Podiel slovenských potravín na pultoch klesol
Pri hodnotení obchodných reťazcov najlepšie obstál Coop Jednota, na druhej strane najhoršie s podielom 16,2 % skončil reťazec Lidl.
Domácich liehovín sa predá 78,8 %
Podiel slovenských potravín na pultoch obchodov za prvý polrok dosiahol 62,4 %, čo je o 0,8 percentuálneho bodu menej ako na konci vlaňajška. Informoval o tom v utorok na tlačovej konferencii minister pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR Ľubomír Jahnátek.
„Skúmame podiel potravín v tých obchodoch, kde je objem predaja nad 10 miliónov eur ročne. Celkovo sme hodnotili v prvom polroku 22 komodít, čo predstavuje zhruba 90 percent predaja potravín na Slovensku vo vybraných obchodných reťazcoch,“ priblížil metodiku šéf rezortu.
Potešením podľa Jahnátka je fakt, že dve komodity majú podiel nad 80 percent. Ide o med s 86,8 % a takisto hydinársky priemysel s 85,8-percentným podielom. Ako ďalej priblížil minister, pekárenský a cukrárenský priemysel vykázali za prvý polrok podiel 77,1 %, mäsový priemysel skončil so 78 %, cestovinársky priemysel s takmer 77 % a liehovarnícky priemysel 78,8 %.
Pri hodnotení obchodných reťazcov najlepšie obstál Coop Jednota, v rámci ktorého majú takmer všetky predajne podiel cez 65 % slovenských potravín, výnimkou je Coop Jednota Dunajská Streda, kde je podiel 58,4 %.
„Z toho najlepšie, nad 70 percent, dopadla Coop Jednota Nové Zámky, ale tá tradične predáva najviac slovenských potravín,“ priblížil Jahnátek. Na druhej strane najnižší podiel slovenských komodít na pultoch evidoval reťazec Lidl so 16,2 percentami.
- eBook: Ako zriadiť prevádzkareň
Ostatné zahraničné reťazce sú na tom lepšie. Ako doplnil Jahnátek, reťazec Kaufland dosiahol podiel slovenských potravín na úrovni 53,9 %, Carrefour bol s 53,7-percentným podielom, Tesco s 51 % a Billa 47,1 %.