
- Podnikam.sk
- Články
- Ekonomika
- Svet
- 5 vecí, ktoré vás McDonald’s naučí, aby ste boli úspešní v podnikaní
5 vecí, ktoré vás McDonald’s naučí, aby ste boli úspešní v podnikaní

Tento gigant je inšpiráciou pre mnohých. Čo je dôvodom jeho úspechu?
Keď podnikateľ česko-amerického pôvodu, Ray Kroc, odkúpil v roku 1961 od bratov Richarda a Maurica McDonaldových ich firmu, nikto netušil, že vytvorí jednu z najväčších obchodných sietí. Spoločnosť McDonald má viac ako 35 000 obchodov v 119 rôznych krajinách. Čo sa skrýva za úspechom tejto značky?
1. Udržanie rovnakej kvality a čistoty
Bez ohľadu na to, kde ste vo svete, môžete si byť istí, že keď navštívite McDonald, budete mať podobnú skúsenosť, pokiaľ ide o menu, potravinové obaly a prevedenie stavby. Preto koncept Raya Kroca kladie dôraz na „rovnaké prevádzkové postupy reštaurácií, servis, kvalitu a čistotu“.
2. Vybudovanie značky
McDonald odviedla vynikajúcu prácu na vytvorenie prezentácie značky. Prostredníctvom „zlatých oblúkov“ a sloganu “ I’m Lovin‘ It“, McDonald vytvoril emocionálnu skúsenosť, ktorá nás zavedie späť do nášho detstva. Aj keď si uvedomíte, že existujú lepšie výrobky, väčšina z nás má väzbu s McDonald, ktorá je takmer nezničiteľná – čo je dôvod, prečo počujete toľko ľudí hlásať svoju lásku k McDonald hranolkám. Kdekoľvek na svete majú rovnaký vzhľad a chuť. Môžete sa na to spoľahnúť.
Silná prítomnosť značky pomáha vašej firme budovať dôveryhodnosť .
3. Nebáť sa riskovať
Aj napriek tomu, že spoločnosť dbá na dôslednosť postupov, McDonald sa občas nebojí riskovať a ponuku obohatí o novinky. Pôvodné menu obsahovalo iba hamburger, cheeseburger, hranolky, koktail a nápoje. V priebehu rokov reťazec pridal raňajky, Happy Meal, McNuggets, šaláty atď..
Aj keď došlo k chybám, ako je McLobster a McPizza, expanzii spoločnosti to nezabránilo.
4. Prispôsobiť sa meniacim potrebám zákazníkov
Dôvodom, prečo je gigant McDonald ochotný riskovať, je, že si spoločnosť uvedomuje, ako je dôležité prispôsobiť sa potrebám a prianiam zákazníkov. Napríklad reštaurácie začali ponúkať zdravšie jedlá, pretože stále viac ľudí sa snaží zdravšie stravovať.
5. Naučiť sa pracovať s ľuďmi a umožniť im kariérny rast
Vedeli ste, že 40 percent manažérov McDonald vlastne začínalo ako radoví zamestnanci? To preto, že spoločnosť vie, ako rozpoznať a preniknúť do „skrytých talentov“ zamestnancov. McDonald potom odmení týchto pracovníkov tým, že im umožní pracovať na svojom kariérnom postupe. To nielen znižuje obrat, ale aj buduje spoločnosť plnú zamestnancov, ktorí ju poznajú zvonku aj zvnútra a sú extrémne lojálni.