Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
Zakúpiť členstvo
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
FOAF.sk - Aký má firma zisk? Kto ju vlastní? Kto má dlhy? Zistite TU

3 slová, vďaka ktorým sa naučíte ľahšie prijať kritiku

Kritika, kancelária, míting, stretnutie
ilustračné: thinkstockphotos.com
2. marca 2017 Zdroj brightside.me Tlačiť

Dokonalí ľudia neexistujú, čo je dôvod, prečo sa vždy nájde niekto, to vás bude odsudzovať/kritizovať za to, čo urobíte. Žiaľ, asi sa kritike nikdy úplne nevyhnete, ale môžete z nej získať cenné poznatky.


Ak sa niekto rozhodol kritizovať vaše činy, reagujte tak, aby ste z toho mali prospech.

Povedzte „Áno“

Keď vás niekto napáda, prvá vec, ktorú musíte urobiť, je ovládnuť svoje emócie a uznať, že daná osoba má právo na vlastný názor. Ak daná osoba našla guráž povedať vám niečo, čo ju neteší, mali by ste sa do konverzácie zapojiť. Snažte sa vidieť veci z pohľadu druhého. Keď osoba, ktorá vás kritizuje, začuje slovo „ďakujem“ namiesto odporu, bude „pozitívne zmätená“. Keď poviete „Áno…“ vznikne možnosť vstúpiť do konštruktívneho dialógu.

„Ale…“

Kritika sa nie vždy zhoduje s tým, ako chápete situáciu vy. Z toho dôvodu je dôležité, aby ste vyjadrili svoj vlastný názor a zamerali sa na objektívne informácie, nie na ospravedlňovanie sa. Týmto spôsobom kritizujúci človek uvidí, že sa snažíte pochopiť, čo sa stalo. Ľudia sú schopní toho prijať veľa, ak sa im situácia vysvetlí s rešpektom. To pomôže uvidieť veci v inom svetle a vziať do úvahy iné názory. Keď použijete slovo „ale“ a poskytnete aj svoje vysvetlenie, situácia bude pokojnejšia. Koniec-koncov nemusíte zobrať všetko, čo na vás kritizujú, za stopercentnú pravdu.

„Poďme…“

Keď už ste si kritiku vypočuli a vyjadrili svoj vlastný názor na vec, je dôležité, aby ste sa dohodli na spoločnom rozhodnutí, čo ďalej. Potrebné je navrhnúť aj z vašej strany konkrétne a konštruktívne nápady. Vyzvite danú osobu, aby ste sa na riešenie pozreli spoločne. Negatívna spätná väzba sa niekedy naozaj ťažko prijíma, nie vždy je oprávnená, ale keď sa k nej postavíte pozitívne, nepokazíte si vzťahy a možno sa aj niečo naučíte.

Právo sa mýliť

Je zrejmé, že počúvať niekoho, ako vás kritizuje, nie je jednoduché. Čím je však človek vyzretejší, uvedomuje si, že môže robiť chyby. Čím menej sa bude báť toho sa mýliť, tým menej bude v strese a dosiahne väčšie úspechy. Ak sa otvorí možnostiam kritiky, otvorí si obzory. V konečnom dôsledku to znamená, že sa dokáže pohnúť dopredu a rásť ako jednotlivec.

Odporúčané ebooky

K téme

FOAF.sk firmy - Hosp. výsledky, súvahy, výkazy, DLHY, vlastníci - Zistite TU

Témy

kritika

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Inšpirácia

Poradca podnikateľa a živnostníka

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
Dane a účtovníctvo
Doprava
Dotácie
DPH - Daň z pridanej hodnoty
DzP - Dane z príjmu
Enviro
Environmentalistika
Eurofondy
Finančné riadenie
IAS/IFRS
Koronavírus
Legislatíva a zákony
Legislatíva, zákony
Logistika
Manažérske zručnosti
Manažment
Marketing
Marketing a predaj
Medzinárodné účtovné štandardy - IAS/IFRS, US GAAP
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Medzinárodné zdaňovanie
Mzdy a odvody
Nehnuteľnosti
Osobný rozvoj
Ostatné dane
Personalistika
Pohľadávky
Pracovné právo
Právo
Právo a manažment
Právo, Pracovné právo
Predaj
Riadenie
Riadenie firmy
Riadenie ľudských zdrojov
Samospráva
Školstvo
Školy
Smernice
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Účtovníctvo a dane
Účtovníctvo verejnej správy
Umelá inteligencia
Verejná správa
Verejné obstarávanie-obstarávateľ
Verejné obstarávanie-uchádzač
Výroba
žiadny
Živnosť

november

22nov8:30Produktový manažment8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Marketing

22nov8:30Produktový manažment8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Marketing

25nov8:30Diskriminácia a konflikty na pracovisku (mobbing, bossing, staffing) – právny a psychologický pohľad8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Pracovné právo

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikam.sk

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu. Ochrana osobných údajov | Podmienky používania | Kontakt | GDPR - Nastavenie sukromia
X