Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
Zakúpiť členstvo
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
FOAF.sk - Aký má firma zisk? Kto ju vlastní? Kto má dlhy? Zistite TU

Prvá spoločná správa o trvalej udržateľnosti zo všetkých štrnástich krajín dm

Prva spolocna sprava o trvalej udrzatelnosti zo vsetkych strnastich krajin dm.jpg
Prvá spoločná správa o trvalej udržateľnosti zo všetkých štrnástich krajín dm. Foto: dm drogerie markt – Matúš Koprda
11. júna 2025 Autor Informačný servis Tlačiť

Spoločnosť dm drogerie markt po prvýkrát predstavuje spoločnú Správu o trvalej udržateľnosti s dátami zo všetkých 14 krajín, v ktorých pôsobí. Spoločnosť dm opätovne potvrdzuje svoj cieľ dosiahnuť do roku 2045 nulové netto emisie. Zameriava sa na opatrenia na zníženie skleníkových plynov v celom hodnotovom reťazci aj inovatívne prístupy, ako je recyklácia CO₂ a podpora obalových riešení šetrných ku klíme.

dm drogerie markt zverejnila za obchodný rok 2023/24 svoju Správu o trvalej udržateľnosti. Prvýkrát sú v nej zhrnuté udržateľné aktivity všetkých 14 krajín skupiny dm. Cieľom je byť podnikateľským subjektom, ktorý pozitívne formuje budúcnosť.

„Celý nadnárodný projektový tím sa riadil myšlienkou, že správa by nemala plniť byrokratickú povinnosť, ale mala by túto povinnosť naplniť zmyslom: vytvorená transparentnosť nám pomáha rozpoznať kľúčové oblasti, v ktorých treba konať, a prijať ešte cielenejšie opatrenia. A objasňuje, koľko hodnotných a jedinečných projektov sa realizuje vo všetkých krajinách dm. To motivuje ľudí vo všetkých oblastiach spoločnosti, aby robili svet lepším miestom,“ zdôrazňuje Harald Bauer, predsedajúci konateľ skupiny dm Rakúsko.

dm sa usiluje o nulové netto emisie do roku 2045

V roku 2023 skupina dm získavala 67 percent energie z obnoviteľných zdrojov, čím sa jej podiel v porovnaní s predchádzajúcim rokom zvýšil o tri percentá. Väčšina emisií skleníkových plynov vzniká v dodávateľských a odberateľských hodnotových reťazcoch, napríklad pri výrobe produktov značiek dm. Preto spoločnosť dm spolu so svojimi partnermi identifikuje potenciál znižovania emisií a realizuje konkrétne opatrenia. Interne zásobuje dm už 78 prevádzok elektrickou energiou z fotovoltiky – zahrnuté sú v nej predajne dm, administratívne budovy, ako aj logistické centrá. Realizujú sa aj pilotné projekty v oblasti plánovania udržateľnej dopravy a dopravných prostriedkov, ako sú vodíkové a elektrické nákladné vozidlá.

Skupina dm chce do roku 2045 dosiahnuť čisté netto emisie. Tento celofiremný cieľ je nezávislý od akýchkoľvek rozdielov v legislatíve jednotlivých krajín. Vďaka štvorstupňovej environmentálnej stratégii, pod ktorú spadá ekologická rovnováha, predchádzanie, znižovanie a vytváranie environmentálnych hodnôt, je spoločnosť dm presvedčená, že je na správnej ceste.

Balenie: Strategický prístup „bez odpadu“

Značky dm by mali použiť len toľko materiálu, koľko je potrebné na ochranu výrobku. V oblasti plastových obalov sa množstvo použitého materiálu v roku 2023 znížilo o takmer 30 % v porovnaní s rokom 2018 a v pomere k tržbám. Okrem toho na konci roka 2023 bolo 43 percent plastov použitých v obaloch výrobkov značky dm vyrobených z recyklovaného materiálu, a to na základe rozloženia objemu na nemeckom trhu. „Aby sme v budúcnosti zabezpečili dostatok recyklátu, neustále zvyšujeme recyklovateľnosť obalov výrobkov našich značiek dm,“ oznamuje Marlene Draschwandtner, zodpovedná za medzinárodný sortiment výrobkov.

