Viac ako polovica ľudí siahne po mobile aj pri zaháňaní nudy
V mobiloch dominuje vyhľadávanie, e-mail a sociálne siete.
Na mobile surfuje viac ako polovica ľudí
Na Slovensku rastie počet ľudí, ktorí sú zvyknutí pracovať s internetom na dennej báze. Najčastejšie sa do internetu pripájajú prostredníctvom svojho laptopu, rastie však počet používateľov, ktorí na pripojenie využívajú mobilné zariadenia ako smartfón, či tablet. Vyplýva to z analýzy U&A Study, ktorú pre O2 spracovala spoločnosť Ipsos.
Význam smartfónov a tabletov rastie
Na Slovensku rastie počet ľudí, ktorí využívajú internet viackrát v týždni. Kým v roku 2011 to bolo približne 69 % ľudí, ktorí vlastnia mobilný telefón, v roku 2014 to je už 87 %. Hoci je najpreferovanejším zariadením k pripojeniu na internet stále laptop, ktorý v súčasnosti využíva až 73 % užívateľov (v roku 2011 to bolo len 40 %), dynamicky rastie najmä využitie smartfónov a tabletov.
Kým ešte v roku 2011 sa k internetu pripájalo pomocou mobilu len 13 %, dnes je to až 51 % používateľov. S tabletom pred tromi rokmi surfovalo len 1 %, dnes však už 23 % používateľov. Opačný trend je pri stolných počítačoch. Kým dnes sa do pevného internetu pripája 60 % používateľov, ešte pred tromi rokmi ich využívalo až 72 %.
„Práca s internetom sa presúva na mobilné zariadenia. Stolný počítač ešte stále využívame najmä v kanceláriách, doma radšej surfujeme na laptope. Čoraz viac však siahame po smartfónoch a tabletoch. Ide o dlhodobý trend súvisiaci so zmenou spotrebiteľského správania a význam týchto zariadení bude v budúcnosti spolu s rozvojom LTE mobilného pripojenia naďalej prudko rásť,“ povedal Igor Tóth, marketingový riaditeľ O2 pre rezidenčný segment.
Google, E-mail, Facebook…
Až v troch štvrtinách prípadov využívajú zákazníci vo svojom mobile internet na vyhľadávanie (74%), e-mail (74%) a sociálne siete (73%). Takmer polovica užívateľov internetu v mobile (47 %) využíva aj službu počasia. Používatelia si tiež radi prezrú spravodajské portály (43 %) a mapy či navigáciu (42 %).
Po mobile siahame aj z nudy
V tejto skupine zákazníkov je najčastejším dôvodom po siahnutí po mobile vyhľadávanie informácií (81%). Vyše polovica používateľov ho však využije aj v prípade potreby kontaktu s blízkymi (57%), potreby naliehavých riešení (55%). Výnimkou práce s mobilom nie je ani zaháňanie nudy. Mobil je tak zdrojom zábavy až v 54 % prípadov.
Zdroj: TS O2, Podnikam.SK