Prešľapy, ktoré pobavia: 13 najhorších log spoločností
Logo organizácie je väčšinou to prvé, s čím prichádza potenciálny zákazník do styku. Netreba preto zabúdať na jedno: Keď je logo zlé, môže ľudí odstrašiť natoľko, že už jednoducho nebudú chcieť mať s danou spoločnosťou dočinenia.
Inak povedané, ak sa vďaka nepodarenej grafickej značke ponúkaný produkt alebo služba od konkurencie odlišuje až príliš, môže (hoci nemusí) to byť problém.
Najhoršie logá všetkých čias zámerne či nie napríklad zákazníkom pripomínajú sexuálny akt, neprístojné správanie a iné veci, vďaka ktorých sa 13-roční pubescenti dostávajú do hystérie.
Mnohým z týchto log sa medzi ľuďmi dostalo pozornosti a mnohé z nich určite aj vďaka internetu neupadnú do zabudnutia.
Anglická tlač sa dobre bavila na logu Letných olympijských hier v Londýne v roku 2012, pričom sa hovorilo o tom, že logo pripomína Lisu Simpsonovú pri sexuálnom akte alebo akúsi zvláštnu „punkovú“ verziu svastiky. Iránska vláda dokonca toto podujatie protestne bojkotovala, pretože štylizovaný nápis v logu – 2012 – bol zobrazený tak, že pripomínal slovo Zion.
Logo Inštitútu orientálnych štúdií na brazílskej Federal University of Santa Catarina malo v zjednodušenej podobe zobrazovať japonský chrám doplnený na pozadí japonským vychádzajúcim slnkom. Asi len málokto v danej grafickej značke naozaj na prvý pohľad vidí toto. Možno preto získalo logo v 2005 status mému a škola ho „stiahla z obehu“.
Populárna česká spoločnosť Kostelecké uzeniny, založená v roku 1917, má logo, pri ktorom človeka asi ani až tak neprekvapí, že hádam všetkým okrem samotných Čechov sa emblém spoločnosti zdá byť zábavný. Faktom je, že na výrobkoch spoločnosti sa objavuje už desiatky rokov a má teda dlhú tradíciu.
Mont-Sat je poľská spoločnosť, ktorej zamestnanci sú viac ako šťastní, že môžu inštalovať satelity do vašich domovov alebo do sídiel vašich firiem. Spoločnosť svoje „temperamentné“ logo nikdy nezmenila.
Asociácia pre dizajn AIGA archivovala logo katolíckej arcidiecéznej mládežníckej komisie z roku 1974 ako príklad skvelého dizajnu. Škandály, ktoré sa neskôr v spojitosti s cirkevnými hodnostármi, dostali na povrch, však logu navždy ublížili a spôsobili, že dnes pôsobí akosi temne.
V roku 1991 vytvorila talianska spoločnosť A-Style štylizované A, ktoré údajne zámerne vyzerá ako dvojica ľudí pri sexuálnom akte („šum“ okolo provokatívneho loga je dobrou reklamou). O viac ako 20 rokov neskôr si mnohí ľudia stále neuvedomujú, že spoločnosť svojmu „kameňáku“ rozumie.
Štát Vermont si špeciálnym spôsobom označkoval svoj čistý javorový sirup, ktorý je jedným z najlepších na svete. Logo s dlhoročnou tradíciou ale viac ako zjednodušenú mapu štátu, z ktorého „ide“ šťava, pripomína chlapíka stojaceho z profilu, ktorý…
Japonská spoločnosť Kudawara Pharmacy sa kvôli svojmu logu rozhodla „pohrať“ s anglickou abecedou, ale bodky navrchu línií písmena K nie sú najšťastnejšou voľbou. Zo slušného a jednoduchého návrhu sa razom stalo „samopašné“ logo. Spoločnosť už nie je v biznise, aspoň nie pod týmto menom a touto značkou.
Arlington Pediatric Center vo Virgínii je organizáciou prospešnou pre rodiny s nízkymi príjmami, ale takmer každý, kto videl toto ich staré logo, sa určite nevyhol aj „temnejšiemu“ čítaniu tejto grafickej značky. Možno preto toto logo nemalo práve dlhú životnosť, než ho organizácia stiahla.
Mama´s Baking je malá pekáreň v Grécku, ktorej logo je zhmotnením Oidipovského komplexu. Posúďte napokon sami. Zaujímavé je, že pekáreň si logo ponechala aj po tom, čo sa na internete stalo predmetom intenzívneho posmechu.
Computer Doctors bola malá spoločnosť, ktorá sa mohla vyhnúť internetovej potupe a výsmechu, keby mala lepšie postarané o grafický dizajn a logo. Obrázok medzi písmenami p a t nepripomína písmeno u a človek v ňom len s ťažkosťami spozná počítačovú myš.
Keď už raz uvidíte nahé ženské torzo na starom reklamnom letáčiku, propagujúcemu miestne kurzy jazzového a iného tanca, budete si síce priať, aby ste ho nevideli, ale už to nepôjde.
Keď British Office of Government Commerce v roku 2008 odhalila svoje vynovené, uhladené a „čisté“ logo, anglická tlač ho otočila o 90 stupňov a svetu tak ukázala muža, ktorý sa ukája. Toto prinútilo OGC dizajn „pokrčiť a zahodiť“.