Ako inovatívny zdroj surovín recykluje dm spolu so svojím projektovým partnerom LanzaTech CO₂ z priemyselných odpadových plynov – napríklad z výroby ocele – a premieňa ho na bioetanol. Ten sa používa na výrobu plastov. Vďaka vyrovnávaniu objemu* napríklad približne tretina plastu vo fľaši na umývací prostriedok Denkmit Ultra Sensitive pochádza z tohto recyklovaného CO₂.

Kódex udržateľnosti podpísaný väčšinou výrobných partnerov dm

Vďaka svojmu kódexu udržateľnosti spoločnosť dm a jej výrobní partneri zabezpečujú implementáciu stratégie udržateľnosti značky dm a udržateľný pôvod rozhodujúcich surovín. Medzičasom sa ku kódexu prihlásilo 94 percent výrobných partnerov produktov značiek dm.

„Pokiaľ ide o dôležitosť ľudských práv, máme v dm jasný postoj: spoločnosť zdieľa zodpovednosť za ľudí, ktorí pracujú pre dm v rámci hodnotových reťazcov. Chceme aj naďalej podporovať ľudské práva a environmentálnu zodpovednosť a realizovať ju na základe rizík,“ zdôrazňuje Marlene Draschwandtner.

V celej skupine dm tvoria vyrobky dmbio 81 percent predaja potravin.jpg
V celej skupine dm tvoria výrobky dmBio 81 percent predaja potravín.Foto: dm drogerie markt – Matúš Koprda

V celej skupine dm tvoria výrobky dmBio 81 percent predaja potravín.

Za cenovo dostupné biopotraviny a slobodu výberu na pulte

V súčasnosti dmBio obsahuje približne 650 produktov a je najrýchlejšie rastúcou značkou dm. 100 % výrobkov dmBio je certifikovaných ekologickou značkou EÚ. V celej skupine dm tvoria výrobky dmBio 81 percent predaja potravín. „V čase, keď mnohé rodiny musia prísnejšie obmedzovať svoj rozpočet, chceme prispieť k tomu, aby biopotraviny zostali cenovo dostupné a aby si zákazníci mohli slobodne vybrať trvalo udržateľné výrobky,“ zdôrazňuje Harald Bauer.

*Vyrovnávanie objemu je výsledkom hmotnostného vyváženia. Množstvá konvenčne vyrobených surovín a certifikované množstvá udržateľne vyrobených surovín sa pred zmiešaním presne zmerajú a zdokumentujú. Tým sa zjednodušujú výrobné procesy a zároveň sa zabezpečuje, že celkovo sú informácie o udržateľných surovinách správne.

Informačný servis

K téme

FOAF.sk firmy - Hosp. výsledky, súvahy, výkazy, DLHY, vlastníci - Zistite TU

Témy

dmdm drogerie marktPRspráva o udržateľnostiudržateľnosť

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Správy

Poradca podnikateľa a živnostníka

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
Dane a účtovníctvo
Doprava
Dotácie
DPH - Daň z pridanej hodnoty
DzP - Dane z príjmu
Enviro
Environmentalistika
Eurofondy
Finančné riadenie
IAS/IFRS
Koronavírus
Legislatíva a zákony
Legislatíva, zákony
Logistika
Manažérske zručnosti
Manažment
Marketing
Marketing a predaj
Medzinárodné účtovné štandardy - IAS/IFRS, US GAAP
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Medzinárodné zdaňovanie
Mzdy a odvody
Nehnuteľnosti
Osobný rozvoj
Ostatné dane
Personalistika
Pohľadávky
Pracovné právo
Právo
Právo a manažment
Právo, Pracovné právo
Predaj
Riadenie
Riadenie firmy
Riadenie ľudských zdrojov
Samospráva
Školstvo
Školy
Smernice
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Účtovníctvo a dane
Účtovníctvo verejnej správy
Umelá inteligencia
Verejná správa
Verejné obstarávanie-obstarávateľ
Verejné obstarávanie-uchádzač
Výroba
žiadny
Živnosť
Zmeny v stavebnej legislatíve

júl

14júl8:30Otázky a odpovede: Živnostníci – zmeny a sankcie8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Personalistika

14júl8:30Otázky a odpovede: Živnostníci – zmeny a sankcie8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Personalistika

14júl8:30Otázky a odpovede: Živnostníci – zmeny a sankcie8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Personalistika

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikam.sk

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu. Ochrana osobných údajov | Podmienky používania | Kontakt | GDPR - Nastavenie sukromia
X