Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
Zakúpiť členstvo
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.

Podiel slovenských potravín na pultoch klesol

Ilustračné foto: SITA/AP
25. augusta 2015 Zdroj SITA, Podnikam.SK Tlačiť

Pri hodnotení obchodných reťazcov najlepšie obstál Coop Jednota, na druhej strane najhoršie s podielom 16,2 % skončil reťazec Lidl.

Domácich liehovín sa predá 78,8 %

Podiel slovenských potravín na pultoch obchodov za prvý polrok dosiahol 62,4 %, čo je o 0,8 percentuálneho bodu menej ako na konci vlaňajška. Informoval o tom v utorok na tlačovej konferencii minister pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR Ľubomír Jahnátek.

„Skúmame podiel potravín v tých obchodoch, kde je objem predaja nad 10 miliónov eur ročne. Celkovo sme hodnotili v prvom polroku 22 komodít, čo predstavuje zhruba 90 percent predaja potravín na Slovensku vo vybraných obchodných reťazcoch,“ priblížil metodiku šéf rezortu.

Potešením podľa Jahnátka je fakt, že dve komodity majú podiel nad 80 percent. Ide o med s 86,8 % a takisto hydinársky priemysel s 85,8-percentným podielom. Ako ďalej priblížil minister, pekárenský a cukrárenský priemysel vykázali za prvý polrok podiel 77,1 %, mäsový priemysel skončil so 78 %, cestovinársky priemysel s takmer 77 % a liehovarnícky priemysel 78,8 %. 

Pri hodnotení obchodných reťazcov najlepšie obstál Coop Jednota, v rámci ktorého majú takmer všetky predajne podiel cez 65 % slovenských potravín, výnimkou je Coop Jednota Dunajská Streda, kde je podiel 58,4 %.

„Z toho najlepšie, nad 70 percent, dopadla Coop Jednota Nové Zámky, ale tá tradične predáva najviac slovenských potravín,“ priblížil Jahnátek. Na druhej strane najnižší podiel slovenských komodít na pultoch evidoval reťazec Lidl so 16,2 percentami.

Ostatné zahraničné reťazce sú na tom lepšie. Ako doplnil Jahnátek, reťazec Kaufland dosiahol podiel slovenských potravín na úrovni 53,9 %, Carrefour bol s 53,7-percentným podielom, Tesco s 51 % a Billa 47,1 %.

K téme

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Marketing

Poradca podnikateľa a živnostníka

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
Dane a účtovníctvo
Doprava
Dotácie
DPH - Daň z pridanej hodnoty
DzP - Dane z príjmu
Enviro
Environmentalistika
Finančné riadenie
IAS/IFRS
Koronavírus
Legislatíva a zákony
Legislatíva, zákony
Logistika
Manažérske zručnosti
Manažment
Marketing
Marketing a predaj
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Medzinárodné zdaňovanie
Mzdy a odvody
Nehnuteľnosti
Osobný rozvoj
Ostatné dane
Personalistika
Pohľadávky
Pracovné právo
Právo
Právo, Pracovné právo
Riadenie
Riadenie firmy
Riadenie ľudských zdrojov
Samospráva
Školstvo
Školy
Smernice
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Účtovníctvo a dane
Verejná správa
Verejné obstarávanie-obstarávateľ
Verejné obstarávanie-uchádzač
Výroba
žiadny
Živnosť

november

27nov8:30Špecialista prijímania zamestnancov – Recruiting 2.08:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Personalistika

27nov8:30Špecialista prijímania zamestnancov – Recruiting 2.08:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Personalistika

27nov9:00WEBINÁR: Udržanie alebo strata pracovných miest9:00 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Personalistika

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikam.sk

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu. Ochrana osobných údajov | Podmienky používania | Kontakt | GDPR - Nastavenie sukromia
X