Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
Zakúpiť členstvo
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
FOAF.sk - Aký má firma zisk? Kto ju vlastní? Kto má dlhy? Zistite TU

,,Dolievanie“, alebo ako dlho má trvať prezentácia?

Ako dlho má trvať prezentácia.
Fotobanka Pixmac
23. mája 2011 Zdroj Autor: Ivo Toman zakladateľ medzinárodnej spoločnosti TAXUS International, úrivok z knihy Stroj na peníze - Ruské kolo. Tlačiť

Človek využíva dva druhy pamäti. Pamätáš si tie zážitky z minulosti, ktoré boli veľmi emotívne. Pamätáš si prvé citové a intímne zážitky. Aké to bolo už dvadsiaty raz si nespomenieš, pretože tie skoršie zážitky mali silnejší citový náboj. Ide o emócie, pozitívne alebo negatívne, ale vždy s nejakou intenzitou.

Nie je možné, aby ti to bolo ľahostajné. Ak áno, potom nešlo o emócie a ihneď zabúdaš. Konkrétnu emotívnu situáciu a predovšetkým detaily jej priebehu si v mysli nedokážeš úplne presne vybaviť, emócie a pocity však áno. Pamätáš si napríklad, aké to bolo, keď ti niekto ublížil. Takto si starší ľudia pamätajú udalosti z dávnej minulosti. Tento druh pamäti je typický tým, že si spomenieš predovšetkým na emočne silné zážitky.Iný, ďalší druh pamäti je spojený s nedávnou minulosťou v rozmedzí asi 7 – 9 sekúnd, keď si pamätáš všetko dokonale. Pri rozhovore ale po niekoľkých vetách ten druhý už zabúda, čo si hovoril v úvode. Takže je dobré uvedomiť si, že všetko v obchode, čo dlho trvá, nie je pre teba prínosom. Týka sa to aj dĺžky trvania tvojej prezentácie.

Je to šokujúce. Snažíš sa, ale partner už po desiatich sekundách nevie, čo si mu hovoril. Pokiaľ ho to emočne nezasiahne, tak na to skutočne zabudne. Preto všetko predkladaj tak, aby to bolo pre emócie počúvajúceho zaujímavé. Pozor, pre jeho emócie, nie pre tvoje. Partner je dôležitý. Musíš sa snažiť toho druhého pochopiť, zistiť, na čo emočne reaguje a následne ,,dolievať pohár“ jeho pozitívnymi emóciami. Len takto ho ovplyvníš. Množstvo informácií, ktoré si človek pamätá v priebehu plynutia času prezentácie alebo obchodného rozhovoru, klesá.

Musíš zákazníkovi opakovane predkladať ďalšie a ďalšie emočne pozitívne vnemy a obnovovať tak v jeho mozgu pozitívne emócie. Opakovaním sa tiež úroveň týchto emócií zvyšuje. Z toho vyplýva ďalšia zaujímavá skutočnosť. Ľudia často premýšľajú, kedy počas prezentácie oznámiť cenu produktu. Často sa snažia ju oznámiť až na konci prezentácie, pretože predpokladajú, že po tom, ako sa zákazník dozvedel všetko pozitívne, je doba vhodná pre oznámenie ceny. Tento postup ale nie je vhodný, pretože si človek pamätá predovšetkým to posledné – v tomto prípade cenu.

Cena väčšinou negatívne vplýva na emócie zákazníka a zámerne ju uviesť až na konci prezentácie znamená znížiť vplyv pozitívnych nákupných vnemov. Omnoho vhodnejšie je oznámiť cenu na začiatku. Najlepšie ihneď v prvej vete. Pokiaľ všetko negatívne je uvedené na začiatku, vnemy v zákazníkovej mysli je možné už len vylepšovať. Ak teda cenu oznámiš na konci, narušíš tak ideálny priebeh prezentácie, keď úroveň pozitívnych emócií pre nákupné rozhodnutie neprekročíš.

K téme

FOAF.sk firmy - Hosp. výsledky, súvahy, výkazy, DLHY, vlastníci - Zistite TU

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Marketing

Poradca podnikateľa a živnostníka

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
Dane a účtovníctvo
Doprava
Dotácie
DPH - Daň z pridanej hodnoty
DzP - Dane z príjmu
Enviro
Environmentalistika
Eurofondy
Finančné riadenie
IAS/IFRS
Koronavírus
Legislatíva a zákony
Legislatíva, zákony
Logistika
Manažérske zručnosti
Manažment
Marketing
Marketing a predaj
Medzinárodné účtovné štandardy - IAS/IFRS, US GAAP
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Medzinárodné zdaňovanie
Mzdy a odvody
Nehnuteľnosti
Osobný rozvoj
Ostatné dane
Personalistika
Pohľadávky
Pracovné právo
Právo
Právo a manažment
Právo, Pracovné právo
Predaj
Riadenie
Riadenie firmy
Riadenie ľudských zdrojov
Samospráva
Školstvo
Školy
Smernice
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Účtovníctvo a dane
Účtovníctvo verejnej správy
Umelá inteligencia
Verejná správa
Verejné obstarávanie-obstarávateľ
Verejné obstarávanie-uchádzač
Výroba
žiadny
Živnosť

november

25nov8:30Diskriminácia a konflikty na pracovisku (mobbing, bossing, staffing) – právny a psychologický pohľad8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Pracovné právo

25nov8:30Diskriminácia a konflikty na pracovisku (mobbing, bossing, staffing) – právny a psychologický pohľad8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Pracovné právo

25nov8:30Diskriminácia a konflikty na pracovisku (mobbing, bossing, staffing) – právny a psychologický pohľad8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Pracovné právo

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikam.sk

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu. Ochrana osobných údajov | Podmienky používania | Kontakt | GDPR - Nastavenie sukromia
X