Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
Zakúpiť členstvo
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
FOAF.sk - Aký má firma zisk? Kto ju vlastní? Kto má dlhy? Zistite TU

Náležitosti reklamačného poriadku

Žena rozkladajúca rukami
Foto: Zuzana Halvoníková
7. júna 2010 Autor Podnikam.SK, SITA Tlačiť

Reklamačný poriadok a jeho náležitosti sú určené zákonom č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a so zákonom č. 40/1964 Z. z. Občianskeho zákonníka. Jeho účelom je informovať spotrebiteľa o rozsahu, podmienkach a spôsobe uplatnenia zodpovednosti za vady výrobkov a služieb vrátane údajov o tom, kde možno reklamáciu uplatniť a o vykonávaní záručných opráv.

Musí byť umiestnený na viditeľnom mieste dostupnom spotrebiteľovi (internetová stránka predávajúceho, v sídle alebo prevádzke predávajúceho) bez ohľadu na to, či sa jedná o reštauračné zariadenie poskytujúce služby, kamennú alebo online predajňu predávajúcu produkty.

Čo by mal reklamačný poriadok obsahovať?

Hlavné náležitosti reklamačného poriadku sú:

  • zodpovednosť za vady tovaru a záruka,
  • spôsob vybavenia a podmienky reklamácie.

Zodpovednosť za vady tovaru a záruka

Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré má predaný alebo dodaný tovar pri prevzatí kupujúcim. Kupujúci je oprávnený si tovar pred prevzatím prezrieť.

Ak nejde o použitú vec, zodpovedá predávajúci za vady, ktoré sa vyskytnú po prevzatí veci v záručnej dobe (záruka). Záručná doba je 24 mesiacov. Ak je na predávanej veci, jej obale alebo návode k nej pripojenom vyznačená lehota na použitie, neskončí sa záručná doba pred uplynutím tejto lehoty. Ak ide o použitú vec, kupujúci a predávajúci sa môžu dohodnúť aj na kratšej záručnej dobe, nie však kratšej než 12 mesiacov.

Predávajúci môže v doklade potvrdzujúcom prevzatie veci vyznačiť aj dlhšiu dobu trvania záručnej doby. Funkciu záručného listu môže spĺňať aj faktúra alebo dodací list, pokiaľ predávajúci na nich vyznačí dĺžku trvania záručnej doby. Záruka sa vzťahuje len na funkčné poruchy spôsobené výrobnou vadou.

Predávajúci nezodpovedá za vady, ktoré sa dali zistiť pri prebratí tovaru (chýbajúci tovar, mechanické poškodenie). Predávajúci za takéto vady nezodpovedá ani vtedy, ak kupujúci nevyužil možnosť vykonať prehliadku tovaru. Pri použitých veciach predávajúci nezodpovedá za vady vzniknuté ich použitím alebo opotrebením. Pri veciach predávaných za nižšiu cenu nezodpovedá za vadu, pre ktorú bola dojednaná nižšia cena.

Spôsob a uplatnenie reklamácie

Reklamáciu možno podať:

  • na reklamačnom liste (predpísané tlačivo), kupujúci obdrží jeho potvrdenú kópiu,
  • inou formou nahrádzajúcou reklamačný list (poštou, faxom, mailom, osobne).

Reklamačný list obsahuje:

  • meno, priezvisko kupujúceho a adresu,
  • popis vady tovaru a spôsob, akým sa vada prejavuje.

Predávajúci je povinný reklamáciu prijať prostredníctvom povereného zamestnanca na reklamácie v ktoromkoľvek obchodnom mieste, kde bol tovar zakúpený. Kupujúci si môže uplatniť reklamáciu (odovzdať vadný tovar a spísať reklamačný list) aj v ktorejkoľvek inej prevádzkarni predávajúceho, v ktorej je prijatie reklamácie možné s ohľadom na predávané výrobky či služby alebo u určenej osoby, ktorá je povinná reklamáciu vybaviť.

Pri reklamácii je potrebné doložiť záručný list a doklad o zaplatení tovaru. Poverený zamestnanec je pri podaní reklamačného listu povinný vydať reklamujúcemu potvrdený písomný doklad o prevzatí reklamácie (kópia vyplneného reklamačného listu). Lehota na vybavenie reklamácie je ihneď alebo v zložitejších prípadoch do 3 pracovných dní, najneskôr však do 30 kalendárnych dní od prijatia reklamácie, kupujúci je o výsledku riešenia reklamácie informovaný písomnou formou.

Reklamačné konanie sa končí odovzdaním opraveného výrobku, výmenou výrobku, vrátením kúpnej ceny alebo vyplatením primeranej zľavy z ceny výrobku. Odvolanie voči výsledku riešenia reklamácie je možné podať do 14 dní od doručenia rozhodnutia.

K téme

FOAF.sk firmy - Hosp. výsledky, súvahy, výkazy, DLHY, vlastníci - Zistite TU

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Marketing

Poradca podnikateľa a živnostníka

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
Dane a účtovníctvo
Doprava
Dotácie
DPH - Daň z pridanej hodnoty
DzP - Dane z príjmu
Enviro
Environmentalistika
Eurofondy
Finančné riadenie
IAS/IFRS
Koronavírus
Legislatíva a zákony
Legislatíva, zákony
Logistika
Manažérske zručnosti
Manažment
Marketing
Marketing a predaj
Medzinárodné účtovné štandardy - IAS/IFRS, US GAAP
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Medzinárodné zdaňovanie
Mzdy a odvody
Nehnuteľnosti
Osobný rozvoj
Ostatné dane
Personalistika
Pohľadávky
Pracovné právo
Právo
Právo a manažment
Právo, Pracovné právo
Predaj
Riadenie
Riadenie firmy
Riadenie ľudských zdrojov
Samospráva
Školstvo
Školy
Smernice
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Účtovníctvo a dane
Účtovníctvo verejnej správy
Umelá inteligencia
Verejná správa
Verejné obstarávanie-obstarávateľ
Verejné obstarávanie-uchádzač
Výroba
žiadny
Živnosť

november

25nov8:30Diskriminácia a konflikty na pracovisku (mobbing, bossing, staffing) – právny a psychologický pohľad8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Pracovné právo

25nov8:30Diskriminácia a konflikty na pracovisku (mobbing, bossing, staffing) – právny a psychologický pohľad8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Pracovné právo

25nov8:30Diskriminácia a konflikty na pracovisku (mobbing, bossing, staffing) – právny a psychologický pohľad8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Pracovné právo

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikam.sk

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu. Ochrana osobných údajov | Podmienky používania | Kontakt | GDPR - Nastavenie sukromia
X