Šesť príkladov ako NE-telefonovať
Asi väčšina z vás využíva na kontaktovanie nových zákazníkov telefón. Cieľom býva predstaviť sa a dohodnúť si stretnutie.
6 príkladov ako netelefonovať
Ak je to aj váš cieľ, uvádzame 6 príkladov, ako to nerobiť (sú to reálne príklady, kedy mne niekto telefonoval):
- „Dobrý deň …. Prepáčte, že ruším, zdržím vás len krátko.“ Tým, že sa hneď začnete ospravedlňovať, znížite svoju úroveň pod úroveň zákazníka a tak sa na vás začne dívať. „S čím ma ide tento človek otravovať?“ To bude otázka, ktorú si pravdepodobne položí.
- „Dobrý deň …. Rád by som vám predstavil naše produkty…“ Pomóc!!! To posledné, čo zákazníka zaujíma, sú vaše služby a produkty. Ak chcete vzbudiť záujem, povedzte niečo, čo je pre zákazníka zaujímavé z JEHO pohľadu. Vaše produkty to určite nie sú.
- „Dobrý deň …. Chcel by som sa s vami stretnúť, pretože vám vieme pomôcť znížiť náklady na ….“ To je príliš silné tvrdenie, ak tú firmu nepoznáte. Ako si môžete byť taký istý? Takýto sľub vám nikto neuverí.
- „Dobrý deň … Môžem vám položiť pár otázok?“ A prečo? Robíte prieskum trhu? Alebo si krátite čas? Z akého dôvodu by vám mal odpovedať? Ak od zákazníka niečo chcete, najrpv vysvetlite, prečo to od neho chcete. Inak vyvoláte odpor už v prvých sekundách.
- „Dobrý deň … Mali by ste záujem o …?“ To je ako osloviť na ulici mladú ženu a opýtať sa jej, či sa chce vydávať. Je to ešte príliš skoro, klásť takéto otázky. Natakéto otázky musíte zákazníka najprv trochu „pripraviť“.
- „Dobrý deň … Mohol by som vám poslať náš katalóg a cenník?“ Väčšina zákazníkov bude súhlasiť. Ale nie preto, lebo mi si chceli váš katalóg pozerať, ale preto, lebo je to najrýchlejší spôsob, ako sa vás zbaviť. Nikdy neponúkajte zaslanie info-materiálov. Je to strata času a nikam sa neposuniete.
Toto sú niektoré z chýb, ktoré sa robia počas telefonátov potenciálnym zákazníkom. Vo väčšine prípadov končia neúspechom. To znamená škodu pre obe strany – zákazník príde o možnosť získať váš produkt a vy prídete o obchodnú príležitosť.