- Podnikam.sk
- Články
- Zaujímavosti
- 4 veci, ktoré by mal každý podnikateľ urobiť počas prvého mesiaca v Novom roku
4 veci, ktoré by mal každý podnikateľ urobiť počas prvého mesiaca v Novom roku
Ste zaneprázdnení hneď v úvode roka? Nerobte však hocičo. Robte to, čo vám zabezpečí rast po celých nasledujúcich 12 mesiacov.
Sviatky sú pomaly za nami, ostáva nám ešte posledné voľno a potom sa už môžeme naplno pustiť do práce. Niektorí z nás to možno už aj urobili. Toto obdobie nám poskytuje nádherný priestor na to, aby sme sa zamysleli nad čerstvými výzvami, novými a efektívnymi myšlienkami, ktoré pomôžu nášmu biznisu.
Je pritom úplne jedno, aká veľká je naša spoločnosť a v akej oblasti pôsobíme. V ďalšom texte nájdete štyri veci, ktoré vám odporúča urobiť webový portál www.entrepreneur.com, aby ste zvýšili vaše zisky a podiel na trhu v nasledujúcich 365 dňoch.
- 100-dňový plán
Ešte v roku 1930 zaviedol vtedajší americký prezident Franklin D. Roosevelt tzv. 100-dňový plán. Tento nástroj mal slúžiť na meranie jeho efektivity počas prvých mesiacov v jeho funkcii. Neskôr sa stal tradíciou aj pre ďalších novo zvolených prezidentov. Plán pozostáva zo stanovenia krátkodobých a dosiahnuteľných cieľov. V rámci tejto aktivity by ste si mali ustanoviť 100 úloh, ku ktorým priradíte jednotlivé kroky a zdroje, ktoré budete potrebovať k ich splneniu.
- Novoročné upratovanie
Urobte si veľké novoročné upratovanie vo vašich firemných priestoroch. Vyčleňte si na to jeden celý deň a povolajte si na pomoc aj ostatných členov tímu. Spoločne potom vyhoďte a skartujte všetky nepotrebné dokumenty, urobte si poriadok v tých, ktoré je potrebné archivovať a prípadne zaveďte novú politiku archivácie. Tí odvážnejší sa môžu pustiť aj do premiestňovania nábytku.
- Vyhoďte človeka, ktorého ste už dávno chceli vyhodiť
Možno ste mu dali ešte poslednú šancu, alebo ste sa snažili ignorovať tento problém, aby ste sa vyhli nepríjemnej situácii. Ak však viete, že tento človek nie je „zdravým“ členom vášho tímu a pre spoločnosť je nebezpečný, nemali by ste túto záležitosť viac odkladať. Možno ani on nie je spokojný a urobíte mu určitú službu tým, že bude nútený vzniknutú situáciu riešiť a tá ho možno posunie ďalej.
- Nebojte sa zdvihnúť ceny
Prvý týždeň Nového roka je vraj ideálnym časom, kedy je vhodné zvýšiť ceny vašich produktov a služieb. Príliš veľa podnikateľov sa snaží preraziť čo najnižšími cenami a táto stratégia je v mnohých prípadoch chybná. Pritom sa môžete zamyslieť nad tým, akým spôsobom zlepšíte kvalitu vašich produktov a služieb. Podporíte tým túto svoju politiku aj v očiach vášho zákazníka. Ak nájdete priestor na opodstatnené zvýšenie cien, nebojte sa do toho vložiť.
Podnikatelia, ktorí sa dokážu držať vyššie uvedených štyroch bodov, tým môžu nabudiť a motivovať aj svoj tím. Dodajú energiu nielen sebe, ale aj ľuďom, ktorí s nimi a pre nich pracujú. Pomocou tejto stratégie môžu dokázať zvýšiť zisk firmy a generovať nové obchodné príležitosti.
Vyštudovala Právnickú fakultu Univerzity Komenského v Bratislave. V praxi sa venuje copywritingu, prekladateľskej činnosti a korporátnemu právu.