvyšuje miera anonymity aj zabezpečenia súkromia majiteľa firmy.

Ako si založiť virtuálne sídlo?

V princípe existujú možnosti dve. Mnoho spoločností rieši prenájom virtuálnych priestorov ako svoj biznis, no podnikateľ má aj inú možnosť, a to prenajať si virtuálne sídlo napríklad už u existujúcej firmy, alebo známeho. V takom prípade je potrebný iba súhlas vlastník so zápisom sídla do obchodného registra.

Ak sa rozhodnete pre realizáciu virtuálneho sídla prostredníctvom firmy, postupuje sa na základe zmluvných podmienok a objednania si služieb. Následne si svoju získanú adresu môžete zapísať ako vlastné sídlo. Mnoho spoločností, ktoré profesionálne ponúkajú virtuálne sídla, poskytujú aj založenie spoločnosti na kľúč. Pozor však na dôležitú vec. Ako sídlo firmy musí byť použitá riadna adresa a miesto, nemôže to byť napríklad zriadený P.O.BOX, teda poštový priečinok.

Pre koho je virtuálne sídlo vhodné?

  • štartujúci podnikatelia, startupisti, tí ktorí chcú šetriť náklady
  • spoločnosti, ktoré potrebujú outsorsovať korešpondenčno-administratívne činností
  • firmy, ktoré majú záujem vystupovať v inom meste ako v mieste bydliska
  • firmy, ktoré si chcú zabezpečiť oddelenie súkromia a podnikania
  • zahraničné spoločnosti, otvárajúce svoje pobočky na území Slovenskej republiky
  • občianske združenia a neziskové organizácie, ktoré nedisponujú vhodnými priestormi
  • firmy, ktoré potrebujú v isté dni využívať reprezentačné priestory, alebo zasadačky, ale v centrále firmy nepotrebujú pracovať
  • firmy, ktoré sa presťahovali, ale majú záujem zostať pod rovnakým daňovým úradom
  • firmy, ktoré majú záujem prejsť pod iný daňový úrad

Odporúčané ebooky

K téme

FOAF.sk firmy - Hosp. výsledky, súvahy, výkazy, DLHY, vlastníci - Zistite TU

Témy

Chcem začať podnikaťkanceláriaPodnikám na internetepodnikaniePrémiový obsahstartupvirtuálne sídlo

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Znižovanie nákladov

Poradca podnikateľa a živnostníka

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
Dane a účtovníctvo
Doprava
Dotácie
DPH - Daň z pridanej hodnoty
DzP - Dane z príjmu
Enviro
Environmentalistika
Eurofondy
Finančné riadenie
IAS/IFRS
Koronavírus
Legislatíva a zákony
Legislatíva, zákony
Logistika
Manažérske zručnosti
Manažment
Marketing
Marketing a predaj
Medzinárodné účtovné štandardy - IAS/IFRS, US GAAP
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Medzinárodné zdaňovanie
Mzdy a odvody
Nehnuteľnosti
Osobný rozvoj
Ostatné dane
Personalistika
Pohľadávky
Pracovné právo
Právo
Právo a manažment
Právo, Pracovné právo
Predaj
Riadenie
Riadenie firmy
Riadenie ľudských zdrojov
Samospráva
Školstvo
Školy
Smernice
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Účtovníctvo a dane
Účtovníctvo verejnej správy
Umelá inteligencia
Verejná správa
Verejné obstarávanie-obstarávateľ
Verejné obstarávanie-uchádzač
Výroba
žiadny
Živnosť

november

21nov8:30Zákonník práce v roku 2024 – zmeny v praxi8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Personalistika,Pracovné právo

21nov8:30Ako využiť potenciál vašej značky na maximum - pomocou brand archetypov8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Riadenie

21nov8:30Zákonník práce v roku 2024 – zmeny v praxi8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Personalistika,Pracovné právo

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikam.sk

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu. Ochrana osobných údajov | Podmienky používania | Kontakt | GDPR - Nastavenie sukromia
X