Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
Zakúpiť členstvo
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
FOAF.sk - Aký má firma zisk? Kto ju vlastní? Kto má dlhy? Zistite TU

Ako rozvíjať dobré vzťahy medzi zamestnancami?

Rozvíjanie vzťahov medzi zamestnancami
Fotobanka Pixmac
29. júna 2011 Tlačiť
V práci dnešný človek trávi veľké množstvo času, preto je veľmi dôležité, aby sa v práci cítil dobre, bol spokojný, vyrovnaný. Nie vždy to však musí byť takto, pretože na pracovisku sa stretáva veľké množstvo ľudí, s rôznymi povahami, rôznymi cieľmi, rôznym prístupom k práci.
 
Dobré vzťahy medzi spolupracovníkmi sú pre organizáciu veľmi dôležité z viacerých dôvodov. Napríklad ak sú dobré vzťahy je menšia fluktuácia, zamestnanci pociťujú vyššiu motiváciu, ľahšie sa plnia ciele organizácie, firma pôsobí aj navonok profesionálne, či už na zákazníkov, obchodných partnerov alebo na širokú verejnosť. 
 
Na pracovisku preto môžu vznikať rôzne druhy konfliktov, či už z dôvodu, že spolupracovníci nemôžu nájsť spoločný cieľ, alebo jeden zasahuje do práce druhého a iné. Nie je dobré, ak takéto konflikty vznikajú, pretože to zhoršuje komunikáciu na pracovisku, zhoršuje morálku, znižuje motiváciu zamestnancov. 
 
Dôležité je najprv prísť na to, čo je zdrojom zlých vzťahov.  Môže ísť o: 
 
  • súperenie, 
  • pocit nespravodlivosti, 
  • neochota spolupracovať, 
  • nevhodné správanie jednotlivca, 
  • nesprávne pochopenie veci, 
  • vysoká záťaž, 
  • intrigy medzi kolegami
  • nízka miera motivácie resp. rozdielna miera motivácie, 
  • rozdielne individuálne ciele a záujmy, 
  • zlé vzťahy medzi nadriadeným a podriadeným, 
  • nespokojnosť s odmeňovaním, 
  • nedôvera, závisť, 
  • pocit, že sa osoba nemôže sebarealizovať
  • strach z vyslovenia vlastného názoru, pretože bude kolegami odmietnutý
  • nevyjasnené kompetencie. 
 

Riešením tejto situácie je dobrá komunikácia

Niekedy pracovník ostane vo firme aj napríklad kvôli dobrému kolektívu, aj keď s inými faktormi nemusí byť spokojný. Základné zásady dobrých vzťahov sú: správať sa korektne a slušne, tolerovať druhého, spoločné trávenie času mimo pracoviska, počúvať druhého, tolerovať jeho potreby,  nepovyšovať sa, nezatajovať informácie pred kolegami, korektný prístup vedúceho, chváliť spolupracovníkov, nerušiť kolegov, nerobiť niečo, čo im môže vadiť, udržovať poriadok, nehovoriť veľmi o súkromných veciach, obmedzovať súkromné hovory, neohovárať, nediskriminovať, nerobiť narážky, nehovoriť o tom, čo nás rozdeľuje, ale o tom, čo nás spája, vyhýbať sa situáciám, ktoré môžu konflikty vyvolať, byť v práci asertívny – teda stáť si za svojimi názormi a nenechať si „skákať po hlave“.
 
Rozvíjať dobré vzťahy na pracovisku je najmä úloha vedúcich pracovníkov, ale aj majiteľov, či riaditeľov. Medzi vlastnosti vedúcich pracovníkov by mali patriť vlastnosti rozvíjať dobrú komunikáciu, motivovať spolupracovníkov a vytvárať pozitívne prostredie. Takýchto manažérov by si mali firmy vážiť. 
 
Špeciálnym vzťahom na pracovisku je vzťah partnerský. Vo všeobecnosti sa udržiavať takéto vzťahy neodporúča, pretože to môže spôsobiť nižšiu sústredenosť. V tomto prípade sa odporúča, aby si jeden z partnerov našiel prácu v inej organizácii. V práci sa môžeme stretnúť aj so sexuálnym obťažovaním. V takomto prípade sa odporúča obrátiť sa na odborníkov, či už psychológov alebo právnikov. 
 
V dnešnej dobe firmy môžu využiť služby rôznych organizácií, ktoré sa zaoberajú vzťahmi na pracovisku, organizujú rôzne školenia, prednášky, hry, či stretnutia pre celé tímy pracovníkov. Najdôležitejšie je však ak si uvedomíme, že aj my sami sme členom nejakého pracovného tímu a aj my sami prispievame k tomu, či sú na pracovisku dobré alebo zlé vzťahy. Takže aj v tomto prípade by sme mali začať práve od seba samého.  
 
ph

K téme

FOAF.sk firmy - Hosp. výsledky, súvahy, výkazy, DLHY, vlastníci - Zistite TU

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Motivácia zamestnancov

Poradca podnikateľa a živnostníka

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
Dane a účtovníctvo
Doprava
Dotácie
DPH - Daň z pridanej hodnoty
DzP - Dane z príjmu
Enviro
Environmentalistika
Finančné riadenie
IAS/IFRS
Koronavírus
Legislatíva a zákony
Legislatíva, zákony
Logistika
Manažérske zručnosti
Manažment
Marketing
Marketing a predaj
Medzinárodné účtovné štandardy - IAS/IFRS, US GAAP
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Medzinárodné zdaňovanie
Mzdy a odvody
Nehnuteľnosti
Osobný rozvoj
Ostatné dane
Personalistika
Pohľadávky
Pracovné právo
Právo
Právo, Pracovné právo
Predaj
Riadenie
Riadenie firmy
Riadenie ľudských zdrojov
Samospráva
Školstvo
Školy
Smernice
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Účtovníctvo a dane
Verejná správa
Verejné obstarávanie-obstarávateľ
Verejné obstarávanie-uchádzač
Výroba
žiadny
Živnosť

august

18aug8:30Aktuálne zmeny Infozákona a najčastejšie problémy aplikačnej praxe v druhom polroku 20228:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Samospráva

19aug8:30Zmenky a ich využitie v praxi – účtovný, daňový a právny pohľad8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:DPH

19aug8:30Zmenky a ich využitie v praxi – účtovný, daňový a právny pohľad8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:DPH

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikam.sk

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu. Ochrana osobných údajov | Podmienky používania | Kontakt | GDPR - Nastavenie sukromia
X