Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
Zakúpiť členstvo
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
FOAF.sk - Aký má firma zisk? Kto ju vlastní? Kto má dlhy? Zistite TU

Dať zákazníkovi na výber? Áno aj nie!

Fotobanka Pixmac
1. júna 2011 Zdroj Autor: Martin Mišík, konzultant a tréner v oblasti predaja a komunikácie Tlačiť

Je výhodou, ak si je z čoho vyberať. Na druhej strane, príliš široký výber zákazníkovi situáciu skôr komplikuje. Existuje „zlatá“ stredná cesta?

 

Predstavte si zákazníka, ktorý sa má rozhodnúť pre jednu z tridsiatich možností. Napríklad pri kúpe mobilného telefónu. Čo sa asi odohráva v jeho mysli? Pravdepodobne je tam zmätok a bezradnosť.

 

Výhodu majú technicky zdatnejší zákazníci. Ale ani oni to nemajú jednoduché – najprv musia porozumieť, aké sú jednotlivé produkty. Potom ich musia porovnať a nájsť medzi nimi rozdiely. Potom zvážiť pomer cien a ponúkanej úžitkovej hodnoty… a to môže trvať dosť dlho. Nehovoriac o zákazníkoch, ktorí sa v mobiloch nevyznajú. Pravdepodobne rozhodnutie odložia.

 

Cieľom obchodníka je uzatvoriť obchod čo najskôr. Preto mali zákazníka takejto situácie radšej ušetriť. Ako teda postupovať?

 

Najprv by obchodník mal dôkladne zistiť zákazníkove požiadavky a potreby. Podľa toho by mal usúdiť, ktorý zo všetkých produktov týmto potrebám najviac vyhovuje. Ak chce dať zákazníkovi na výber, nech sú to najviac dve možnosti. Takto sa zákazník ľahko rozhodne, ktorá z dvoch možností je pre neho lepšia.

 

Predaj je službou zákazníkovi aj v tom, že mu čo najviac uľahčíme výber. Výnimkou sú branže, kde predávate odborníkom. Tí niekedy o produktoch toho vedia viac ako samotný predajca. Tam je debata o viacerých možnostiach namieste. Ale ani tam by som nerozoberal viac ako tri varianty naraz. Ľahko sa môže totiž stať, že sa v tom zamotáte. Radšej preberajte varianty postupne a jednu po druhej vylučujte.

 

V jednoduchosti je krása. Ak sa tým bude obchodník riadiť aj počas svojej prezentácie, zbytočne si neskomplikuje predaj tam, kde netreba. 

K téme

FOAF.sk firmy - Hosp. výsledky, súvahy, výkazy, DLHY, vlastníci - Zistite TU

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Marketing

Poradca podnikateľa a živnostníka

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
Dane a účtovníctvo
Doprava
Dotácie
DPH - Daň z pridanej hodnoty
DzP - Dane z príjmu
Enviro
Environmentalistika
Eurofondy
Finančné riadenie
IAS/IFRS
Industry 4.0
ISO
Komunikačné zručnosti
Koronavírus
Legislatíva a zákony
Legislatíva, zákony
Logistika
Manažérske zručnosti
Manažment
Marketing
Marketing a predaj
Marketingové zručnosti
Medzinárodné účtovné štandardy - IAS/IFRS, US GAAP
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Medzinárodné zdaňovanie
Mzdy a odvody
Nehnuteľnosti
Osobný rozvoj
Ostatné dane
Personalistika
Počítačové zručnosti
Pohľadávky
Pracovné právo
Právo
Právo, Pracovné právo
Predaj
Riadenie
Riadenie firmy
Riadenie ľudských zdrojov
Samospráva
Školstvo
Školy
Smernice
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Účtovníctvo a dane
Účtovníctvo verejnej správy
Umelá inteligencia
Verejná správa
Verejné obstarávanie-obstarávateľ
Verejné obstarávanie-uchádzač
Výroba
žiadny
Živnosť

apríl

17apr9:30Chat GPT a jeho využitie v marketingu9:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Marketing

17apr9:30Chat GPT a jeho využitie v marketingu9:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Marketing

17apr9:30Chat GPT a jeho využitie v marketingu9:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Marketing

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikam.sk

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu. Ochrana osobných údajov | Podmienky používania | Kontakt | GDPR - Nastavenie sukromia
X