Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
Zakúpiť členstvo
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.

Ako dlho treba udržiavať očný kontakt? Pozrite, čo zistili vedci

Očný kontakt, kancelária, biznisman, face to face
ilustračné: thinkstochphotos.com
5. marca 2021 Zdroj www.businessinsider.com Tlačiť

Táto otázka trápi mnohých. Áno, treba sa pozerať do očí, ale ako dlho? Strach z toho, že pokiaľ sa budete pozerať príliš krátko, budete pôsobiť nespoľahlivo, a pokiaľ príliš dlho, budete vyzerať vtieravo, je namieste.

Našťastie, tím britských vedcov urobil komplexnú štúdiu o tom, čo ľudia vo všeobecnosti považujú za dostatočný očný kontakt. Úlohou účastníkov výskumu bolo sedieť blízko monitora a sledovať sériu videoklipov s rovnakým hercom/herečkou, ktorý sa im pozeral do očí rôzne dlhý čas od 100 ms (desatina sekundy) po 10 300 ms (niečo málo cez 10 sekúnd).

Účastníci po každom klipe hodnotili, či dĺžka očného kontaktu nebola príliš dlhá alebo príliš krátka pre ich pohodlie. Zároveň všetci vyplnili dotazník, v ktorom zhodnotili hercov, ktorí sa objavili v klipoch. Úlohou bolo ich charakterizovať napríklad z hľadiska atraktivity či ohrozenia.

Najväčšia spokojnosť bola s očným kontaktom, ktorý trval len niečo málo cez tri sekundy. Väčšina účastníkov uprednostnila očný kontakt s dĺžkou dva až päť sekúnd.

Odpovede sa v závislosti od pohlavia a veku veľmi nelíšili. Vedci však zistili, že účastníci, ktorí preukázali väčšie rozšírenie zreníc v reakcii na klip, mali tendenciu preferovať dlhší očný kontakt. Význam tohto nálezu si zatiaľ nevedia vysvetliť, keďže väčšie vzrušenie zvyčajne vyvolávajú negatívne emócie.

V štúdii nešlo o interaktívny kontakt, ale účastníci sa pozerali iba na nahrané videoklipy. Preto je namieste otázka, či nebude v realite kontakt iný? Vedci sa bránia, že nedostatok reálnosti by mohol vysvetľovať len to, že nenašli vzťah medzi osobnosťami a preferovanou dĺžkou pohľadu.

Výskumníci poukazujú na to, že očný kontakt s dĺžkou 3,3 sekundy sa zhoduje s výsledkami štúdií, ktoré boli publikované v roku 1970 a zahŕňali účastníkov vo dvojiciach. Takže to by mal byť ten správny čas.

K téme

Témy

skills

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Relax

Poradca podnikateľa a živnostníka

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
Dane a účtovníctvo
Doprava
Dotácie
DPH - Daň z pridanej hodnoty
DzP - Dane z príjmu
Enviro
Environmentalistika
Finančné riadenie
IAS/IFRS
Koronavírus
Legislatíva a zákony
Legislatíva, zákony
Logistika
Manažérske zručnosti
Manažment
Marketing
Marketing a predaj
Medzinárodné účtovné štandardy - IAS/IFRS, US GAAP
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Medzinárodné zdaňovanie
Mzdy a odvody
Nehnuteľnosti
Osobný rozvoj
Ostatné dane
Personalistika
Pohľadávky
Pracovné právo
Právo
Právo, Pracovné právo
Predaj
Riadenie
Riadenie firmy
Riadenie ľudských zdrojov
Samospráva
Školstvo
Školy
Smernice
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Účtovníctvo a dane
Verejná správa
Verejné obstarávanie-obstarávateľ
Verejné obstarávanie-uchádzač
Výroba
žiadny
Živnosť

jún

29jún9:00e-Commerce – nové pravidlá dovozu tovaru pre zásielky s nízkou hodnotou tovaru - vrátane DPH pravidiel pre colné konanie9:00 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Clo

06júl8:30Aktuálne problémy zdaňovania v oblasti cezhraničných daňových vzťahov8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:DzP,Ostatné dane

06júl8:30Aktuálne problémy zdaňovania v oblasti cezhraničných daňových vzťahov8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:DzP,Ostatné dane

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikam.sk

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu. Ochrana osobných údajov | Podmienky používania | Kontakt | GDPR - Nastavenie sukromia
X