Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
Zakúpiť členstvo
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
FOAF.sk - Aký má firma zisk? Kto ju vlastní? Kto má dlhy? Zistite TU

Ako zvýšiť obrat z predaja?

Kreslená postavička vystupujúca a pozerajúca do ďalekohľadu
Fotobanka Pixmac
24. októbra 2011 Autor Podnikam.SK, SITA Tlačiť

Na zvýšenie predaja môžeme použiť rôzne nástroje od cenových nástrojov, cez reklamné nástroje, môžeme rozšíriť sortiment, môžeme vstúpiť na nové trhy, môžeme sa pokúsiť získať nových zákazníkov, môžeme sa pokúsiť získať viac peňazí od stálych zákazníkov, snažiť sa, aby zvýšili objem nákupu.

O koľko chcete zvýšiť predaj?

Každý podnikateľ by si mal predovšetkým určiť o koľko by chcel svoj obrat zvýšiť. Je potrebné stanoviť si cieľ a plán, ako to chceme dosiahnuť. Napríklad si určíme, že chceme zvýšiť svoj obrat o 10 %. Potom môžeme týchto 10 % rozdeliť na jednotlivé oblasti.

Napríklad 2 % zvýšenie predaja získať rozšírením sortimentu, ďalšie 2 % zvýšenie dosiahneme tým, že vstúpime na nové trhy, 2 % dosiahneme zvýšením propagácie a podobne.

Jedným z prvých krokov, ak chceme zvýšiť svoj predaj, je zhodnotiť predchádzajúce obdobie a na základe toho potom určiť cieľ na nasledujúce obdobie:

  • Ktorí zákazníci priniesli najväčší obrat a zisk?
  • Ktoré produkty sa najviac predávali?
  • Použitie ktorých marketingových nástrojov bolo najúspešnejšie z hľadiska obratu predaja?
  • Ktoré spôsoby predaja boli najvýkonnejšie?

Na základe zhodnotenia minulého roku spoznáme, ktoré oblasti nášho podnikania môžme považovať za najsilnejšie a ktoré za najslabšie. Najsilnejšie oblasti treba ešte viac podporovať a v slabších oblastiach treba pridať niečo nové, čo by zvýšilo ich výkonnosť.

Potom sa treba zamyslieť nad tým, aké zmeny možno v nasledujúcom období očakávať v oblasti nášho podnikania:

  • Možno očakávať vstup novej konkurencie?
  • Možno očakávať pokles záujmu o naše výrobky?
  • Možno očakávať vstup zahraničných investorov, ktorí ohrozia naše podnikanie?
  • Možno očakávať tzv. substitúty, teda produkty, ktoré môžu nahradiť naše produkty?

Takto si zhodnotíme hrozby, ktoré môžme očakávať v budúcom období.

Na trhu však môžu existovať aj nami doteraz neobjavené príležitosti:

  • Môžme získať nových zákazníkov?
  • Koľko zákazníkov by sme mohli získať?
  • Môžme rozšíriť svoj sortiment?
  • Môžme prilákať zákazníkov niečím novým zaujímavým?
  • Môžme svoje podnikanie rozšíriť na iné trhy?

Keď zhodnotíme svoju terajšiu situáciu, hrozby a príležitosti, ktoré môžme očakávať, môžme si stanoviť reálny plán. O koľko chceme zvýšiť v budúcom období (napríklad 1 rok) predaj? Tento plán si však musíme rozdeliť na drobné úlohy. Každý plán sa môže naplniť, iba ak sa počas jeho realizácie kontroluje, či boli dosiahnuté jednotlivé kroky.

