Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
Zakúpiť členstvo
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
FOAF.sk - Aký má firma zisk? Kto ju vlastní? Kto má dlhy? Zistite TU

Bankám v SR podľa prieskumu chýba hlbší záujem o klienta

Bankám v SR podľa prieskumu chýba hlbší záujem o klienta
Thinkstock
10. augusta 2015 Zdroj Podnikam.SK, MV Tlačiť

Bankári majú rezervy v analýze potrieb klienta, ktorá dosiahla podľa štúdie spoločnosti Market Vision Slovakia hodnotenie iba 23 %.

Bankári majú značné rezervy v analýze potrieb klienta

Najlepšie v rámci obsluhy klientov sú na tom poradcovia Prima banky, Poštovej banky a Raiffeisen Bank. Vyplynulo to zo štúdie spoločnosti Market Vision Slovakia zameranej na kvalitu obsluhy reálnych klientov v desiatich meraných bankách. Prieskum uskutočnila v máji a júni tohto roka. Najvýraznejšie nedostatky sa objavili pri zisťovaní potrieb klienta, ako aj následnej aktívnej snahe predať produkt.

K riešeniu jednoduchej servisnej požiadavky, s ktorou klient prišiel na pobočku – klient sa informoval o limitoch na platobnej karte – sa najlepšie postavili poradcovia Prima banky s hodnotením 82 %. Aj keď všetci poradcovia v navštívených bankách oznámili klientovi konkrétnu výšku limitov, len polovica z nich sa zaujímala, či je klient s nastavenými limitmi aj spokojný alebo z akého dôvodu sa vlastne zaujíma o túto informáciu.

Síce všetci bankári vyriešili servisnú požiadavku podaním požadovanej informácie, no až v 37 % prípadov sa následne klienta neopýtali, či chce pomôcť ešte s niečím ďalším. V prípade, že bankár aktívne alebo aspoň zdvorilo ponúkol ďalšiu pomoc, klient pracovníkovi banky odhalil svoj skrytý potenciál vo forme záujmu o zriadenie pôžičky. Pri odhalení skrytého potenciálu klienta boli podľa štúdie jednoznačne najúspešnejší poradcovia pobočiek Poštovej banky.

Štúdia ukázala, že bankári majú značné rezervy v analýze potrieb klienta, ktorá dosiahla hodnotenie iba 23 %. V danej oblasti najviac vynikali poradcovia Poštovej banky s hodnotením 47 %. Napríklad len 37 % bankárov zisťovalo pravidelné záväzky klienta vo forme pôžičky alebo hypotéky a na jeho mesačný príjem sa opýtalo len 42 %. Pre správne zhodnotenie klientovej situácie tak nezískali pracovníci banky dostatok nevyhnutných informácií na to, aby dokázali klientovi ponúknuť vyhovujúce riešenie.

Najlepšie vedia vysvetliť postup pri získaní a načerpaní pôžičky poradcovia Prima banky a za nimi nasledovali poradcovia Raiffeisen Bank. V polovici prípadov uviedli bankári klientovi aj konkrétnu výšku úrokovej sadzby, no výšku ročnej percentuálnej miery nákladov už uviedla len jedna desatina poradcov. Podľa vyjadrení klientov len 24 % bankárov poskytlo informáciu o poplatku za uzatvorenie ponúkaného produktu a len 6 % sa zmienilo o poplatku za vedenie ponúkaného produktu.

Výrazná slabina poradcov sa prejavila aj v uzavretí obchodu, nakoľko len jedna tretina z nich mala snahu ponúkaný produkt klientovi skutočnej aj predať. Aj v tejto oblasti dosiahli prvenstvo bankári na pobočkách Poštovej banky so ziskom 79 %. Na druhom mieste s odstupom 25 percentuálnych bodov skončila Prima banka, nasledovaná Raiffeisen bankou s 39 %.

V rámci štúdie navštívili klienti 100 bankových pobočiek na celom Slovensku. Medzi banky zaradené do prieskumu patrili ČSOB, OTP Banka, Poštová banka, Prima banka, Raiffeisen Bank, Sberbank, Slovenská sporiteľňa, Tatra banka, VÚB a UniCredit Bank. Klient v rámci prieskumu prišiel na pobočku svojej banky, aby zistil, aké má limity na platobnej karte, no po vyriešení tejto servisnej požiadavky očakával zo strany bankára ponuku k ďalšiemu jednaniu, nakoľko v dohľadnom čase plánuje čerpať pôžičku, ktorá predstavuje pre banky skrytý klientsky potenciál.

K téme

FOAF.sk firmy - Hosp. výsledky, súvahy, výkazy, DLHY, vlastníci - Zistite TU

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Prieskumy

Poradca podnikateľa a živnostníka

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
Dane a účtovníctvo
Doprava
Dotácie
DPH - Daň z pridanej hodnoty
DzP - Dane z príjmu
Enviro
Environmentalistika
Eurofondy
Finančné riadenie
IAS/IFRS
Koronavírus
Legislatíva a zákony
Legislatíva, zákony
Logistika
Manažérske zručnosti
Manažment
Marketing
Marketing a predaj
Medzinárodné účtovné štandardy - IAS/IFRS, US GAAP
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Medzinárodné zdaňovanie
Mzdy a odvody
Nehnuteľnosti
Osobný rozvoj
Ostatné dane
Personalistika
Pohľadávky
Pracovné právo
Právo
Právo a manažment
Právo, Pracovné právo
Predaj
Riadenie
Riadenie firmy
Riadenie ľudských zdrojov
Samospráva
Školstvo
Školy
Smernice
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Účtovníctvo a dane
Účtovníctvo verejnej správy
Umelá inteligencia
Verejná správa
Verejné obstarávanie-obstarávateľ
Verejné obstarávanie-uchádzač
Výroba
žiadny
Živnosť

november

22nov8:30Produktový manažment8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Marketing

22nov8:30Produktový manažment8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Marketing

25nov8:30Diskriminácia a konflikty na pracovisku (mobbing, bossing, staffing) – právny a psychologický pohľad8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Pracovné právo

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikam.sk

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu. Ochrana osobných údajov | Podmienky používania | Kontakt | GDPR - Nastavenie sukromia
X