Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
Zakúpiť členstvo
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
FOAF.sk - Aký má firma zisk? Kto ju vlastní? Kto má dlhy? Zistite TU

Monitoring médií a mediálna analýza – k čomu sú v biznise dobré?

Business women studying charts and diagrams on digital tablet closeup
Foto: Getty Images
3. mája 2022 Autor Informačný servis Tlačiť

Mať dostatok informácií a zároveň sa v nich neutopiť, to môže byť problém. Ako získať výborný mediálny prehľad o spoločensko-politickom dianí, zmenách legislatívy, vybraných trhových segmentoch, alebo konkurenčnom prostredí? Chcete vedieť čo sa píše o vás a vašej konkurencii? Tak prestaňte robiť chybu amatérov a zabezpečte si kvalitný monitoring médií. Jeho sofistikovanejšou nadstavbou je mediálna analýza, ktorá rieši odpovede na kvantitatívne a kvalitatívne faktory zachytených mediálnych výstupov. Hodnota informácií má v dnešnej dobe cenu zlata, o tom zrejme netreba polemizovať. Ako ich využiť vo svoj prospech?

Nerd with glasses is shocked after reading a sms
Foto: Getty Images

Krízová komunikácia – bez monitoringu to neskúšajte

Nie je žiadnou výnimkou, že najmä väčšie spoločnosti a nadnárodné koncerny sú atakované výrazne väčším mediálnym tlakom a všeobecne sú pod väčším drobnohľadom verejnosti. Obdobne sú na tom štátne inštitúcie, výrobné závody a pod. Šťastie praje pripraveným a vedia to aj subjekty tohto typu. Preto sú ich komunikačné oddelenia zostavené z viacčlenných tímov profesionálov. Počas hektických situácií, ktoré prináša fáza krízovej komunikácie sa bavíme o tom, že mediálny prehľad má cenu zlata a zároveň sa komunikácia smerom k verejnosti riadi extrémne senzitívne. S nadsádzkou – sedíte na sude s informačným pušným prachom. V takom prípade je nevyhnutná synergia dokonalého mediálneho obrazu, citlivosti a rozvahy pri výbere slov a posolstva.

Kľúčovou súčasťou krízovej komunikácie je adekvátna proaktívna aj reaktívna komunikácia adresovaná všetkým stakeholderom – vrátanej širokej verejnosti. Štýl, obsah a intenzita krízovej komunikácie sú vo veľkej miere závislé od dokonalého poznania kontentu externého mediálneho prostredia, nálad verejnosti, teda od čo najaktuálnejšieho a najpresnejšieho monitoringu médií. Ak pri čítaní týchto riadkov nadobúdate presvedčenie, že váš podnikateľský alebo iný subjekt môže byť vystavený krízovej komunikácií, tak vedzte, že bez monitoringu médií v reálnom čase a sofistikovaného systému upozornení by to nemuselo dopadnúť dobre. Myslite krok dopredu.

Online news in mobile phone. Close up of smartphone screen. Man reading articles in application. Hand holding smart device. Mockup website.
Foto: Getty Images

Pridaná hodnota mediálnej analýzy

Kvantitatívna, kvalitatívna analýza, hodnota AVE – nič vám to nevraví? Tak poďme na to. Sú to elementárne faktory mediálnej analýzy, ktoré vypovedajú o tom, koľko mediálnych výstupov pri zvolených vstupných parametroch (kľúčové slová a okruh tém) bolo za daný časový úsek (týždeň, mesiac atď.) zachytených vo vybraných médiách, v akom pomere prevyšovali pozitívne, negatívne alebo neutrálne správy a aká bola priemerná finančná hodnota mediálneho priestoru v ktorom bola správa publikovaná, odznela vo forme reportáže atď. Podrobnosti k tejto téme vám však najlepšie ozrejmí dobre zaškolený pracovník pri osobnej konzultácií.

Mediálne analýzy sa zvyknú spracúvať na mesačnej a kvartálnej báze. Výnimkou nie sú ani ad hoc jednorazové mediálne analýzy pre vyhodnotenie konkrétnej mediálnej kampane a pod. Určite nie je žiadnym prekvapením, že monitoring médií a mediálne analýzy sú „nutným pracovným nástrojom“ pre oblasť Public Relations (PR) a Public Affairs (PA). Úroveň mediálnej analýzy krehko závisí od kvality a skúseností analytikov, ktorí pracujú na jej príprave. Preto neriešte iba otázku ceny a rýchlosti dodania, ale zamerajte sa aj na históriu firmy, jej pôsobenie v danej problematike a v neposlednom rade pozrite sa na referencie. Stavte na kvalitu a nie nízku cenu.