Niekoľko rád, ako možno zvýšiť predaj

  1. Starajte sa o svojich zákazníkov. Ponúknite im niečo navyše. Napríklad, ak zákazník nakúpi váš tovar, dostane darček, zľavu. Ak zákazníci reklamujú tovar, ktorý u vás nakúpili, snažte sa im vyjsť v ústrety. Zákazníci môžu ľahko prejsť ku konkurencii, preto ich treba neustále lákať zaujímavými ponukami. Ak je zákazník spokojný, nakúpi vo väčších množstvách.
  2. Snažte sa získavať nových zákazníkov. Nových zákazníkov môžme získať rozšírením sortimentu, vstupom na nové trhy, alebo ponukou niečoho, čo konkurencia neponúka.
  3. Propagujte svoje výrobky alebo služby. Čím viac investujete do propagácie, tým viac potenciálnych zákazníkov môžte osloviť. Svoje výrobky, či služby môžte propagovať pomocou rôznych letákov, internetu, reklamy v televízii, v rádiu, v časopisoch.
  4. Nájdite nové spôsoby predaja. Napríklad predaj cez internet (e-shop), predaj pomocou katalógov, pomocou obchodných zástupcov, predaj na splátky. Výrobky alebo služby môžme predávať aj cez iných predajcov.
  5. Nebojte sa vstúpiť na nové trhy. Najprv si však musíme zistiť o nových trhoch čo najviac informácií. Aké sú preferencie zákazníkov na nových trhoch? Čo od nás očakávajú?
  6. Buďte o krok pred konkurenciou. V dnešnej dobe musí byť predajca neustále v strehu. Konkurencia používa rôzne nástroje, aby nalákala zákazníkov. Ak konkurencia ponúkne nižšiu cenu, zamyslime sa nad tým, či by sme mohli my ísť s cenou ešte nižšie. Ak konkurencia vstúpi na trh s novým výrobkom, ponúknime aj my tento výrobok, ale pridajme mu ešte navyše niečo zaujímavé, nejaký zaujímavý doplnok.
  7. Rozšírte svoj sortiment. Ak zákazníkovi ponúkneme viac možností, z ktorých si môže vybrať, máme väčšiu šancu, že u nás nakúpi.
  8. Veľkým lákadlom pre zákazníka je nízka cena. Na prilákanie zákazníka máme množstvo cenových nástrojov ako sú zľavy, kupóny, akciové ceny.
  9. Základom správneho predaja je umiestniť správne produkty v správnom čase, na správne miesto, v správnej kvalite, správnom množstve, správnej cene a podporovať ich správnymi propagačnými aktivitami.

ph

K téme

FOAF.sk firmy - Hosp. výsledky, súvahy, výkazy, DLHY, vlastníci - Zistite TU

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Marketing

Poradca podnikateľa a živnostníka

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
Dane a účtovníctvo
Doprava
Dotácie
DPH - Daň z pridanej hodnoty
DzP - Dane z príjmu
Enviro
Environmentalistika
Eurofondy
Finančné riadenie
IAS/IFRS
Koronavírus
Legislatíva a zákony
Legislatíva, zákony
Logistika
Manažérske zručnosti
Manažment
Marketing
Marketing a predaj
Medzinárodné účtovné štandardy - IAS/IFRS, US GAAP
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Medzinárodné zdaňovanie
Mzdy a odvody
Nehnuteľnosti
Osobný rozvoj
Ostatné dane
Personalistika
Pohľadávky
Pracovné právo
Právo
Právo a manažment
Právo, Pracovné právo
Predaj
Riadenie
Riadenie firmy
Riadenie ľudských zdrojov
Samospráva
Školstvo
Školy
Smernice
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Účtovníctvo a dane
Účtovníctvo verejnej správy
Umelá inteligencia
Verejná správa
Verejné obstarávanie-obstarávateľ
Verejné obstarávanie-uchádzač
Výroba
žiadny
Živnosť

november

25nov8:30Diskriminácia a konflikty na pracovisku (mobbing, bossing, staffing) – právny a psychologický pohľad8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Pracovné právo

25nov8:30Diskriminácia a konflikty na pracovisku (mobbing, bossing, staffing) – právny a psychologický pohľad8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Pracovné právo

25nov8:30Diskriminácia a konflikty na pracovisku (mobbing, bossing, staffing) – právny a psychologický pohľad8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Pracovné právo

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikam.sk

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu. Ochrana osobných údajov | Podmienky používania | Kontakt | GDPR - Nastavenie sukromia
X