- Podnikam.sk
- Články
- Marketing
- Online marketing
- WWW stránka – najefektívnejší nástroj pre on-line marketing
WWW stránka – najefektívnejší nástroj pre on-line marketing
Služby internetu predstavujú v súčasnosti najefektívnejší nástroj pre on-line marketing. Výhodou je, že sa na jednom mieste kombinujú najdôležitejšie prvky rysy bežných médií s okamžitou spätnou väzbou. Na Slovensku bolo k 5.8.2009 zaregistrovaných 190 987 domén. Avšak len veľmi malé množstvo firemných prezentácií spĺňa základné predpoklady (štandardy), ktoré by mali spĺňať. Tomu zodpovedajú zlé výsledky kde jediným plusom webovej stránky je jej prítomnosť na firemných vizitkách.Kroky k úspešnej stratégii na internetePri tvorbe komunikačnej stratégiu prostredníctvom internetu, by sme si mali hlavne ujasniť otázky:
- Čo očakávame od internetu, ide nám o využitie reklamy alebo komunikácie?
Základom je zadefinovanie východísk a cieľov vo vzťahu k internetu. Nepochybne dôležitým úkonmi je aj:
- segmentácia trhu
- marketingový mix – 5P
- plánovanie a podpora komunikácie so zákazníkmi
- perspektíva ďalšieho rozvoja prostredníctvom internetu
RealizáciaPo navrhnutí stratégie pristúpime k samotnej internetovej prezentácii. Vo všeobecnosti odporúčame:
- vhodne zvolenú doménu internetovej prezentácie
- kvalitne spracovanú a pútavú grafickú stránku prezentácie
- informácie sú pravidelne aktualizované a hodnotné pre používateľa
- je zabezpečená spätná väzba so zákazníkom (vhodné použiť ankety, dotazníky, súťaž…)
- marketingová podpora prezentácie v čo najväčšej možnej miere (hypertextové odkazy, bannery z iných stránok, mailing a podobne)
Už pri navrhovaní stratégie myslíme na vhodnú doménu. Väčšinou sa využívajú domény druhého radu, ale často sa stretneme aj s doménami tretieho radu. Po grafickej stránke odporúčame vytvoriť osobitný grafický návrh pre web a nepoužívať návrh, ktorý je použitý v klasickej reklamnej kampani (napr. TV, pointy, POS a iné). Rozdiel medzi klasickým návrhom a špeciálne vytvoreným pre web.Taktiež je vhodné, aby informácie boli čo „najčerstvejšie“, hlavne v prípade, že pri nich uvádzame aj dátum aktualizácie. Odporúčame meniť aspoň raz za 2 týždne.V neposlednom rade nesmieme zabudnúť na spätnú väzbu, ktorá je v tomto prípade lepšie merateľná ako pri iných médiách. V prípade, že umiestnime v prezentácii dotazník, anketu alebo súťaž, môžeme neskôr zákazníka kontaktovať s novou ponukou spoločnosti, samozrejme za predpokladu, že dodržíme podmienky zákona o ochrane osobných informácií. V rámci zvýšenia návštevnosti môžeme využiť: hypertextové odkazy, reklamné bannery alebo registráciu do katalógov web stránok.Zdroj: MIDRA Holding – media & creative