Neriskujte – vyberte si skúseného dodávateľa

Určite sa zhodneme na tom, že s informáciami vedia pracovať najlepšie tí, ktorí sú priamo pri zdroji. Ak to rozmeníme na drobné – kto môže spoľahlivejšie narábať s informáciami než tlačová agentúra, ktorá je vo veľkej miere primárnym zdrojom pre spravodajstvo samotných médií? Pravdepodobne aj vy poznáte tlačovú agentúru SITA alebo ste o nej aspoň počuli. Ak náhodou nie, tak vedzte, že tento rok oslavuje 25 rokov úspešného pôsobenia na slovenskom mediálnom trhu. Jej prvotným poslaním bolo poskytovať komerčným médiám, ale i štátnym inštitúciám kvalitný spravodajský servis. Ako jediná tlačová agentúra na Slovensku je plne nezávislá od štátnych peňazí.

SITA je rešpektovaným mediálnym domom, ktorý ponúka nezávislé spravodajstvo, ale aj portfólio online projektov akými sú: webnoviny.sk, venergetike.sk, vofinanciach.sk a ďalšie. V segmente poskytovania služieb monitoringu médií a mediálnych analýz je na slovenskom trhu priekopníkom a disponuje dlhoročnými nenahraditeľnými skúsenosťami. Kvalita finálneho produktu a služby tohto typu sa vždy opiera o prax ľudí, ktorí sa každodenne venujú ich príprave. Množstvo subjektov verejného a súkromného sektora, vrátane PR agentúr, cielene vyhľadáva tlačovú agentúru SITA, ako spoľahlivého partnera pre komplexné pokrytie mediálneho servisu – vrátane publikovania tlačových správ a PR článkov cez rozsiahlu sieť online distribučných kanálov. Detailné informácie o službách SITA nájdete priamo na stránke biz.sita.sk alebo nás môžete kontaktovať prostredníctvom e-mailovej adresy marketing@sita.sk.

Tento článok vznikol v spolupráci so spoločnosťou SITA Slovenská tlačová agentúra a.s., ktorá úspešne pôsobí na slovenskom mediálnom trhu už 25 rokov a poskytuje overené informácie z dôveryhodných zdrojov.

K téme

FOAF.sk firmy - Hosp. výsledky, súvahy, výkazy, DLHY, vlastníci - Zistite TU

Témy

monitoring médiíPRSITA

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Správy

Poradca podnikateľa a živnostníka

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
Dane a účtovníctvo
Doprava
Dotácie
DPH - Daň z pridanej hodnoty
DzP - Dane z príjmu
Enviro
Environmentalistika
Eurofondy
Finančné riadenie
IAS/IFRS
Koronavírus
Legislatíva a zákony
Legislatíva, zákony
Logistika
Manažérske zručnosti
Manažment
Marketing
Marketing a predaj
Medzinárodné účtovné štandardy - IAS/IFRS, US GAAP
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Medzinárodné zdaňovanie
Mzdy a odvody
Nehnuteľnosti
Osobný rozvoj
Ostatné dane
Personalistika
Pohľadávky
Pracovné právo
Právo
Právo a manažment
Právo, Pracovné právo
Predaj
Riadenie
Riadenie firmy
Riadenie ľudských zdrojov
Samospráva
Školstvo
Školy
Smernice
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Účtovníctvo a dane
Účtovníctvo verejnej správy
Umelá inteligencia
Verejná správa
Verejné obstarávanie-obstarávateľ
Verejné obstarávanie-uchádzač
Výroba
žiadny
Živnosť

november

22nov8:30Produktový manažment8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Marketing

22nov8:30Produktový manažment8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Marketing

25nov8:30Diskriminácia a konflikty na pracovisku (mobbing, bossing, staffing) – právny a psychologický pohľad8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Pracovné právo

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikam.sk

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu. Ochrana osobných údajov | Podmienky používania | Kontakt | GDPR - Nastavenie sukromia
X