Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
Zakúpiť členstvo
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
FOAF.sk - Aký má firma zisk? Kto ju vlastní? Kto má dlhy? Zistite TU

Veľa sťažností na aplikácie sa týkalo neplánovaných nákupov deťmi

Ilustračné foto: FreeDigitalPhotos.net
20. júla 2014 Zdroj SITA, Podnikam.SK Tlačiť

Spoločnosť Google sa v rámci aplikácií rozhodla zaviesť podľa EK niekoľko zmien, firma Apple zatiaľ nepredložila žiadne konkrétne a okamžité riešenia problémov.

Ochrana spotrebiteľov pri aplikáciách sa zvyšuje

Ochranu spotrebiteľov pri online hrách zvyšuje spolupráca Európskej komisie (EK) a členských štátov. Ako ďalej informovala EK, spolu s vnútroštátnymi orgánmi spojili sily v reakcii na veľký počet sťažností v krajinách EÚ. Tie sa týkali nákupov v rámci aplikácií v prípade online hier a najmä neplánovaných nákupov deťmi. „Ide vôbec o prvý takýto postup pri presadzovaní dodržiavania práva v EÚ, v ktorom vnútroštátne orgány spojili sily s Európskou komisiou. Som rád, že prináša hmatateľné výsledky,“ uviedol komisár EÚ pre spotrebiteľskú politiku Neven Mimica.

Podľa podpredsedníčky EK Neelie Kroesovej je nákup v rámci aplikácií legitímnym modelom podnikania, ale je nevyhnutné, aby výrobcovia aplikácií pri vývoji nových podnikateľských modelov poznali a rešpektovali právne predpisy EÚ. Koncom minulého roka adresovali vnútroštátne orgány zo siete pre spoluprácu v oblasti ochrany spotrebiteľa spoločné vyhlásenie spoločnostiam Apple, Google a Európskej federácii interaktívnych programov.

Od zástupcov odvetvia okrem iného žiadali, aby hry prezentované ako bezplatné, nezavádzali spotrebiteľov, pokiaľ ide o skutočné náklady, ktoré s nimi súvisia. Taktiež požadovali, aby spotrebitelia boli riadne informovaní o podmienkach platby za nákup, a aby takáto platba nebola v režime automaticky predvoleného nastavenia úhrady bez výslovného súhlasu spotrebiteľov. 

Spoločnosť Google sa rozhodla zaviesť podľa EK niekoľko zmien. „Ich realizácia už prebieha a bude trvať do konca septembra 2014,“ konštatovala komisia. Patrí k nim nepoužívanie slova bezplatný v prípade hier, ktoré obsahujú nákup v rámci aplikácií, vypracovanie konkrétnych pokynov pre firmy vyvíjajúce aplikácie v snahe zabrániť priamemu nabádaniu detí. Google taktiež upravil svoje predvolené nastavenia tak, aby v prípade, že sa tieto nastavenia nerozhodne spotrebiteľ zmeniť, podliehala každá platba za nákup v rámci aplikácie jeho súhlasu. 

Firma Apple zatiaľ nepredložila žiadne konkrétne a okamžité riešenia problémov, ktoré súvisia najmä s autorizáciou platieb, no zástupcovia spoločnosti sa podľa EK vyjadrili, že tieto problémy chcú riešiť. „Napriek tomu neposkytli žiaden reálny záväzok ani termín, dokedy firma potrebné zmeny v budúcnosti zrealizuje. Orgány zo siete pre spoluprácu v oblasti ochrany spotrebiteľa budú aj naďalej od firmy Apple žiadať, aby predložila konkrétne detaily k požadovaným zmenám a aby tieto zmeny zrealizovala v súlade so spoločným vyhlásením,“ upozornila EK. 

Orgány členských štátov na presadzovanie práva a EK zároveň vyzvali združenia firiem vyvíjajúcich online hry a ich platformy, aby zvážili konkrétne opatrenia, ktoré môžu prijať v snahe riešiť problémy uvedené v spoločnom vyhlásení.

K téme

FOAF.sk firmy - Hosp. výsledky, súvahy, výkazy, DLHY, vlastníci - Zistite TU

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Trendy a inovácie

Poradca podnikateľa a živnostníka

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
Dane a účtovníctvo
Doprava
Dotácie
DPH - Daň z pridanej hodnoty
DzP - Dane z príjmu
Enviro
Environmentalistika
Eurofondy
Finančné riadenie
IAS/IFRS
Industry 4.0
ISO
Komunikačné zručnosti
Koronavírus
Legislatíva a zákony
Legislatíva, zákony
Logistika
Manažérske zručnosti
Manažment
Marketing
Marketing a predaj
Marketingové zručnosti
Medzinárodné účtovné štandardy - IAS/IFRS, US GAAP
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Medzinárodné zdaňovanie
Mzdy a odvody
Nehnuteľnosti
Osobný rozvoj
Ostatné dane
Personalistika
Počítačové zručnosti
Pohľadávky
Pracovné právo
Právo
Právo a manažment
Právo, Pracovné právo
Predaj
Riadenie
Riadenie firmy
Riadenie ľudských zdrojov
Samospráva
Školstvo
Školy
Smernice
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Účtovníctvo a dane
Účtovníctvo verejnej správy
Umelá inteligencia
Verejná správa
Verejné obstarávanie-obstarávateľ
Verejné obstarávanie-uchádzač
Výroba
žiadny
Živnosť

apríl

09máj8:30Compliance management system (CMS)8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Legislatíva, zákony

09máj8:30Rast cien stavebných materiálov8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Stavebníctvo

09máj8:30Compliance management system (CMS)8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Legislatíva, zákony

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikam.sk

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu. Ochrana osobných údajov | Podmienky používania | Kontakt | GDPR - Nastavenie sukromia
X