- Podnikam.sk
- Články
- Ekonomika
- Trendy a inovácie
- V rebríčku TOP 100 lídrov inovácií v strednej a východnej Európe je 16 Slovákov
V rebríčku TOP 100 lídrov inovácií v strednej a východnej Európe je 16 Slovákov
Slovensko so šestnástimi inovátormi obsadilo hneď druhú priečku v počte inovátorov za Poľskom (28 zástupcov) a pred Českou republikou (14 zástupcov).
„Slovensko má reálnu šancu stať sa malým Sillicon Valley“
Zoznam TOP 100 lídrov New Europe 100 bol vytvorený ako súčasť kampane, ktorej cieľom je zviditeľniť inovácie v regióne strednej a východnej Európy prostredníctvom ľudí, tímov alebo inštitúcií, ktoré sú hybnou silou pozitívnych zmien.
„Som presvedčený, že Slovensko má reálnu šancu stať sa malým Sillicon Valley strednej Európy. Máme talentovaných ľudí, skvelé predpoklady a už aj prvé úspechy v oblasti technologického exportu,“ hovorí riaditeľ slovenského Googlu Rasťo Kulich.
Slovenskí inovátori v projekte New Europe 100 (v abecednom poradí):
- Peter Badík, spoluzakladateľ, GreenWay Operator
- Radoslav Baťo, poradca prezidenta Slovenskej republiky Andreja Kisku
- Tomáš Bella, zástupca šéfredaktora denníka SME
- Stanislav Boledovič, zakladateľ a CEO, Teach for Slovakia a Nexteria
- Veronika Frankovská, projektová manažérka, Demagog.SK
- Peter Hajdin a Adam Znášik, spolumajitelia, Komplot Advertising
- Michaela Jacová, zakladateľka, StartupAwards.SK a investičná manažérka, Neulogy Ventures
- Štefan Klein, spoluzakladateľ a vedúci dizajnér, AeroMobil
- Igor Kočiš, CEO a zakladateľ, GA Drilling
- Peter Komorník, CEO, sli.do
- Ivana Sendecká, zakladateľka a CEO, Next Generation Leaders of Slovakia
- Ján Suchal, Developer
- Ivan Štefunko, Managing Partner, Neulogy Ventures
- Michal Štencl, zakladateľ a majiteľ firmy Sygic
- Miroslav Trnka, zakladateľ Esetu
- Zuzana Wienk, programová riaditeľka, Aliancia Fair Play
Priemerný vek vybraných inovátorov v regióne je 34 rokov. Rebríček bol vytvorený organizáciou Res Publica spolu so spoločnosťou Google a Medzinárodným vyšehradským fondom v spolupráci s Financial Times a ďalšími partnermi.
Pre Slovensko s relatívne malým domácim trhom je export kľúčom k úspechu a internet bránou do sveta. Bude dôležité stavať na existujúcich základoch a ďalej rozvíjať naše už prosperujúce odvetvia ako napríklad vývoj softvéru alebo inovácie v automobilovom priemysle,“ dodal Kulich.