Nábeh virtuálnych registračiek nebol bezproblémový
Mnohí podnikatelia majú doteraz problémy s prihlasovaním sa do systému ERP.
Chybne zadanú sumu vo VRP môžete vystornovať
Aj napriek tomu, že systém virtuálnych registračných pokladníc (VRP) mal menším podnikateľom zjednodušiť život, vstup systému do prevádzky nebol a ešte stále nie je úplne bezproblémový. Finančná správa napríklad nestihla poslať všetkým podnikateľom, ktorí o vstup do systému zažiadali, včas prihlasovacie údaje.
Aj preto bolo možné až do 15. apríla (VRP začali v zmysle zákona fungovať od 1. apríla) možné ešte vydávať s povolením finančnej správy aj paragóny. Niektorým používateľom sa zasa v úvode podarilo vystaviť bločky na miliónové sumy.
„Rekordmanom“ bol pokladničný doklad vystavený na dve miliardy, ďalšie potom na niekoľko miliónov eur. Tieto omyly vznikli zadaním čísla uhrádzanej faktúry do políčka určeného pre vypísanie sumy úhrady. Dotyční užívatelia si však svoju chybu po pár dňoch uvedomili a spomínané pokladničné doklady stornovali.
TIP 1: Chybne zadanú sumu môžete vystornovať cez pokladničný doklad a to tak, že vytvoríte mínusový pokladničný doklad. V prípade potreby sa môže podnikateľ obrátiť na call centrum finančnej správy (048/ 43 17 222), kde mu pomôžu zamestnanci Finančnej správy SR správne vyriešiť chybne zadanú sumu pokladničného dokladu.
TIP 2: Zadanie nekorektných prihlasovacích údajov pre jedno prihlasovacie meno je v systéme VRP možné najviac päťkrát. Po týchto pokusoch sa užívateľovi automaticky zablokuje VRP na určitú dobu. V tom prípade je opäť potrebné kontaktovať call centrum Finančnej správy SR. Pri opätovných neúspešných pokusoch o prihlásenie sa čas blokovania VRP iba navýši!
Už 100 tisíc vydaných bločkov
Aj napriek počiatočným problémom už koncom apríla Finančná správa SR informovala, že cez systém VRP bolo vydaných 100 tisíc bločkov. Stotisíci v poradí zhodou okolností vydala lekárka, nakoľko aj ambulantní lekári museli prejsť na systém registrácie úhrad prostredníctvom registračných pokladníc.
Daniari vydávanie bločkov často kontrolujú
Finančná správa SR (kam patria aj colníci) pomerne často kontroluje dodržiavanie zákona o používaní elektronickej registračnej pokladnice. Akcie sú zamerané aj na drobných podnikateľov v konkrétnych sektoroch (napr. špecifické kontroly, zamerané len na cukrárne, kvetinárstva či lyžiarske strediská), alebo kontroly napr. na festivaloch či jarmokoch.
TIP pre spotrebiteľov: Finančná správa sprístupnila aj mobilnú aplikáciu Over doklad. Majitelia mobilných zariadení majú vďaka nej možnosť overiť pravosť pokladničných dokladov vydaných vo virtuálnych pokladniciach.
Všetky bločky vytvorené vo VRP totiž majú unikátne QR kódy, pomocou ktorých je možné ich spätné overenie. Každý QR kód v sebe nesie odkaz na daný bloček v databáze finančnej správy.
Ľudia si takto môžu porovnať, či je na papierovom doklade to isté ako na elektronickom. V prípade zistenia nezrovnalostí, je možné po vyplnení niekoľkých údajov papierový doklad odfotografovať a odoslať na preverenie.
Tento článok vznikol v spolupráci s ČSOB, ktorá poskytuje podnikateľom dostupnejšie podnikateľské úvery. Ak máte záujem o výhodnejšie a jednoduchšie dostupné financovanie vášho podnikania, kliknite TU.