Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
Zakúpiť členstvo
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
FOAF.sk - Aký má firma zisk? Kto ju vlastní? Kto má dlhy? Zistite TU

Audit marketingovej orientácie (otestujte sa)

Test marketingovej orientácie
Fotobanka Pixmac
1. júla 2011 Tlačiť

Chceli by ste zistiť či je vaša firma marketingovo úspešná? Alebo sa porovnať s konkurenciou? Prinášame vám sériu článkov, ktorými sa k tomu krok za krokom dopracujete. Odpoveďami na otázky získate skutočne komplexný prehľad o vašej marketingovej orientácií, marketingovom mixe, zhromažďovaní vstupov, manažmente tovarov a služieb, cenovej politike, marketingovej komunikácií, distribúcií a logistike, manažmente predaja, marketingovom plánovaní a marketingovej kontrole, marketingovej organizácií, integrácií marketingu i podnikovej identite.

 

Každá otázka ponúka tri možnosti. Vyberte si vždy len jednu a odpovede si starostlivo zapisujte. Na konci článku vás čaká vyhodnotenie a na konci série zhodnotenie celého auditu. Odporúčame vám zodpovedať všetky otázky, aj keď je to časovo náročnejšie. Výsledok stojí za to. Zistíme mnoho vecí, ktoré ste možno doteraz prehliadali alebo ste ich nepovažovali za dôležité. 

TEST – AUDIT MARKETINGOVEJ ORIENTÁCIE

 

  1. Uvedomuje si vrcholový manažment dôležitosť orientácie stratégie podniku na činnosti, ktoré by uspokojovali potreby zvolených trhov?A) Podnik nakupuje tovar bez znalostí požiadaviek trhu a jednoducho hľadá niekoho, kto by si ich chcel kúpiť.B) Úsilie marketingu je zamerané na zisťovanie potrieb. Podnik nevenuje prílišnú pozornosť zmenám na trhu.C) Podnik si uvedomuje potrebu riešiť problémy zákazníkov a uspokojuje ich potreby dynamickým spôsobom. Plne si uvedomuje potreby trhu a zaoberá sa nimi s predstihom a s dlhodobou perspektívou. 
  2. Je popis poslania podniku v súlade s podstatou podnikania marketingovo orientovaným spôsobom alebo orientáciou na zákazníka?A) Vrcholový manažment popisuje podnikanie spôsobom, ktorý sa sústreďuje na tovar alebo technológie.B) Podnikanie sa sústreďuje na segmenty trhov, ale tie sú neurčité.C) Podnikanie sa sústreďuje na presne definované segmenty trhu a presne definovaný súbor potrieb cieľového segmentu. 
  3. Je marketing zastúpený na úrovni vedenia podniku alebo je jeho funkcia sústredená iba na nižších úrovniach manažmentu?A) Marketing je chápaný ako odbyt a pôsobí len na nižšej úrovni riadenia.B) Marketing pôsobí v širokom spektre činností, ovplyvňuje rôzne oddelenia ale nie je zastúpený na vrcholovej úrovni riadenia.C) Marketing je považovaný za životne dôležitú činnosť na dosiahnutie úspechu a je pevnou súčasťou vrcholovej úrovne riadenia. 
  4. Má plánovanie marketingu dôležité miesto v celkovom firemnom plánovacom mechanizme podnikania?A) Podnik nepripravuje marketingové plány. Plánuje iba podnikateľské plány, ktoré sú založené hlavne na finančných kalkuláciách.B) Podnikateľské plány zahŕňajú určité marketingové podklady.C) Marketingové plány sú základom, z ktorého podnik vychádza v celom plánovacom mechanizme. 
  5. Pozná manažment podniku podrobnosti o konkurenčných silách, ktoré by mohli ovplyvniť účinnosť marketingu?A) Podnik si uvedomuje iba existenciu konkurentov v obore, ktorí ponúkajú rovnaký tovar pod inou značkou.B) Podnik pozná všetky podrobnosti o konkurentoch v obore, aj o tých, ktorí ponúkajú substitúty. (Substitučná konkurencia).C) Pracovníci marketingu vo firme dokonale poznajú celú konkurenčnú scénu, vrátane silných a slabých stránok všetkých typov konkurencie a potencionálnych konkurentov, ktorí sa chystajú vstúpiť do oboru. Podnik ”drží prst” na tepne konkurencie. 
  6. Ponúka podnik tovary alebo sa snaží riešiť problémy zákazníkov?A) Podnik neustále pracuje na obchode alebo odbyte, bez ohľadu na to, kto ich kupuje a prečo ich kupuje.B) Zamestnanci podniku sa snažia reagovať na potreby trhu a ponúkať tovar a služby, ktoré uspokojujú tieto potreby.C) Filozofiou podniku je porozumieť problémom zákazníka a ponúknuť mu riešenie týchto problémov. Pracovníci marketingu v skutočnosti o svojich zákazníkoch vedia viac, ako vedia zákazníci samy o sebe. 
  7. Vypracováva manažment štúdie trhu a marketingu?A) Podnik takéto štúdie nikdy nevypracováva.B) Prieskum trhu sa čas od času realizuje, ale bez jasne stanovených cieľov.C) Podnik sa snaží sústavne pochopiť dynamiku trhov. Sústavne a dynamicky o nich zhromažďuje informácie. 
  8. Snaží sa manažment marketingu integrovať svoju činnosť s ostatnými oblasťami pôsobenia, napríklad s výskumom a vývojom, nákupom tovaru, ekonomickým úsekom a podobne?A) Zriedka alebo vôbec.B) Niekedy. Obvykle sa snaží navodiť spoluprácu vtedy, keď je potrebné vyriešiť nedorozumenia alebo hroziace konflikty.C) Podnik si význam integrácie plne uvedomuje a vždy ju presadzuje. Integrácia činností je súčasťou systému zdieľaných hodnôt v podniku. 
  9. Snaží sa manažment marketingu merať efektívnosť nákladov vynaložených na rôzne položky marketingu?A) Zriedka a nedôsledne.B) Občas.C) Pravidelne. 
  10. Ako účinne manažment predvída udalosti a ako reaguje na zmeny na trhu?A) Manažment zriedka kedy reaguje na očakávané udalosti a nerieši očakávané krízy.B) Manažment sa snaží predvídať udalosti, ale často sa mýli.C) Manažment strávi dosť času tvorbou vízií budúcnosti a pokúša sa odhadmi budúcich udalostí overovať v diskusiách s odborníkmi v tejto oblasti.

