Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
Zakúpiť členstvo
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
FOAF.sk - Aký má firma zisk? Kto ju vlastní? Kto má dlhy? Zistite TU

Náhle odchody manažérov riešia firmy najmä internými kapacitami

Náhle odchody manažérov internými kapacitami
Ilustračné foto: FreeDigitalPhotos.net
16. júna 2014 Zdroj Podnikam.SK, IT Tlačiť

Viac ako dve tretiny slovenských firiem zažilo náhle odchody kľúčových manažérov. 

Náhle odchody manažérov sú pre slovenské firmy rizikom

„Náš prieskum ukázal, že aj pri intenzívnom využívaní moderných technológií je ľudský vklad  na výsledku nezanedbateľný. V polovici spoločností, ktorých manažéri sa zapojili do nášho prieskumu, tvorí ľudský prínos viac ako 90% výkonu firmy,“ hovorí Peter Križan, zakladateľ služby prenájmu manažérov TOPHEADS.me. Práve z tohto dôvodu je pre každú spoločnosť potrebné dobre manažovať ľudské zdroje a byť schopný pružne reagovať na mimoriadne situácie. Online prieskum firma uskutočnila medzi vyše 200 majiteľmi a topmanažérmi, pričom odpovedali ľudia tak z veľkých korporácií, ako aj z malých a stredných podnikov. 
 
 
Za náhlym výpadkom kľúčového manažéra pritom nemusí byť len zaujímavejšia ponuka od konkurencie, ale aj osobný postoj či zdravotné komplikácie. Výpadok jedného človeka potom môže mať negatívny vplyv na ekonomiku a vývoj celej firmy. S takýmto názorom súhlasí osem z desiatich oslovených manažérov a až 71 percent riadiacich pracovníkov s tým má aj osobnú skúsenosť.
 

 

Povýšenie alebo rozšírenie kompetencií

Na Slovensku však pretrváva snaha riešiť náhle odchody manažérov internými kapacitami. „Len v 12% prípadoch hľadajú firmy riešenie chýbajúcej manažérskej sily mimo vlastnej spoločnosti. Buď novou úlohou poveria člena tímu bez manažérskych skúseností, alebo rozšíria kompetencie manažéra iného tímu. Takéto riešenia však môžu mať vplyv na kvalitu riadenia úloh alebo na oslabenie výkonnosti spoločnosti. Dôvodom, pre ktorý sa spoločnosti spoliehajú na interné sily, je však rýchlosť riešenia. Nábor a zabehnutie nového človeka na trvalý pracovný pomer si vyžaduje veľa času,“ vysvetľuje Peter Križan. 
 
Zdroj: Topheads.me

Výkon až po 6 mesiacoch

Podľa skúseností oslovených manažérov výber nového riadiaceho pracovníka trvá tri mesiace a viac. Približne podobne dlhý čas trvá plnohodnotné zapojenie nového človeka od nástupu do interných procesov. Nie je žiadnou výnimkou, ak tento proces trvá aj dlhšie. Tretina odpovedala, že na výber nového človeka potrebuje polroka a ďalších šesť mesiacov na jeho zabehnutie. Vybrať externého špecialistu na krátkodobé riešenie konkrétnej výzvy možno výrazne rýchlejšie. Časová úspora je aj v druhej fáze. Keďže ho firma neplánuje poverovať všetkými internými procesmi, komplexný adaptačný proces odpadá. Nájomní manažéri sa venujú vyriešeniu konkrétnemu problému.
 
“Náhle odchody manažérov predstavujú situácie, ktoré sú veľmi vhodné na využitie služieb takzvaných interim manažérov, alebo inak povedané špecialistov na krátkodobé projekty. Ide o preverených, skúsených manažérov, ktorých vo svete firmy bežne využívajú na takéto projekty. Na Slovensku a v Čechách sa povedomie o takejto službe šíri veľmi pomaly. Aj keď tri štvrtiny manažérov pojem interim management poznajú, skúsenosť s ich službami majú len v troch percentách firiem,“ hovorí o výsledku prieskumu a situácii z interim managementom na Slovensku a v Čechách Peter Križan.
 

Výzvu hľadá až 90 percent manažérov

Nielen české a slovenské firmy často pri hľadaní riešenia problému strácajú nadhľad a končia v začarovanom kruhu svojich interných možností. Pracovný trh s takzvanými nájomnými špecialistami vie ponúknuť rýchlu a efektívnu odpoveď na mnohé takéto situácie. Prieskum preukázal mimoriadne vysokú otvorenosť riadiacich pracovníkov slovenských a českých firiem prijať krátkodobú výzvu venovať sa novým výzvam v inej firme.
 
Zdroj: Topheads.me
 
„Až 90 % opýtaných uviedlo, že sú voči takejto ponuke otvorení bez toho, aby dali zamestnávateľovi výpoveď,“ komentuje Peter Križan. Zároveň však upozorňuje na potrebu mať dôveryhodného sprostredkovateľa: „Firmy potrebujú spoľahlivého partnera, ktorý im sprostredkuje toho správneho špecialistu a bude im garantovať, že neotvoria dvere do svojich interných procesov osobe, ktorá takúto situáciu môže zneužiť. Na druhej strane zachová anonymitu aj pre samotných nájomných špecialistov.“
 

K téme

FOAF.sk firmy - Hosp. výsledky, súvahy, výkazy, DLHY, vlastníci - Zistite TU

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Motivácia zamestnancov

Poradca podnikateľa a živnostníka

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
Dane a účtovníctvo
Doprava
Dotácie
DPH - Daň z pridanej hodnoty
DzP - Dane z príjmu
Enviro
Environmentalistika
Eurofondy
Finančné riadenie
IAS/IFRS
Koronavírus
Legislatíva a zákony
Legislatíva, zákony
Logistika
Manažérske zručnosti
Manažment
Marketing
Marketing a predaj
Medzinárodné účtovné štandardy - IAS/IFRS, US GAAP
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Medzinárodné zdaňovanie
Mzdy a odvody
Nehnuteľnosti
Osobný rozvoj
Ostatné dane
Personalistika
Pohľadávky
Pracovné právo
Právo
Právo a manažment
Právo, Pracovné právo
Predaj
Riadenie
Riadenie firmy
Riadenie ľudských zdrojov
Samospráva
Školstvo
Školy
Smernice
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Účtovníctvo a dane
Účtovníctvo verejnej správy
Umelá inteligencia
Verejná správa
Verejné obstarávanie-obstarávateľ
Verejné obstarávanie-uchádzač
Výroba
žiadny
Živnosť

november

21nov8:30Zákonník práce v roku 2024 – zmeny v praxi8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Personalistika,Pracovné právo

21nov8:30Ako využiť potenciál vašej značky na maximum - pomocou brand archetypov8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Riadenie

21nov8:30Zákonník práce v roku 2024 – zmeny v praxi8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Personalistika,Pracovné právo

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikam.sk

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu. Ochrana osobných údajov | Podmienky používania | Kontakt | GDPR - Nastavenie sukromia
X