Ako rozbehnúť online business?
BRATISLAVA 15. augusta 2017 (P/PR) – Existuje osvedčená postupnosť krokov, ktoré vám prinesú úspech na poli online podnikania. Riadili sa nimi už tisíce ľudí, ktorí za svojou cestou k úspechu podnikli týchto 7 krokov. Prijmete pozvanie na cestu?
Ako sa vyhnúť chybe, ktorú robí väčšina?
Mnoho ľudí robí chybu hneď na začiatku v tom, že sa v prvom rade pozerajú na produkt a až v druhom na trh. Aby ste zvýšili svoje šance na úspech, pozrite sa na veci v opačnom poradí. Trik je v tom nájsť skupinu ľudí, ktorá rieši istý problém, napríklad predaj ready made a.s., ale riešenia nenachádza.
• Navštevujte online fóra a pýtajte sa ľudí na problémy, ktoré ich trápia.
• Získavajte kľúčové slová, na ktoré napriek tomu, že sú vyhľadávané, neexistuje mnoho webstránok.
• Sledujte konkurenciu, učte sa od nej a robte veci lepšie ako vaši konkurenti.
Píšte kvalitný obsah
Práve obsah je moment, ktorý predáva. Ako teda tvoriť zaujímavý obsah?:
• Opíšte problém, ktorý váš produkt rieši.
• Pridajte odporúčania a názory ľudí, ktorí váš produkt používajú.
• Hovorte o produkte a o tom ako prináša užívateľovi úžitok.
• Ponúknite silnú záruku.
• Vzbuďte naliehavosť.
V článku by ste sa mali zamerať na informácie o tom ako váš produkt alebo služba dokáže riešiť problémy ľudí a prečo napríklad používať tonery Epson. Prosto prečo je práve váš produkt jedinečný.
Vytvorte si vlastnú web stránku
Akonáhle máte okruh potenciálnych zákazníkov a produkt, ktorý by ich mohol zaujať, je na čase spustiť web. Mal by byť vizuálne príťažlivý, zároveň ale jednoduchý. Na zachytenie pozornosti kupujúceho máte totiž menej ako 5 sekúnd, inak zmizne a už sa možno nikdy nevráti.
• Vyberte jedno, max. dve obyčajné typy písma na bielom pozadí.
• Na každej stránke umožnite jednoduchú, jasnú navigáciu.
• Zahrňte do webu ponuku na prihlásenie, aby ste mohli zbierať e-mailové adresy.
• Uľahčite nákup – nie viac ako jedno či dve kliknutia medzi zákazníkom a pokladňou.
Ako zacieliť na užívateľov
PPC kampane sa považujú za najľahšiu cestu ako dostať užívateľov na úplne novú web stránku. Umožňujú testovanie rôznych kľúčových slov, titulkov, cien a spôsobov predaja a okamžite sa zobrazujú na vyhľadávacích stránkach. PPC vám pomôže zaistiť okamžitú návštevnosť a umožní zistiť najvhodnejšie kľúčové slová vzhľadom na konverzie. Neskôr určite budete chcieť reklamu v Google či iné možnosti propagácie.
Vytvorte si povesť odborníka
Ľudia chodia na internet za účelom hľadania informácií. Uveďte informácie zdarma na iných weboch spolu s odkazom na váš web a uvidíte, že vaša návštevnosť bude rásť rovnako ako bude stúpať pozícia vášho webu vo vyhľadávačoch.
• Vytvorte zdarma články, videá alebo iný obsah, ktorý ľudia považujú za dôležitý.
• Distribuujte obsah prostredníctvom on-line adresárov a sociálnych médií.
• K hodnotnému obsahu na vašom webe zahrňte možnosť „poslať priateľovi“.
• Buďte aktívny na fórach a stránkach sociálnych sietí, na ktorých „visí“ váš cieľoví trh-zákazník.
Vytvorte reálny dojem, že vaša práca je presná ako spoľahlivosť laboratórnych váh.
Zvýšte svoj príjem prostredníctvom spätného predaja
Uzavretie prvého predaja je dôležitý moment, od ktorého by ste sa mali odpichnúť. Ako? Rozvíjajte vzťah s vašimi zákazníkmi a prijmite ich k tomu, aby u vás nakupovali znova:
• ponúknite produkty, ktoré dopĺňajú ich pôvodný nákup.
• ponúkajte vernostné kupóny.
• ponúknite súvisiace produkty aj po tom, ako zákazník dokončí objednávku.
Internetové prostredie sa veľmi rýchlo mení, no základné princípy ostávajú. Odrazte sa z nich, zaujímajte sa o pozitíva SMS marketingu a rozvíjajte seba aj svoje podnikanie.