Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
Zakúpiť členstvo
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
FOAF.sk - Aký má firma zisk? Kto ju vlastní? Kto má dlhy? Zistite TU

Zmena korporátnej identity nemusí vždy skončiť s úspechom. Viete, ako tomu predísť?

Uctovnictvo/uctovnictvo/fakturacia zivnostnik spolocnost rucenim obmedzenym obmedzenia
Ilustračné foto: FreeDigitalPhotos.net
21. apríla 2016 Img_2614.jpg Zdroj Business News Daily Tlačiť

Nie je žiadnym tajomstvom, že rozhodnutie o zmene korporárnej identity môže mať výrazný dopad na existujúcu zákaznícku základňu akejkoľvek spoločnosti. Pre nováčikov, ktorí sa rozhodli pristúpiť k tomuto kľúčovému kroku, to však ešte nemusí predstavovať až takú veľkú prekážku, ako pre zabehnuté a uznávané značky, ktoré si už vybudovali svoju povesť na trhu pod určitou identitou.

V súvislosti s uvedeným je preto veľmi dôležité vedieť si predstaviť, ako môžu súčasní zákazníci zareagovať na takúto veľkú zmenu. Tá sa môže týkať tak ponuky produktov, ako aj zmeny obchodného mena spoločnosti či používaného loga. Akékoľvek pochybenie v procese prijímania takejto veľkej zmeny by v konečnom dôsledku mohlo viesť k odlivu zákazníkov, strate vybudovanej reputácie či dôvery medzi ľuďmi, ktorí spoločnosť poznajú a uznávajú.

Ak je zmena Vašej korporátnej identity už v určitom procese, alebo sa aktuálne nachádzate v akomkoľvek štádiu jej plánovania, vždy potrebujete mať spoľahlivú marketingovú stratégiu, aby ste ju riadne ustáli a na konci dosiahli úspech. Viacerí marketingoví experti z rôznych spoločností, ktoré už v minulosti podstúpili výraznú zmenu korporátnej identity, sa podelili o svoje tipy pri oznamovaní a propagovaní takejto zmeny. Tie by Vám mohli pomôcť predísť odlivu existujúcich zákazníkov či iným negatívnym dopadom po ukončení tohto náročného a mnohokrát aj veľmi komplikovaného procesu.

Jedným zo základných odporúčaní uvedených expertov je neustále udržiavanie dialógu s existujúcimi  zákazníkmi. Spoločne Vám preto radia, aby ste nestratili aktívny kontakt so súčasnými zákazníkmi a relatívne podrobne ich informovali o prichádzajúcej zmene, ako aj o tom, aké rôzne výhody im prinesie. Tento bod si podľa nich zaslúži extra pozornosť, pretože prostredníctvom uvedených informácií uvediete zákazníkov do celého procesu a dáte im tým pocit, že sú jeho súčasťou. Komunikácia smerom k zákazníkom by pritom mala byť podľa možností čo najviac otvorená a úprimná.

Ak ste sa rozhodli pristúpiť k zmene značky či akejkoľvej inej zmene Vašej korporátnej identity v dôsledku akvizície s väčšou spoločnosťou, Vaša firma bude pravdepodobne musieť urobiť o niečo väčší kus práce v zmysle vyššie uvedeného, aby tak uistila svojich zákazníkov, že po zmene neprídu o to, čo na Vašej spoločnosti milovali. Môžu mať napríklad strach z toho, že po prevzatí väčšou korporáciou stratia osobný prístup a pozornosť, ktorú ste im doposiaľ venovali. Zákazníkom preto treba predstaviť aj Vašu dlhodobú víziu a jej prínos pre nich samotných, prípadne ďalšie výhody, ktoré tým získajú napríklad zamestnanci spoločnosti. Akvizíciu s väčšou korporáciou môžete predstaviť aj ako akýsi bezpečný prístav, ktorý významne napomôže konkurencieschopnosti firmy na trhu a jej ďalšej expanzii.

Img_2614.jpg

Vyštudovala Právnickú fakultu Univerzity Komenského v Bratislave. Vo svojej praxi sa venuje oblasti korporátneho práva, copywritingu a prekladateľskej činnosti.

Odporúčané ebooky

K téme

FOAF.sk firmy - Hosp. výsledky, súvahy, výkazy, DLHY, vlastníci - Zistite TU

Témy

rebrandingtipyzmena korporátnej identity

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Inšpirácia

Poradca podnikateľa a živnostníka

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
Dane a účtovníctvo
Doprava
Dotácie
DPH - Daň z pridanej hodnoty
DzP - Dane z príjmu
Enviro
Environmentalistika
Eurofondy
Finančné riadenie
IAS/IFRS
Industry 4.0
ISO
Komunikačné zručnosti
Koronavírus
Legislatíva a zákony
Legislatíva, zákony
Logistika
Manažérske zručnosti
Manažment
Marketing
Marketing a predaj
Marketingové zručnosti
Medzinárodné účtovné štandardy - IAS/IFRS, US GAAP
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Medzinárodné zdaňovanie
Mzdy a odvody
Nehnuteľnosti
Osobný rozvoj
Ostatné dane
Personalistika
Počítačové zručnosti
Pohľadávky
Pracovné právo
Právo
Právo, Pracovné právo
Predaj
Riadenie
Riadenie firmy
Riadenie ľudských zdrojov
Samospráva
Školstvo
Školy
Smernice
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Účtovníctvo a dane
Účtovníctvo verejnej správy
Verejná správa
Verejné obstarávanie-obstarávateľ
Verejné obstarávanie-uchádzač
Výroba
žiadny
Živnosť

marec

27mar9:30ChatGPT a Bard – využitie v biznise9:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Marketing

27mar9:30ChatGPT a Bard – využitie v biznise9:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Marketing

27mar9:30ChatGPT a Bard – využitie v biznise9:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Marketing

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikam.sk

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu. Ochrana osobných údajov | Podmienky používania | Kontakt | GDPR - Nastavenie sukromia
X