- Podnikam.sk
- Články
- Ako začať podnikať
- Ako založiť živnosť
- Ako vypracovať prevádzkový poriadok v roku 2025?
Ako vypracovať prevádzkový poriadok v roku 2025?
Jednou zo zákonných povinností niektorých podnikateľov je aj vypracovanie prevádzkového poriadku. V článku si priblížime, čo je prevádzkový poriadok, aké náležitosti by mal obsahovať a ktorí podnikatelia sú povinní vypracovať takýto dokument.
Čo je prevádzkový poriadok?
Povinnosť vypracovať prevádzkový poriadok upravuje zákon č. 355/2007 o ochrane, podpore a rozvoji verejného zdravia a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len ako „zákon o ochrane, podpore a rozvoji verejného zdravia“). Zákon o ochrane, podpore a rozvoji verejného zdravia zároveň definuje prevádzkový poriadok ako súhrn opatrení na ochranu zdravia zamestnanca a na ochranu verejného zdravia v zariadení, v ktorom existuje riziko.
Podnikatelia v niektorých odvetviach sú povinní vypracovať prevádzkový poriadok a predložiť ho na schválenie príslušnému orgánu verejného zdravotníctva, ktorým je Regionálny úrad verejného zdravotníctva podľa sídla danej prevádzkarne.
V prémiovej časti obsahu nájdete:
- Ktorí podnikatelia sú povinní vypracovať prevádzkový poriadok?
- Aké náležitosti musí obsahovať prevádzkový poriadok?
Exkluzívny obsah pre členov klubu
Tu sa nachádza obsah prístupný iba členom Klubu Podnikam.sk. Ziskajte pristup k celému článku a všetky výhody členstva klubu.
Vyštudovala Právnickú fakultu Univerzity Komenského v Bratislave. V praxi sa venuje copywritingu, prekladateľskej činnosti a korporátnemu právu.