Ako úspešne podnikať na vlastnom webe
Pokiaľ webové stránky neslúžia priamo ako e-shop, sú minimálne digitálnou vizitkou, či už rozbiehate akýkoľvek on-line biznis. Ako ale v šírych vodách internetu nabrať kurz, a možno aj vietor do plachiet, ktorý povedie k podnikateľskému úspechu? Poďme sa pozrieť, ako sa vám pomocou moderných technológií podarí presadiť a odlíšiť sa od konkurencie.
Určite webový dizajn
Jednou z prvých otázok, na ktorú narazíte, je dizajn webových stránok. Zákazník si často praje produkt v atraktívnom balení. Tak mu ho teda doprajme. Vnorte sa do sveta svojich budúcich zákazníkov a pokúste sa odhadnúť ich vkus a preferencie. Sú skôr konzervatívni a dávajú prednosť klasickej elegancii alebo sú plní elánu a páčia sa im krikľavé farby? Existuje niekoľko rôznych šablón, ktoré môžete použiť pri vytváraní svojej stránky pomocou nástroja Ionos Website Builder. Stačí sa iba rozhodnúť. Vyberte pre svoje stránky taký dizajn, ktorý bude oslovovať kľúčových zákazníkov a pokojne zverte túto prácu odborníkovi. Ušetríte veľa času a získate cenné tipy na základe jeho skúseností z iných projektov. Tie sa vám nakoniec hodia aj pri návrhu loga a úprave korporátneho dizajnu
Potešte zákazníkov
S webovým dizajnom úzko súvisí výber sekcií a funkcií internetovej stránky. Všetko by malo byť jasno usporiadané, prehľadné a funkčné, aby sa zákazník pohodlne a rýchlo orientoval. Stránky sa musia načítať rýchlo, takže pozor na náročnú grafiku a funkcie. Tieto body znejú ako samozrejmosť, ale nie sú. Navigácia musí byť správne a logicky nastavená. Nezabudnite, že s jej pomocou návštevník v ideálnom prípade dôjde k vášmu cieľu, teda k realizácii obchodu. Preto mu pritom pomôžte vhodnými ponukami a ovládacími prvkami. Pokiaľ majú niektoré prvky na webe osobitnú dôležitosť, upútajte na ne pozornosť. Pokiaľ všetky tieto zdanlivé drobnosti nefungujú, dokážu návštevníka odradiť od ďalšieho prehliadania stránok. Riešenie spočíva v nástroji s názvom analýza použiteľnosti, ktorý vám umožní lepšie porozumieť chovaniu návštevníkov na webe. Aj tieto práce pokojne zverte odborníkovi, pretože s nimi treba mať skúsenosti. Investované peniaze sa vám rýchlo vrátia vo forme zákazníkov, ktorí návštevu vášho webu nevzdali predčasne.
Ukážte svoju osobnosť
Často sa odporúča urobiť stránku osobnejšiu. To vám pomôže odlíšiť sa od konkurencie, získať body za sympatiu a možno aj výhodu na trhu. Predstavte seba a svoj tím. Zákazník musí vedieť, kto vybaví jeho konkrétne priania. Tým ale rozhodne nemáme na mysli, že stačí uviesť meno, kontaktné údaje, názov a poprípade popis funkcie ľudí, ktorí sa podieľajú na chode firmy. Aby ste sa odlíšili od konkurencie, musíte poskytnúť viac. Ideálne sú príbehy. Povedzte niečo o sebe. Ak nechcete prezrádzať príliš veľa, postačí opis úlohy osoby vo firme, pár údajov zo životopisu a k tomu napríklad vtipný výrok na odľahčenie a osobnejší dojem.
Staňte sa kráľom internetu
Pri tvorbe webových stránok je teda dobré dodržať niekoľko osvedčených pravidiel, čo sa týka dizajnu a použiteľnosti stránok. Zároveň nie je radno oddávať sa perfekcionizmu, pretože by ste mohli premárniť drahocenný čas, počas ktorého by vyhľadávače už mohli kategorizovať obsah stránky a privádzať návštevníkov. Propagácia prebieha aj formou sociálnych médií, takže ich nezabudnite integrovať a na druhej strane využívať na propagáciu svojich stránok.
Rozhodne zverte do rúk špecialistov odborné činnosti, ako je optimalizácia pre vyhľadávače (SEO) a reklama vo vyhľadávačoch, či na iných webových stránkach. Na dosiahnutie určitého stupňa známosti sa nezaobídete bez týchto nástrojov. Čas, ktorý ušetríte za zoznamovanie sa s touto problematikou, môžete venovať predaju produktu, ktorý vďaka týmto tipom pobeží omnoho lepšie.
Článok vznikol v spolupráci so spoločnosťou ionos.sk