Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
Zakúpiť členstvo
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
FOAF.sk - Aký má firma zisk? Kto ju vlastní? Kto má dlhy? Zistite TU

Ako si vybrať personálnu agentúru

Ako si vybrať personálnu agentúru
Fotobanka Pixmac
4. októbra 2012 Tlačiť

Rozhodli ste sa reagovať na ponuku práce, ktorú sprostredkúva agentúra? Alebo hľadáte spoločnosť, ktorá vás na trhu bude ponúkať? Čas sú peniaze, no aby padali do vášho vrecka, dajte si námahu a overte si, komu ponúkate svoj životopis.

 

Tradícia môže niečo prezradiť

Na trhu pôsobí veľké množstvo menších či väčších personálnych agentúr. Každá má za sebou nejakú históriu. Niektorá dlhšiu, iná kratšiu. Ak má agentúra za sebou množstvo odpracovaných rokov na trhu je pravdepodobnejšie, že bude dôveryhodnejšia. Je jednoducho overená časom a referenciami.

Referencie

Skutky hovoria za všetko. A takisto klienti, s ktorými agentúra v minulosti spolupracovala hovoria o jej kvalite či úspešnosti. Firmy so zvučnými menami v portfóliu svedčia o tom, že agentúra si svoju prácu robí dobre a veľkí klienti sa na ňu nemajú problém obrátiť. Svedčí o tom aj prípad pána Buňatického, vyučeného elektrikára z Vranova nad Topľou. „Za prácou som sa musel presťahovať, pretože v našom regióne je ťažké nájsť si robotu. Momentálne som už dva roky cez Adecco vo Volkswagene. Som spokojný a mám pocit pevnej pôdy pod nohami, normálne robím, normálne žijem.

 

Rozsah činnosti

Pri hľadaní vhodnej agentúry je potrebné zistiť, v akých priemyselných odvetviach pôsobí a aké pracovné pozície ponúka. Najlepšie je potom vybrať len tie agentúry, ktoré zodpovedajú potrebnej špecializácii. V konkrétnych oblastiach zvyknú mať agentúry rozsiahle siete kontaktov, a tak je pri nich  väčšia šanca na úspech.

 

Kontakt

Ako sa bude agentúra v prípade spolupráce správať je veľmi ľahké odhaliť. Stačí ak ju osobne alebo telefonicky kontaktujete. Je potrebné si všímať ako pracovníci reagujú, aká je ich iniciatíva, či ochota vyjsť v ústrety požiadavkám klienta. Svoje, bohužiaľ negatívne skúsenosti opisuje pán Buňatický „Zažil som, že ma z jednej agentúry zavolali na pohovor. Vraj som vhodný kandidát. No keď som tam prišiel, tak mi oznámili, že potrebujú muža len do 45 rokov. Ja už mám 50. Pýtal som sa personalistky, že prečo mi to nedokázala povedať do telefónu, aby som nemusel cestovať 50 km do agentúry. Odpovedala, že do telefónu to povedať nemohla, aby ma nediskriminovala. Tak som zbytočne minul svoje peniaze aj čas.“

 

Korektnosť

Profesionalita je základ. Hovorí sa dôveruj, ale preveruj. Každá agentúra by mala byť zaregistrovaná na Ministerstve práce, kde si ju môžete nájsť v zozname. Taktiež sa dá skontrolovať, či nemá nejaké pohľadávky voči zamestnancom alebo úradom napríklad na www.socpoist.sk v sekcii dlžníci na poistnom. „Ja som prešiel okolo 15 agentúr, no len terajšia je najspoľahlivejšia. Keď  povedali, že výplaty budú chodiť okolo 15. v mesiaci, tak chodili. Pri iných to neplatilo. Ak človek musel platiť byt či hypotéku, tak zbytočne dostával penále, pretože mu peniaze chodili až ku koncu mesiaca alebo až nasledujúci mesiac,“  pokračuje pán Buňatický o korektnosti agentúr, ktoré navštívil.

 

Dobrá rada na záver

Pre firmyDobrá personálna agentúra je schopná na základe svojho know-how vyhľadať na trhu práce ľudí podľa požiadaviek svojho klienta. Spraví prvé kolo výberových pohovorov, čím oddelí potenciálnych kandidátov. Napokon klientovi odporučí niekoľko najvhodnejších uchádzačov, z ktorých si klient vyberie toho najlepšieho. Za každého uchádzača by sa mala samotná agentúra zaručiť. To znamená, že ak si firma vyberie kandidáta, ale  z nejakého dôvodu dôjde v skúšobnej dobe k ukončeniu pracovného pomeru, tak by mala poskytnúť klientovi na vlastné náklady ďalšieho vhodného zamestnanca.Pre jednotlivcaAk uchádzač o prácu pošle do agentúry svoj životopis, mali by sa mu ozvať a informovať, že životopis prijali. Taktiež by mali dať vedieť, či kandidáta posunuli do výberového konania alebo nie. Väčšina serióznych agentúr nechce po uchádzačovi peniaze. Ich práca pre kandidátov je zadarmo. Preto, ak niekto od vás chce zaplatiť za nájdenie práce, tak zbystrite pozornosť, pretože nemusí byť všetko s kostolným poriadkom. Personalista by mal uchádzača osloviť vždy, keď má pre neho vhodnú ponuku. Samozrejme, nesmie chýbať ani diskrétnosť a ohľad na záujmy uchádzača.Či už ste zamestnávateľ alebo záujemca o prácu, stačí sa obrátiť na personálnu agentúru, ktorá vám nielen nájde prácu, ktorá zlepší vaše životné podmienky,  ale aj ušetrí čas, ktorý môžete využiť napríklad na sebavzdelávanie.

 

Zdroj: Adecco Group

K téme

FOAF.sk firmy - Hosp. výsledky, súvahy, výkazy, DLHY, vlastníci - Zistite TU

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Motivácia zamestnancov

Poradca podnikateľa a živnostníka

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
Dane a účtovníctvo
Doprava
Dotácie
DPH - Daň z pridanej hodnoty
DzP - Dane z príjmu
Enviro
Environmentalistika
Eurofondy
Finančné riadenie
IAS/IFRS
Industry 4.0
ISO
Komunikačné zručnosti
Koronavírus
Legislatíva a zákony
Legislatíva, zákony
Logistika
Manažérske zručnosti
Manažment
Marketing
Marketing a predaj
Marketingové zručnosti
Medzinárodné účtovné štandardy - IAS/IFRS, US GAAP
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Medzinárodné zdaňovanie
Mzdy a odvody
Nehnuteľnosti
Osobný rozvoj
Ostatné dane
Personalistika
Počítačové zručnosti
Pohľadávky
Pracovné právo
Právo
Právo, Pracovné právo
Predaj
Riadenie
Riadenie firmy
Riadenie ľudských zdrojov
Samospráva
Školstvo
Školy
Smernice
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Účtovníctvo a dane
Účtovníctvo verejnej správy
Verejná správa
Verejné obstarávanie-obstarávateľ
Verejné obstarávanie-uchádzač
Výroba
žiadny
Živnosť

marec

27mar9:30ChatGPT a Bard – využitie v biznise9:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Marketing

27mar9:30ChatGPT a Bard – využitie v biznise9:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Marketing

27mar9:30ChatGPT a Bard – využitie v biznise9:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Marketing

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikam.sk

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu. Ochrana osobných údajov | Podmienky používania | Kontakt | GDPR - Nastavenie sukromia
X