- Podnikam.sk
- Články
- Manažment
- Personalistika
- Linkedin odhalil, že sa príliš obávame hovoriť o vlastných úspechoch, čo nám bráni v ďalšom raste
Linkedin odhalil, že sa príliš obávame hovoriť o vlastných úspechoch, čo nám bráni v ďalšom raste
Určite ste už niekedy počuli o tom, aké dôležité je urobiť dobrý prvý dojem. K uvedenému možno ešte dodať, že v súčasnej digitálnej dobe neexistuje nič pravdivejšie. Ľudia si vás prostredníctvom sociálnych médií denne preverujú z rôznych dôvodov – ako potenciálnych kandidátov pre zamestnanie, ako poskytovateľov služieb či predajcov produktov, alebo jednoducho len preto, že chcú s vami nadviazať kontakt a chcú pritom vedieť, či sa s vami majú o čom porozprávať.
V tejto súvislosti tak možno konštatovať, že váš profil na profesionálnej sieti Linkedin je jedným z najdôležitejších nástrojov, pomocou ktorého môžete širokej verejnosti prezentovať váš talent, zručnosti a nadobudnuté skúsenosti a ovplyvniť tak vaše ďalšie pracovné pôsobenie. Nedávna štúdia, ktorá bola realizovaná touto platformou, však priniesla prekvapivé výsledky v súvislosti s takouto prezentáciou.
Ukázala totiž, že veľké množstvo profesionálov sa až príliš bráni tomu, aby prezentovali svoje dosiahnuté úspechy. Catherine Fisher, ktorá je riaditeľkou pre marketing a komunikáciu v Linkedin, v nadväznosti na tieto výsledky uviedla, že ľudia sa necítia príjemne pri zverejňovaní vlastných úspechov na sociálnych médiách. Radšej sa podľa nej vyjadrujú k politickej situácii a svojim odberateľom len dajú vedieť, že boli povýšení, alebo získali novú prácu.
Ak sa vám to zdá známe, nie ste v tom sami. Z realizovanej štúdie totiž vyplýva, že až 46 % opýtaných sa necíti príjemne pri popisovaní vlastných úspechov. Podľa väčšiny náborových pracovníkov je to však veľká chyba. Až 90 % z nich sa zhoduje na tom, že je dôležité, aby ľudia vedeli správne prezentovať svoje profesionálne úspechy. Platí to pritom rovnako pre potenciálnych uchádzačov o zamestnanie, ako aj pre podnikateľov predávajúcich svoje produkty a služby.
Ak teda chcete uspieť u potenciálneho zamestnávateľa, alebo predať ponúkané produkty a služby, ľudia na druhom brehu by mali vedieť, s kým prichádzajú do kontaktu. Nebojte sa preto ukázať, čo ste v živote dosiahli s nadšením a hrdosťou. Nie je to o tom, že by ste sa chválili, z uvedeného pohľadu je to nutnosť a nevyhnutná súčasť vášho ďalšieho profesionálneho rastu.
Vyštudovala Právnickú fakultu Univerzity Komenského v Bratislave. V praxi sa venuje copywritingu, prekladateľskej činnosti a korporátnemu právu.