- Podnikam.sk
- Články
- Ekonomika
- Svet
- Už žiadne reklamy a nevyžiadaný obsah na sociálnej sieti. Mladý Slovák nabúral celý biznis model Facebooku
Už žiadne reklamy a nevyžiadaný obsah na sociálnej sieti. Mladý Slovák nabúral celý biznis model Facebooku
SLOVENSKÁ REPUBLIKA – Ak patríte k skupine užívateľov najväčšej sociálnej siete Facebook, ktorí už majú plné zuby rôznych komerčných aktivít, máme pre vás dobrú správu. Mladý slovenský vývojár Juraj Ivan predstavil prostredníctvom známeho serveru Product Hunt novú službu pre užívateľov Facebooku, ktorá dokáže takmer zázračným spôsobom odstrániť nežiaduci a komerčný obsah z vašej facebookovej nástenky.
Užívatelia si môžu pridať publikované rozšírenie do svojho prehliadača Google Chrome a ich facebooková nástenka bude potom zobrazovať už len príspevky od ich priateľov a príspevky nimi sledovaných stránok. Správy s propagačným obsahom sa týmto užívateľom viac nebudú zobrazovať. Služba s názvom „Facebook friends feed“ zároveň užívateľom sociálnej siete umožní, aby sa im viac nezobrazovali príspevky označené ich priateľmi, ktoré ich vo väčšine prípadov až tak moc nezaujímajú.
Novinka, ktorá svojou myšlienkou nadchla mnohých užívateľov sociálnej siete, však robí vrásky na čele majiteľom samotného Facebooku. Nabúrala totiž celý doterajší biznis model, na ktorom táto sociálna sieť funguje. Tvorca novinky Juraj Ivan v tejto súvislosti poznamenal, že celý proces prípravy a realizácie služby mu nezabral viac ako 24 hodín od prijatia samotnej myšlienky. Ako ďalej dodal, ak o novinku prejaví záujem aj širší okruh užívateľov, veľmi rád ju prinesie aj do Safari.
Vyštudovala Právnickú fakultu Univerzity Komenského v Bratislave. V praxi sa venuje copywritingu, prekladateľskej činnosti a korporátnemu právu.