 

VYHODNOTENIE

Odpoveď A = 0 bodovOdpoveď B = 1 bodOdpoveď C = 2 body

 

Dosiahnutý počet bodov:

0 – 4 bodov, firma nevyužíva marketingové prostriedky, nástroje a postupy5 – 9 bodov, firma sa správa marketingovo, no je potrebné rozvíjať marketingové koncepcie10 – 14 bodov, firma pristupuje k marketingovej oblasti zodpovedne a zdokonaľuje svoju marketingovú činnosť15 – 20 bodov, firma je marketingovo úspešná

Zdroje:KOTLER, P.: Marketing podle Kotlere. Praha: Management press, 2000.Základy marketingu – študíjné materiály poskytnuté študentom Podnikovohospodárskej fakulty so sídlom v Košiciach, rok 2006

lm

K téme

FOAF.sk firmy - Hosp. výsledky, súvahy, výkazy, DLHY, vlastníci - Zistite TU

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Marketing

Poradca podnikateľa a živnostníka

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
Dane a účtovníctvo
Doprava
Dotácie
DPH - Daň z pridanej hodnoty
DzP - Dane z príjmu
Enviro
Environmentalistika
Eurofondy
Finančné riadenie
IAS/IFRS
Industry 4.0
ISO
Komunikačné zručnosti
Koronavírus
Legislatíva a zákony
Legislatíva, zákony
Logistika
Manažérske zručnosti
Manažment
Marketing
Marketing a predaj
Marketingové zručnosti
Medzinárodné účtovné štandardy - IAS/IFRS, US GAAP
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Medzinárodné zdaňovanie
Mzdy a odvody
Nehnuteľnosti
Osobný rozvoj
Ostatné dane
Personalistika
Počítačové zručnosti
Pohľadávky
Pracovné právo
Právo
Právo, Pracovné právo
Predaj
Riadenie
Riadenie firmy
Riadenie ľudských zdrojov
Samospráva
Školstvo
Školy
Smernice
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Účtovníctvo a dane
Verejná správa
Verejné obstarávanie-obstarávateľ
Verejné obstarávanie-uchádzač
Výroba
žiadny
Živnosť

október

17oct8:30E-privacy, cookies a sociálne siete z pohľadu GDPR v roku 20228:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Legislatíva, zákony

17oct8:30Daňová akadémia: Špecialista DzP8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:DzP

17oct8:30Daňová akadémia: Špecialista DzP8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:DzP

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikam.sk

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu. Ochrana osobných údajov | Podmienky používania | Kontakt | GDPR - Nastavenie sukromia
X