
- Podnikam.sk
- Články
- Nezaradené
- Kedy je povinná elektronická komunikácia podnikateľov so štátom v roku 2025?
Kedy je povinná elektronická komunikácia podnikateľov so štátom v roku 2025?

Digitalizácia rôznych procesov sa postupne stáva bežnou súčasťou našich profesionálnych aj osobných životov a prináša so sebou aj množstvo dôležitých benefitov. Súčasná platná a účinná legislatíva už v mnohých prípadoch umožňuje podnikateľom komunikovať s niektorými štátnymi úradmi a inštitúciami plne a len elektronicky a tento trend postupne preniká aj do ďalších hospodárskych segmentov vrátane súkromnej sféry. V dnešnom článku priblížime čitateľom, kedy sú podnikatelia povinní komunikovať so štátom elektronicky a v závere sa pozrieme aj na to, aké výhody to so sebou prináša.
V prémiovej časti obsahu nájdete:
- Povinnosť komunikovať elektronicky s Finančnou správou
- Povinnosť komunikovať elektronicky so Sociálnou poisťovňou
- Povinnosť komunikovať elektronicky so zdravotnými poisťovňami
Povinnosť komunikovať elektronicky s Finančnou správou
Povinnosť komunikovať elektronicky s Finančnou správou Slovenskej republiky (ďalej len ako „finančná správa“) vznikla podnikateľom, ktorí sú zároveň platiteľmi dane z pridanej hodnoty (DPH), už v roku 2014. Od 1. januára 2018 sa táto povinnosť rozšírila aj na všetky právnické osoby zapísané v Obchodnom registri Slovenskej republiky (ORSR) a od 1. júla 2017 aj na všetky fyzické osoby – podnikateľov.
Exkluzívny obsah pre členov klubu
Tu sa nachádza obsah prístupný iba členom Klubu Podnikam.sk. Ziskajte pristup k celému článku a všetky výhody členstva klubu.
Vyštudovala Právnickú fakultu Univerzity Komenského v Bratislave. V praxi sa venuje copywritingu, prekladateľskej činnosti a korporátnemu právu.