- Podnikam.sk
- Články
- Ekonomika
- Svet
- Číňania už o luxus nemajú záujem, podľahli kampani proti márnotratnosti
Číňania už o luxus nemajú záujem, podľahli kampani proti márnotratnosti
ČÍNA – Známy výrobca luxusných kabeliek Louis Vuitton chce už čoskoro pristúpiť k zatvoreniu troch svojich obchodov v Číne. Informáciu priniesol zdroj blízky záležitosti. Ako ďalej uviedol, zrušenie uvedených troch prevádzok tejto svetoznámej značky s luxusným tovarom je však podľa jeho slov len špičkou ľadovca. S vysokou pravdepodobnosťou tak možno očakávať, že spoločnosť pristúpi v nadchádzajúcich mesiacoch k zatvoreniu oveľa väčšieho počtu svojich predajní s luxusným tovarom po celej krajine, uvádza sa ďalej vo vyjadrení.
Samotný predaj luxusných značiek v najľudnatejšej krajine sveta negatívne ovplyvnilo najmä výrazné spomalenie rastu čínskej ekonomiky. Slabý dopyt po luxusných tovaroch v Číne však výrazne ovplyvnila aj viac ako trojročná protikorupčná kampaň vedená tamojšími politickými špičkami, ako aj tzv. kampaň proti márnotratnosti a extravagancii. Všetky uvedené faktory sa následne podpísali pod výrazné spomalenie predaja luxusných tovarov na čínskom trhu. Výkonný riaditeľ známej konzultačnej spoločnosti Emmanuel Hemmerle, ktorého meno nesie táto spoločnosť, v súvislosti s budúcoročnými plánmi luxusného výrobcu Louis Vuitton na čínskom trhu uviedol, že podľa jeho odhadov firma zatvorí v priebehu prvého polroka budúceho roku až 20 % svojich predajní. To by podľa jeho slov znamenalo ukončenie prevádzkovania približne jedného obchodu za mesiac.
Mnoho západných medzinárodných spoločností zameraných na trh s luxusným tovarom v uplynulom desaťročí masívne investovalo na čínskom trhu. V snahe maximalizovať svoje tržby a zviesť sa tak na rastúcej ekonomike v krajine, sa tieto firmy zameriavali najmä na novú vrstvu tzv. zbohatlíkov prahnúcich po rôznych luxusných tovaroch. Vzhľadom na uvedené tak v blízkej budúcnosti možno očakávať, že scenár Luoisa Vuittona budú postupne nasledovať aj ďalšie z takýchto spoločností.
Vyštudovala Právnickú fakultu Univerzity Komenského v Bratislave. V praxi sa venuje copywritingu, prekladateľskej činnosti a korporátnemu právu.