Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
Zakúpiť členstvo
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
FOAF.sk - Aký má firma zisk? Kto ju vlastní? Kto má dlhy? Zistite TU

Nábeh virtuálnych registračiek nebol bezproblémový

Man squeezing hand grippers while reading an e-mail
Fototobanka Pixmac
7. mája 2015 Zdroj Podnikam.SK, MV Tlačiť

Mnohí podnikatelia majú doteraz problémy s prihlasovaním sa do systému ERP.

Chybne zadanú sumu vo VRP môžete vystornovať

Aj napriek tomu, že systém virtuálnych registračných pokladníc (VRP) mal menším podnikateľom zjednodušiť život, vstup systému do prevádzky nebol a ešte stále nie je úplne bezproblémový. Finančná správa napríklad nestihla poslať všetkým podnikateľom, ktorí o vstup do systému zažiadali, včas prihlasovacie údaje.

Aj preto bolo možné až do 15. apríla (VRP začali v zmysle zákona fungovať od 1. apríla) možné ešte vydávať s povolením finančnej správy aj paragóny. Niektorým používateľom sa zasa v úvode podarilo vystaviť bločky na miliónové sumy.

„Rekordmanom“ bol pokladničný doklad vystavený na dve miliardy, ďalšie potom na niekoľko miliónov eur. Tieto omyly vznikli zadaním čísla uhrádzanej faktúry do políčka určeného pre vypísanie sumy úhrady. Dotyční užívatelia si však svoju chybu po pár dňoch uvedomili a spomínané pokladničné doklady stornovali.

TIP 1: Chybne zadanú sumu môžete vystornovať cez pokladničný doklad a to tak, že vytvoríte mínusový pokladničný doklad. V prípade potreby sa môže podnikateľ obrátiť na call centrum finančnej správy (048/ 43 17 222), kde mu pomôžu zamestnanci Finančnej správy SR správne vyriešiť chybne zadanú sumu pokladničného dokladu.

TIP 2: Zadanie nekorektných prihlasovacích údajov pre jedno prihlasovacie meno je v systéme VRP možné najviac päťkrát. Po týchto pokusoch sa užívateľovi automaticky zablokuje VRP na určitú dobu. V tom prípade je opäť potrebné kontaktovať call centrum Finančnej správy SR. Pri opätovných neúspešných pokusoch o prihlásenie sa čas blokovania VRP iba navýši!

Už 100 tisíc vydaných bločkov

Aj napriek počiatočným problémom už koncom apríla Finančná správa SR informovala, že cez systém VRP bolo vydaných 100 tisíc bločkov. Stotisíci v poradí zhodou okolností vydala lekárka, nakoľko aj ambulantní lekári museli prejsť na systém registrácie úhrad prostredníctvom registračných pokladníc.

Daniari vydávanie bločkov často kontrolujú

Finančná správa SR (kam patria aj colníci) pomerne často kontroluje dodržiavanie zákona o používaní elektronickej registračnej pokladnice. Akcie sú zamerané aj na drobných podnikateľov v konkrétnych sektoroch (napr. špecifické kontroly, zamerané len na cukrárne, kvetinárstva či lyžiarske strediská), alebo kontroly napr. na festivaloch či jarmokoch.

TIP pre spotrebiteľov: Finančná správa sprístupnila aj mobilnú aplikáciu Over doklad. Majitelia mobilných zariadení majú vďaka nej možnosť overiť pravosť pokladničných dokladov vydaných vo virtuálnych pokladniciach.

Všetky bločky vytvorené vo VRP totiž majú unikátne QR kódy, pomocou ktorých je možné ich spätné overenie. Každý QR kód v sebe nesie odkaz na daný bloček v databáze finančnej správy.

Ľudia si takto môžu porovnať, či je na papierovom doklade to isté ako na elektronickom. V prípade zistenia nezrovnalostí, je možné po vyplnení niekoľkých údajov papierový doklad odfotografovať a odoslať na preverenie.

Tento článok vznikol v spolupráci s ČSOB, ktorá poskytuje podnikateľom dostupnejšie podnikateľské úvery. Ak máte záujem o výhodnejšie a jednoduchšie dostupné financovanie vášho podnikania, kliknite TU.

K téme

FOAF.sk firmy - Hosp. výsledky, súvahy, výkazy, DLHY, vlastníci - Zistite TU

Témy

PodnikamPodnikám ako remeselníkPodnikám ako umelecSlobodné povolanie

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Povinné školenia

Poradca podnikateľa a živnostníka

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
Dane a účtovníctvo
Doprava
Dotácie
DPH - Daň z pridanej hodnoty
DzP - Dane z príjmu
Enviro
Environmentalistika
Eurofondy
Finančné riadenie
IAS/IFRS
Koronavírus
Legislatíva a zákony
Legislatíva, zákony
Logistika
Manažérske zručnosti
Manažment
Marketing
Marketing a predaj
Medzinárodné účtovné štandardy - IAS/IFRS, US GAAP
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Medzinárodné zdaňovanie
Mzdy a odvody
Nehnuteľnosti
Osobný rozvoj
Ostatné dane
Personalistika
Pohľadávky
Pracovné právo
Právo
Právo a manažment
Právo, Pracovné právo
Predaj
Riadenie
Riadenie firmy
Riadenie ľudských zdrojov
Samospráva
Školstvo
Školy
Smernice
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Účtovníctvo a dane
Účtovníctvo verejnej správy
Umelá inteligencia
Verejná správa
Verejné obstarávanie-obstarávateľ
Verejné obstarávanie-uchádzač
Výroba
žiadny
Živnosť

november

21nov8:30Zákonník práce v roku 2024 – zmeny v praxi8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Personalistika,Pracovné právo

21nov8:30Ako využiť potenciál vašej značky na maximum - pomocou brand archetypov8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Riadenie

21nov8:30Zákonník práce v roku 2024 – zmeny v praxi8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Personalistika,Pracovné právo

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikam.sk

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu. Ochrana osobných údajov | Podmienky používania | Kontakt | GDPR - Nastavenie sukromia
X