Psychologické Tipy pre Vašu Marketingovú Stratégiu
Porozumenie psychologickým faktorom ovplyvňujúcim spotrebiteľské správanie a rozhodovanie môže poskytnúť návod pri vytváraní efektívnej marketingovej stratégie. Obchodníci a marketéri by mali držať krok so psychologickými výskumami, aby boli schopní odhadnúť a podporovať určité spotrebiteľské správanie.
Aké postrehy je potrebné brať na vedomie pre dosiahnutie efektívneho marketingu?
1. Ľudská myseľ je náchylná k impulzivite
Bez ohľadu na akékoľvek miesto na zemi, väčšina ľudí nakupuje impulzívne. To je dôvod, prečo na zákazníkov funguje požiadavka, pri ktorej si majú produkt či službu predplatiť, kúpiť alebo skúsiť HNEĎ TERAZ.
2. Obrázky spracovávame rýchlejšie ako text
Fotky môžu vyjadriť tisíc slov – a trvá to len zlomok času, ktorý by bol potrebný na prečítanie týchto slov. Dôležitejšie však je, že ľudia myslia v obrazoch.
Vizuálny obsah je jedným z najväčších marketingových výhod. Preto produkty či stránky, ktoré majú silný vizuálny vplyv, dosiahnu väčší úspech.
3. Modrá farba sa rovná dôvera
Veľká časť každého rozhodnutia je založená na vizuálnych podnetoch, avšak najsilnejším a najpresvedčivejším je práve farba.
Modrá farba vzbudzuje v ľuďoch pocit dôvery. To je dôvod, prečo aj významní svetoví internetoví hráči ako Facebook, Twitter, Paypal či Microsoft zvolili za svoju dominantnú farbu práve modrú. Marketéri by si však mali byť vedomí toho, že pri asociácii farieb sú dôležité sociálne faktory.
4. Dôverarastie,aksúproduktyalebowebstránkyspájanés vhodnými slovami
Slová môžu položiť základ dôvery, najmä keď sú dobre premyslené. Tu je päť slov, ktoré hrajú značnú rolu v prehlbovaní dôvery u zákazníka:
Autentický – predstavuje pravdu a moc Certifikovaný – podáva dôkaz o správnosti
Zaručený – pravdepodobnosť kúpy produktu či služby je vyššia, ak sa spája s týmto slovom
Lojálny – je vnímaný ako cnosť
Oficiálny – vyvoláva predstavu spoľahlivých ľudí a je znakom vierohodnosti
5. Povedať áno raz znamená vysokú pravdepodobnosť povedať áno znova
Inak známe ako technika „noha vo dverách“. Predajcovia využívajú toho, že zákazník, ktorý povedal áno na malú požiadavku s vysokou pravdepodobnosťou povie áno opäť, aj v prípade, že sa jedná o náročnejšiu požiadavku.
Takže, najskôr požiadaj o niečo „bezvýznamné“ a potom pokračuj s väčšou požiadavkou.
6. Prvé číslo, ktoré zákazník uvidí, môže mať vplyv na jeho hodnotenie ceny
Ľudia sa pri rozhodovaní spoliehajú na prvú informáciu, ktorú vidia. Napríklad, zákazník pri hľadaní cenovo dostupnej televízie s rozpočtom 600 € môže uvidieť TV s cenou 1799 € a domnieva sa, že to je príliš veľa. Avšak, ak zákazník neskôr uvidí tú istú televíziu za zľavnenú cenu 899 €, táto dramaticky nižšia cena má vplyv, ktorý prinúti kupujúceho ku kúpe televízie, aj keď je to výrazne nad jeho rozpočet.
Psychológ Daniel Kahneman uvádza: „Keď môžeš vstúpiť do jednania a byť prvým, kto povie číslo alebo ponúkne cenu, získaš výhodu. Rovnako, keď
môžeš vstúpiť do očakávania zákazníka o cene, ktorá je práve na tvojom webe, získaš neuveriteľnú výhodu.“
7. Každé rozhodnutie je založené na emóciách.
Vo všeobecnosti, ak rozhodovanie nie je ovplyvňované emóciami, spraviť rozhodnutie je náročné. Preto mnoho reklamných spotov upriamuje pozornosť práve na city spotrebiteľov.
8. Ľudia často konajú podľa toho, za koho sú označovaní
Samy seba vidíme cez oko druhého, takže očakávania a vnímanie iných majú zásadný význam pre formovanie nášho správania.
Ak je niekto označovaný za zábavného, podvedome sa snaží konať podľa tohto očakávania.
Z toho vyplýva, že je v poriadku povedať zákazníkom, kto sú, v čo veria a ako budú jednať. Označenie ovplyvní ich rozhodnutie pri kúpe vašich produktov.
Zdroj: entrepreneur.com