10 zbytočných slov, ktoré môžete vymazať z profilu na Linkedine
Ak ste majiteľom konta na profesionálnej sociálnej sieti Linkedin, pri jeho vypĺňaní ste sa zrejme aj vy snažili uviesť čo najviac kľúčových slov reflektujúcich vaše pracovné skúsenosti a profesionálne pôsobenie.
Avšak v prípade, že sa tieto termíny opakujú u veľkého množstva ľudí, prestávajú mať taký význam, ako by sa sme od nich očakávali. Linkedin preto zverejnil zoznam desiatich najpoužívanejších „bezcenných“ slov z minulého roka.
Keďže množstvo ľudí používa tieto výrazy práve v angličtine, aj v nasledujúcom texte ich nájdete uvedené v tomto jazyku (tak, ako ich zverejnil Linkedin):
- Specialized
- Leadership
- Strategic
- Experienced
- Focused
- Excellent
- Certified
- Passionate
- Creative
- Expert
Christopher Standford, ktorý je odborníkom na platformu, zdôrazňuje, že jazyk, ktorý používame, o nás mnohé prezrádza. Je preto dôležité starostlivo vyberať slová. Príliš často sa vraj skrývame za také, ktoré nič neznamenajú a ktorými sa možno len snažíme zakryť nízke sebavedomie.
Ľuďom preto radí, aby si radšej dali záležať na znení úvodného zhrnutia. Môžu tam uviesť niečo originálne, čo zaujme a oddelí ich od ostatných užívateľov. Mali by byť priami a vyvarovať sa rozprávania o svojich pracovných skúsenostiach v tretej osobe. Je to podľa neho neosobné a neprináša to potrebný záujem.
Standford tiež odporúča, aby užívatelia Linkedinu miesto rozprávania radšej ukázali. Aj keď je jazyk dôležitý, ukážky reálnej práce predstavujú skutočné hodnoty. Radí preto nahrať do profilu prezentácie alebo projekty a uviesť tak slová do života. „Tieto sú vám vlastné a pomáhajú dokresliť jedinečný obraz o vašich konkrétnych skúsenostiach,“ uvádza na záver.
Vyštudovala Právnickú fakultu Univerzity Komenského v Bratislave. V praxi sa venuje copywritingu, prekladateľskej činnosti a korporátnemu právu.