- Podnikam.sk
- Články
- Inšpirácia
- Zmena korporátnej identity nemusí vždy skončiť s úspechom. Viete, ako tomu predísť?
Zmena korporátnej identity nemusí vždy skončiť s úspechom. Viete, ako tomu predísť?
Nie je žiadnym tajomstvom, že rozhodnutie o zmene korporárnej identity môže mať výrazný dopad na existujúcu zákaznícku základňu akejkoľvek spoločnosti. Pre nováčikov, ktorí sa rozhodli pristúpiť k tomuto kľúčovému kroku, to však ešte nemusí predstavovať až takú veľkú prekážku, ako pre zabehnuté a uznávané značky, ktoré si už vybudovali svoju povesť na trhu pod určitou identitou.
V súvislosti s uvedeným je preto veľmi dôležité vedieť si predstaviť, ako môžu súčasní zákazníci zareagovať na takúto veľkú zmenu. Tá sa môže týkať tak ponuky produktov, ako aj zmeny obchodného mena spoločnosti či používaného loga. Akékoľvek pochybenie v procese prijímania takejto veľkej zmeny by v konečnom dôsledku mohlo viesť k odlivu zákazníkov, strate vybudovanej reputácie či dôvery medzi ľuďmi, ktorí spoločnosť poznajú a uznávajú.
Ak je zmena Vašej korporátnej identity už v určitom procese, alebo sa aktuálne nachádzate v akomkoľvek štádiu jej plánovania, vždy potrebujete mať spoľahlivú marketingovú stratégiu, aby ste ju riadne ustáli a na konci dosiahli úspech. Viacerí marketingoví experti z rôznych spoločností, ktoré už v minulosti podstúpili výraznú zmenu korporátnej identity, sa podelili o svoje tipy pri oznamovaní a propagovaní takejto zmeny. Tie by Vám mohli pomôcť predísť odlivu existujúcich zákazníkov či iným negatívnym dopadom po ukončení tohto náročného a mnohokrát aj veľmi komplikovaného procesu.
Jedným zo základných odporúčaní uvedených expertov je neustále udržiavanie dialógu s existujúcimi zákazníkmi. Spoločne Vám preto radia, aby ste nestratili aktívny kontakt so súčasnými zákazníkmi a relatívne podrobne ich informovali o prichádzajúcej zmene, ako aj o tom, aké rôzne výhody im prinesie. Tento bod si podľa nich zaslúži extra pozornosť, pretože prostredníctvom uvedených informácií uvediete zákazníkov do celého procesu a dáte im tým pocit, že sú jeho súčasťou. Komunikácia smerom k zákazníkom by pritom mala byť podľa možností čo najviac otvorená a úprimná.
Ak ste sa rozhodli pristúpiť k zmene značky či akejkoľvej inej zmene Vašej korporátnej identity v dôsledku akvizície s väčšou spoločnosťou, Vaša firma bude pravdepodobne musieť urobiť o niečo väčší kus práce v zmysle vyššie uvedeného, aby tak uistila svojich zákazníkov, že po zmene neprídu o to, čo na Vašej spoločnosti milovali. Môžu mať napríklad strach z toho, že po prevzatí väčšou korporáciou stratia osobný prístup a pozornosť, ktorú ste im doposiaľ venovali. Zákazníkom preto treba predstaviť aj Vašu dlhodobú víziu a jej prínos pre nich samotných, prípadne ďalšie výhody, ktoré tým získajú napríklad zamestnanci spoločnosti. Akvizíciu s väčšou korporáciou môžete predstaviť aj ako akýsi bezpečný prístav, ktorý významne napomôže konkurencieschopnosti firmy na trhu a jej ďalšej expanzii.
Vyštudovala Právnickú fakultu Univerzity Komenského v Bratislave. V praxi sa venuje copywritingu, prekladateľskej činnosti a korporátnemu právu.