Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
E-shop
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.

Menším podnikateľom majú zjednodušiť život virtuálne registračné pokladnice

Menším podnikateľom majú zjednodušiť život virtuálne registračné pokladnice
Finančná správa
27. apríla 2015 Zdroj Podnikam.SK, MV Tlačiť

Virtuálna registračná pokladnica (alebo nazvaná niekedy aj virtuálna registračná pokladňa) môže znamenať pre malých a čestných podnikateľov zníženie nákladov a šetrenie času.

Nie každý podnikateľ potrebuje registračnú pokladnicu

Na základe legislatívnych zmien prijatých v minulom roku sa rozšíril okruh podnikateľov, ktorí sú povinní začať používať elektronickú registračnú pokladnicu. Ide napríklad o účtovníkov, audítorov, daňových poradcov, cestovné kancelárie, súkromné bezpečnostné služby či prekladateľov.

POZOR: Registračná pokladnica sa týka len prípadov, ak daňový subjekt prijíma úhrady v hotovosti (doteraz stačil vystaviť príjmový pokladničný doklad ručne). Ak však neprijíma žiadne úhrady v hotovosti, t. j. platby sú realizované bezhotovostne napríklad prostredníctvom internetbankingu, či bankovým prevodom, nemá povinnosť evidovať tento druh tržieb prostredníctvom registračnej pokladnice.

Aby si nemuseli všetci kupovať nové zariadenie, ministerstvo financií sa rozhodlo zaviesť systém virtuálnej registračnej pokladnice (VRP). Tento spôsob vydávania pokladničných dokladov sa zákonodarca rozhodol limitovať stropom na úrovni 1 000 (tisíc) „bločkov“ mesačne.

Ak v priebehu mesiaca podnikateľ vydá viac ako 1 000 pokladničných dokladov, musí používanie virtuálnej pokladnice ukončiť a následne prejsť na používanie „klasickej registračnej pokladnice“, spĺňajúcej podmienky zákona.

Výhody používania virtuálnej registračnej pokladnice

  • Systém VRP je bezplatne prístupný online, je možné k nemu pristupovať pomocou počítača cez webovú aplikáciu a pomocou smartfónu cez mobilnú aplikáciu.
  • Pri používaní VRP nie je potrebné ísť na daňový úrad, nakoľko netreba viesť pokladničnú knihu.
  • Nie je potrebné mať zmluvu so servisnou organizáciou, nakoľko o servis aplikácie sa stará finančná správa a je to pre podnikateľov bezplatné.
  • Neviazanosť na používanie jedného zariadenia.
  • Nie je potrebné robiť dennú uzávierku.

Prevádzka systému VRP počíta aj s tým, že dôjde k prerušeniu prevádzky z dôvodu výpadku internetového pripojenia. Aj v takomto prípade môže podnikateľ predávať tovar alebo poskytovať službu a za tieto činnosti bude aj prijímať tržbu v hotovosti.

Musí však po dobu výpadku vystatovať paragóny, pričom najneskôr do 10 kalendárnych dní po uplynutí mesiaca, v ktorom bola prevádzka VRP obnovená, má podnikateľ povinnosť údaje z paragónov „nahodiť“ do VRP.

Tento článok vznikol v spolupráci s ČSOB, ktorá poskytuje podnikateľom dostupnejšie podnikateľské úvery. Ak máte záujem o výhodnejšie a jednoduchšie dostupné financovanie vášho podnikania, kliknite TU.

K téme

Témy

Chcem začať podnikaťPodnikamPodnikám ako dôchodcaPodnikám ako remeselníkPodnikám ako umelecPodnikám na materskejPodnikám popri práci

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Povinné školenia

Poradca podnikateľa a živnostníka

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
Dane a účtovníctvo
Doprava
Dotácie
DPH - Daň z pridanej hodnoty
DzP - Dane z príjmu
Enviro
Environmentalistika
Finančné riadenie
IAS/IFRS
Legislatíva a zákony
Legislatíva, zákony
Logistika
Manažérske zručnosti
Manažment
Marketing
Marketing a predaj
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Medzinárodné zdaňovanie
Mzdy a odvody
Nehnuteľnosti
Osobný rozvoj
Ostatné dane
Personalistika
Pohľadávky
Pracovné právo
Právo
Právo, Pracovné právo
Riadenie
Riadenie firmy
Riadenie ľudských zdrojov
Samospráva
Školstvo
Školy
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Účtovníctvo a dane
Verejná správa
Verejné obstarávanie-obstarávateľ
Verejné obstarávanie-uchádzač
Výroba
žiadny
Živnosť

december

17dec7:30Uplatňovanie DPH v medzinárodnej preprave tovarov v praktických príkladoch7:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:DPH,Ostatné dane

09jan7:30Možnosti zlepšenia príjmov rozpočtu obce7:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Samospráva,Účtovníctvo,Verejná správa

13jan7:30Nerovnomerne rozvrhnutý pracovný čas7:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Personalistika,Pracovné právo

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikam.sk

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu. Ochrana osobných údajov | Podmienky používania | Kontakt
OK

Web obsahuje cookies. Prevádzkovateľ webu nezbiera žiadne osobné údaje, ak nie ste registrovaný. Web obsahuje prvky tretích strán. Viac k: Ochrana osobných údajov a cookies

X