- Podnikam.sk
- Články
- Marketing
- Reklama
- Internetová reklama
- Sociálne siete prinášajú pre podnikateľov tieto novinky! Využite ich na podporu marketingu
Sociálne siete prinášajú pre podnikateľov tieto novinky! Využite ich na podporu marketingu
Sociálne siete sa čoraz intenzívnejšie stávajú zásadným marketingovým fenoménom. Tvrdenie, že čas na internete je zabitý, môže ohroziť váš biznis.
Mnoho podnikateľov ešte stále nevyužíva na marketing sociálne siete – Facebook. Instagram, Pinterest. Tieto nástroje by im však mohli pomôcť rásť a lepšie propagovať svoje produkty. Nie je to totiž len o sypaní veľkého rozpočtu do reklamných kampaní.
Priamo u klienta
Výhodou sociálnych sietí je, že sa pre mladých ľudí stali doslova životným teritóriom.
Ktorá sociálna sieť patrí k svetovej špičke a prečo je tomu tak? Odpovieme vám v uzamknutej časti:
Facebook stále patrí k svetovej špičke a preto aj čo sa týka podnikania, je veľmi účinným nástrojom predaja aj marketingu. Facebook už dnes využíva pre komerčné účely viac než 60 miliónov spoločností.
Približne 85 % inzerentov vytvára obsah priamo na svojich mobilných zariadeniach. Práve mobily sú čoraz zaujímavejšie. Počet užívateľov Facebooku na nich prekonal hranicu jednej miliardy.
Údaje zo septembra tohto roku dokonca hovoria o priemerne 1,09 miliardy denných aktívnych používateľov. V porovnaní s minulým rokom ide o 22% nárast. Využitím nástrojov tejto sociálnej siete sa tak dostanete priamo do mobilu a de facto do života užívateľov. Bola by škoda tieto možnosti nevyužiť.
Messenger Day
Slovensko malo to šťastie, že Facebook našej krajine umožnil využívať aplikáciu Messenger Day v prvej vlne.
Ako funguje spomínaná aplikácia a možnosti jej využitia opisujeme v zamknutej časti:
Nejde o prevratnú novinku. Zdieľanie denných príbehov už poznáme napríklad zo Snapchatu, alebo Instagramu, ale pre Facebook ide o zaujímavý biznis nástroj. Umožňuje zverejniť fotky, alebo ich sériu, do krátkeho príbehu. Ten o 24 hodín zmizne, ale zatiaľ sa v aplikácii Messenger drží v hornej ploche a tým pádom stále na očiach.
TIP Podnikam.sk: Aplikácia s hodí skôr na osobný marketing, alebo product placement.
Živé videá
Statické fotografie a videá nie sú zlé, no potenciál sociálnych sietí sa uberá k ešte vyššej atraktivite.
Aké trendy momentálne prevládajú v oblasti videa? Odpoveď nájdete tu:
Môžete síce zavesiť krásne zostrihané video na youtube, ale bude mu chýbať charakter živého vysielania. Ten je dones najpopulárnejším žánrom aj v klasickej televíznej zábave.
Živé videá na Facebooku sú budúcnosťou. Umožňujú zdieľať nefalšovanú atmosféru, chuť autentickosti, skutočne neopakovateľný zážitok a isté napätie a očakávanie spojené so živým prenosom.
Aj preto viac než 20 % inzerentov vytvorilo počas posledných dvoch mesiacov video reklamu. Tie sa na Facebooku tešia stále väčšej obľube. Živé streamy vylepší ohlasovaná možnosť ich plánovania. To sa dá využiť ako tízing a namotávka na udalosť.
Konečne Workplace
Väčšina firiem pristupuje k Facebooku, ako k intenzívnemu požieračovi času ich zamestnancov. No je tomu len pár týždňov, keď Mark Zuckerberg predstavil platformu Workplace.
O čom je platforma Workplace a ako funguje? Prečítajte si tu:
Tá funguje ako Facebook, hoci je od neho oddelená a vyžaduje si vlastné prihlasovacie údaje. Výhoda je v tom, že funguje ako obľúbená sociálna sieť, to znamená, že ju prakticky každý pozná a dokáže okamžite využívať.
