- Podnikam.sk
- Články
- Relax
- Týchto 8 zručností by ste mali doplniť do svojho životopisu, ak si chcete nájsť dobrú prácu
Týchto 8 zručností by ste mali doplniť do svojho životopisu, ak si chcete nájsť dobrú prácu
Hľadanie novej práce môže byť náročné. Nielenže je ťažké správne napísať motivačný list a správne odpovedať na kladené otázky na pohovoroch, ale rovnako ťažké je si napísať dobrý životopis.
Ak je váš životopis ľahko čitateľný a bez preklepov a obsahuje príslušné skúsenosti ste na dobrej ceste k vysnívanej práci. Skúste ho ale doplniť ešte o nasledujúce zručnosti.
1. Adobe Photoshop
Ak hľadáte tvorivejšiu prácu, ako napríklad editovanie fotografií alebo grafický dizajn, možno by ste sa mali zdokonaliť v programe Adobe Photoshop.
2. Microsoft Excel
Tabuľky nikto nemá rád, napriek tomu sú súčasťou každej druhej práce. Najmä pre tých, ktorí pracujú v oblasti finančníctva, je znalosť Microsoft Excelu potrebná.
3. Angličtina, nemčina či iný cudzí jazyk
Naučiť sa nový jazyk nie je ľahká úloha, ale výhody takéhoto učenia sa sú zdokumentované. Ľudia, ktorí sú bilingválni, si ľahšie pamätajú veci a lepšie zvládajú multitasking. Navyše cudzí jazyk dnes už žiadajú takmer všade.
4. Vývoj webstránok
Základné pochopenie vývoja webu je užitočné pri rôznych, nielen technologických, prácach. Začiatočníci by si mali osvojiť základy HTML, CSS a JavaScriptu.
5. WordPress
Či už ste skúsený editor, alebo len chcete zmeniť prácu a hľadáte nové možnosti, mali by ste sa zoznámiť s WordPressom.
6. Hovorenie na verejnosti
Bez ohľadu na to, v akom odvetví pracujete, alebo by ste chceli pracovať, jedna vec je istá, budete musieť hovoriť pred a s ľuďmi. Niektorí sú predurčení pre rečníctvo, iní sa to musia naučiť.
7. SEO
Zvážte optimalizáciu pre vyhľadávače – je to skvelý nástroj pre každého, koho úspech závisí od počtu klikov, lajkov a zdieľaní. Pokiaľ pridáte SEO do svojich zručností, ukážete zamestnávateľom, že viete pracovať so sociálnymi sieťami.
8. Google Analytics
Ak potrebujete k vysnívanej práci SEO, pravdepodobne sa vám zídu aj skúsenosti s Google Analytics. V jednom sa učíte ako optimalizovať články a kampane, v druhom ako zaznamenávať a analyzovať výsledky.