Od 1. apríla sa tento projekt spúšťa pre SZČO zatiaľ v rámci pôsobnosti pobočky Sociálnej poisťovne v Bratislave.
Cieľom projektu je informovať o nedoplatku za predošlý mesiac
Sociálna poisťovňa (SP) zavedie od 1. apríla tohto roka do skúšobnej prevádzky novú službu. Prostredníctvom esemesky alebo e-mailu pripomenie odvádzateľom poistného, ak nezaplatili aktuálne poistné. „Od uvedeného dátumu sa tento projekt spúšťa pre SZČO zatiaľ v rámci pôsobnosti pobočky Sociálnej poisťovne v Bratislave,“ uviedol hovorca SP Peter Višváder.
Cieľom tohto projektu je podľa Višvádera informovať SZČO o nedoplatku za predošlý mesiac (správa nebude informovať o prípadných starších dlhoch) a pripomenúť im, aby dlh čo najskôr uhradili. „Môžu sa tak vyhnúť narastaniu penále za omeškanie platby, prípadne ďalším zákonným krokom, ktoré sprevádzajú vymáhanie dlhu,“ uviedol. Ak SZČO dostane takýto oznam o vzniknutom dlhu, poisťovňa odporúča, aby dlh čo najskôr uhradila alebo komunikovala so svojou pobočkou poisťovne o vzniknutej situácii a jej vyriešení.