Umožňuje zdieľať firmu ako jednu veľkú rodinu. Zamestnanci dokážu medzi sebou efektívne komunikovať, preposielať si materiály, dokonca sa pripájať na svoj počítač doma, či v práci. Posúvať výstupy z rokovaní, akcií a eventov. Ideálne na priamy kontakt, brainstorming aj rozvoj podnikania.
Priamy predaj
Prevádzkovatelia firemných stránok si tiež prídu na svoje.
Nové možnosti pre prevádzkovateľov firemných stránok si opíšeme tu:
K záložke služby pribudla možnosť obchod. Vďaka nej už na stránkach môžu bezplatne a jednoducho ľudia nájsť konkrétne produkty, ktoré si jednoducho sami popridávate.
Môžete ich načítať zo stránky, alebo priamo nahrať, popísať, atraktívne predať. Produkty je možné rôznorodo usporiadať a spraviť tak ponukový list svojich bestsellerov, alebo noviniek. Môžete k nim nastavovať aj reklamu a postovať ich.
Pripravte sa na Marketplace
Na internete veci netrvajú nikdy príliš dlho a tí najúspešnejší podnikatelia sú už pripravení na prichádzajúce novinky. Facebook v súčasnosti testuje aplikáciu Marketpalce v USA, Veľkej Británii, Austrálii a na Novom Zélande. Čoskoro pôjde ďalej.
O čo pôjde v tejto aplikácii? Budete si ju môcť stiahnuť zadarmo? Prečítajte si v časti pre členov klubu:
Ide o klasickú formu bazárového predaja. Firma totiž využila poznanie, že skupiny zamerané na nákup a predaj vecí navštevuje na Facebooku až 450 miliónov používateľov mesačne.
V aplikácii stačí už len zadať názov, popis, cenu, kategóriu, určenie lokality, pridať fotku a predávate. Produkty sa budú zobrazovať len osobám nachádzajúcim sa v blízkej lokalite.
Facebook zatiaľ neplánuje spoplatnenie, no všetky platby aj dohody necháva na predajcovi a kupujúcom. Ideálna platforma pre tých, čo majú svoje malé hand-made výrobky.
Pinterest vynovil firemné profily
Pinterest je veľkou zásobárňou krásy na internete a firmy, ktoré na tejto sociálnej sieti inzerujú a zdieľajú obsah, sa dočkali lichotivej zmeny.
Pričítajte si, aké zmeny pripravila pre svojich užívateľov sociálna sieť Pinterest:
Na konci novembra spoločnosť zmenila dizajn firemných profilov aby boli ešte krajšie. Vybraný najkrajší obsah má dostať väčší priestor.
Hneď navrchu profilu budú rolovať firmou vybrané obrázky zlúčené do blokov. Zmena so dotýka nielen webu, ale aj mobilov. Rotujúce obrázky dokážu povedať a predstaviť viac ako doteraz. Je na čase vytvoriť akciové kúsky.
Významné zjednotenie
Firmy, ktoré spravujú viac profilov na sociálnych sieťach, by si mohli pomôcť aplikáciou Pages Manager.
Čo umožňuje táto aplikácia?
Pages Manager je aplikácia, ktorá uľahčuje život firmám, ktoré si spravujú viac profilov na sociálnych sieťach. Na manažment správ a interakcií už nebudú potrebovať viaceré mobilné aplikácie, ale všetko schováte pod jedinú. Do Pages Manager je možné pridať napríklad aj Instagram profil a získať aj funkcie klasického Messengera.
Pripravte sa na lepšie nákupy cez Instagram
Predávať cez Instagram bolo doteraz možné cez vnorené linky, alebo platenú reklamu.
Sociálna sieť Instagram však chce takto zjednodušiť nakupovanie:
Instagram už dnes pripravuje unikátnu možnosť kupovania prostredníctvom jedinej fotografie. Funkcia sa pritom bude podobať Facebookovému modelu.
Na fotke označíte produkt, kupujúci si naň klikne a putuje rovno k objednávke. V USA už aplikácia funguje a čoskoro sa dostane aj k nám. Treba s ňou počítať pri ďalšej stratégii podnikania na sociálnych sieťach v roku 2017.