Jedným z najúčinnejších marketingových nástrojov v dnešnej dobe je práve reklama prostredníctvom webu.
Pokiaľ si netrúfate vytvoriť internetovú stránku sami, zverte sa do rúk odborníkov. V dnešnej dobe existuje mnoho firiem, ktoré sa zaoberajú vytvorením, dizajnom ale aj správou firemných webstránok.
Náklady na webovú propagáciu sú minimálne
Vzhľadom na rastúcu konkurenciu sa firmy doslova predbiehajú a vytvorenie či dokonca správa webstránky vás bude stáť len niekoľko desiatok eur mesačne. Niektoré firmy ponúkajú balíčky služieb, ktoré stoja už od 5 € na mesiac. Samozrejme za málo peňazí málo muziky. Ak ste náročnejší, vyjde vás to aj na niekoľko desiatok či stoviek eur mesačne. Iné firmy si účtujú osobitne poplatky za doménu, webhosting, CMS (content management system) či web design a správu webu.
Všetko závisí od vašich požiadaviek a potrieb, no začiatok by vás mohol stáť do 150 €. Následne rátajte s mesačnými nákladmi za správu vo výške niekoľko desiatok eur.
Čo by na stránke nemalo chýbať
Na firemnom webe by určite nemali chýbať nasledujúce informácie:
O firme
V tejto sekcii by mali byť základné informácie o vašej firme: vízia, poslanie, ciele, história, veľkosť firmy a podobne.
Slogan a logo
Rozmýšľate ako sa odlíšiť od konkurencie a byť rozpoznateľní? Práve slogan a firemné logo vám k tomu pomôžu. Kreativite sa medze nekladú. Pokiaľ nemáte tvorivého ducha, aj táto platená služba je dnes k dispozícií.
Výhody oproti konkurencii
Mnoho zahraničných firiem má samostatnú sekciu na zvýraznenie silných stránok a výhod oproti konkurencii – napr. certifikát kvality, dlhoročné skúsenosti, uverejnené referencie atď.
Prehľad produktov alebo služieb, cenník
Zákazníkov bude určite zaujímať portfólio vašich produktov alebo služieb. Ak ste sa rozhodli uverejniť na stránke aj cenník, nezabudnite ho vždy aktualizovať. V prípade, že ste sa rozhodli uskutočniť akciu, nezabudnite ju na stránke farebne a veľkostne odlíšiť.
Kontakt a otváracie hodiny
Presný názov firmy, právna forma, sídlo firmy či otváracie hodiny nesmú v žiadnom prípade chýbať. A to najmä vtedy, ak máte aj „kamenný obchod“. Nezabudnite na telefónne čísla, mailové adresy či napríklad kontaktný formulár. Zaujímavým doplnkom je fotogaléria predajne poprípade mapa s popisom ako vás zákazníci nájdu.
Výhoda webstránky
Snáď najväčšou výhodou zriadenia firemného webu sú nízke zriaďovacie náklady a vysoká návratnosť. V dobe internetu, keď už aj malé dieťa vie narábať s mobilom či notebookom, sa stáva webstránka už nevyhnutnosťou. Poznáte to: „Keď neexistuješ online, akoby si neexistoval vôbec“. Mnohé firmy majú prepojené stránky so sociálnymi sieťami, nakoľko práve táto forma reklamy je lacná a veľmi úspešná. Ďalšou výhodou zriadenia webstránky je to, že sa o vás dozvie širšia cieľová skupina zákazníkov, a to bez väčšej námahy.
Hrozby zriadenia webstránky
Vari najväčšou hrozbou pre vás je to, že konkurencia bude mať prístup ku všetkým informáciám, ktoré zverejníte. Aj keď kopírovanie údajov je trestné,
nekalá súťaž existuje a tým, že uverejníte napr. cenovú politiku, pomôžete zákazníkovi, no zároveň aj konkurencii. Preto si treba starostlivo zvážiť, čo a v akej miere uverejníte.
Internetová stránka však sama o sebe nestačí. Je potrebné, aby ju vaša cieľová skupina zákazníkov našla. Jednou z možností, ako to docieliť, je platená podpora vo vyhľadávačoch či na sociálnych sieťach.