Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
Zakúpiť členstvo
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.

Potrebuje vaša firma e-shop?

Potrebuje vaša firma eshop?
Fotobanka Pixmac
25. augusta 2011 Tlačiť
Dnes sa stretávame s množstvom e-shopov. Avšak ani tento spôsob predaja už dnes nemusí byť ziskový. Uspejú len predajcovia, ktorí ponúkajú niečo špeciálne alebo majú výrazne nižšie ceny. Takže pred založením e-shopu by si mal každý premyslieť najprv čo bude ponúkať a za akých podmienok. Dôležitá je aj reklama o tom, že zákazník si môže tovar vybrať v e-shope. Potom nastupuje až krok tvorby e-shopu. 

Jednoduchosť, prehľadnosť, navigácia

Pri tvorbe e-shopu by sme sa mali pridržiavať toho, aby bol e-shop jednoduchý, prehľadný, existovalo viacero možností dodania, viacero možností platby pre zákazníka, aby si zákazník vedel prezrieť obrázky tovaru. Tovar v e-shope by mal byť dostatočne popísaný, aby zákazník mal všetky informácie, ktoré potrebuje, keďže si tovar nemôže osobne pozrieť. Môžme tu umiestniť fotografie a videá. Čím krajšie fotografie a čím viac ich je, tým máme väčšiu šancu zákazníka upútať.

E-shop na mieru alebo Open Sorce?

Existuje viacero možností tvorby e-shopu. Jedným spôsobom je open source aplikácia, druhým spôsobom je licencovaný e-shop a zákazkový e-shop. E-shop možno prevádzkovať zadarmo alebo za peniaze. Open source je taký e-shop, ktorý je univerzálny pre všetkých, dá sa rýchlo vytvoriť a je finančne nenáročný. Vzniká tu aj určité bezpečnostné riziko.
Pri platených formách je e-shop bezpečnejší a nemusíme sa starať o prevádzku, ale zabepečuje to špecializovaná firma. Platby za e-shop sa pohybujú od desiatok eur až po tisícky eur. Za špeciálne nástroje napríklad zľavové kupóny, vernostný systém, SEO – optimalizácia pre vyhľadávače alebo jazykové mutácie sa pripláca.
Zákazkový e-shop je vlastne e-shop na mieru. Podnikateľ si môže presne určiť ako má jeho e-shop vyzerať. Takýto špeciálne vytvorený e-shop však môže prilákať viacerých zákazníkov. Takýto e-shop potom spravuje administrátor.  E-shop sa potom umiestni na vlastný server alebo si podnikateľ server prenajíma. E-shop možno zaregistrovať do katalógov podnikateľských subjektov. Alebo realizovať reklamu pomocou PPC systému, kde sa platí za kliknutie. Propagovať e-shop môžme aj pomocou letákov, v časopisoch, novinách, v televízii.
Podnikateľ musí myslieť na to, aby v e-shope bolo nastavené potvrdenie objednávky. Po potvrdení sa podnikateľ stará o dodanie tovaru, čo môže realizovať buď sám, cez Slovenskú poštu alebo cez rôzne kuriérske služby. Tu je potrebné myslieť na to, aby bol tovar dobre zabalený, aby došiel k zákazníkovi v poriadku.

Na čo nezabudnúť pri prevádzke e-shopu?

Základné pravidlá úspechu sú mať v e-shope dostatok informácií, kontaktné informácie, telefónne čísla, dobrá reklama na e-shop, jednoduchosť a prehľadnosť e-shopu a dobrá komunikácia pri vybavovaní objednávky či dodaní tovaru, viacero možností dodania a viacero možností platby. Ak chceme mať väčšiu istotu, že zákazník tovar odoberie môžeme si zaviesť povinnú registráciu, kde vyžiadame od zákazníka viacero informácii.
Aj prevádzkovanie e-shopu sa riadi zákonmi. Sú to napríklad Smernica Európskeho parlamentu a Rady o elektronickom obchode, Občiansky zákonník, Zákon o ochrane spotrebiteľa a ďalšie. Na e-shope musia byť napríklad uvedené informácie o podnikateľovi.

Zákony, ktorých sa musíme pridržiavať pri tvorbe e-shopu

  • Zákon o elektronickom obchode a o zmene a doplnení č. 128/2002 Z. z. o štátnej kontrole vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiťeľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 284/2002 Z. z.z, z 3.decembra 2003
  • Smernica 2000/ 31/ ES Európskeho parlamentu a rady z 8. júna 2000 o určitých právnych aspektoch služieb informačnej spoločnosti na vnútornom trhu, najmä o elektronickom obchode (smernica o elektronickom obchode)
  • Vyhláška Ministerstva zdravotníctva SR č. 74/2010 o zásielkovom výdaji liekov a zdravotníckych pomôcok
  • Zákon č. 266/2005 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri finančných službách na diaľku a o zmene a doplnení niektorých zákonov
  • Zákon č. 108/2000 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri podomovom predaji a zásielkovom predaji
  • Zákon č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov

Výhody e-shopu

  • môžme osloviť viacero zákazníkov
  • môžme predávať počas neobmedzenej doby predaja
  • môžme predávať miestne neobmedzenej skupine obyvateľstva napríklad aj medzinárodne
  • znižujeme náklady /za prenájom, energie, skladovanie/
  • môžme predávať širší sortiment
  • ak znížime náklady môžme znížiť ceny
  • zákazník ušetrí čas, môže nakúpiť z pohodlia domova, môže si porovnať produkty

Nevýhody e-shopu

  • zákazník si nemôže tovar prezrieť a to ho môže odradiť od nákupu
  • zákazník si môže tovar nevyzdvihnúť
  • zákazníka môže odradiť aj doba dodania, ak potrebuje produkt súrne
  • problémy pri reklamácii

ph

K téme

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Marketing

Poradca podnikateľa a živnostníka

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
Dane a účtovníctvo
Doprava
Dotácie
DPH - Daň z pridanej hodnoty
DzP - Dane z príjmu
Enviro
Environmentalistika
Finančné riadenie
IAS/IFRS
Koronavírus
Legislatíva a zákony
Legislatíva, zákony
Logistika
Manažérske zručnosti
Manažment
Marketing
Marketing a predaj
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Medzinárodné zdaňovanie
Mzdy a odvody
Nehnuteľnosti
Osobný rozvoj
Ostatné dane
Personalistika
Pohľadávky
Pracovné právo
Právo
Právo, Pracovné právo
Riadenie
Riadenie firmy
Riadenie ľudských zdrojov
Samospráva
Školstvo
Školy
Smernice
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Účtovníctvo a dane
Verejná správa
Verejné obstarávanie-obstarávateľ
Verejné obstarávanie-uchádzač
Výroba
žiadny
Živnosť

november

02dec8:30Vysielanie zamestnancov do zahraničia8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Personalistika

02dec8:30Vysielanie zamestnancov do zahraničia8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Personalistika

02dec8:30Vysielanie zamestnancov do zahraničia8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Personalistika

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikam.sk

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu. Ochrana osobných údajov | Podmienky používania | Kontakt | GDPR - Nastavenie sukromia
X