Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
Zakúpiť členstvo
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
FOAF.sk - Aký má firma zisk? Kto ju vlastní? Kto má dlhy? Zistite TU

Riadenie personálnych zmien

SITA
29. decembra 2010 Tlačiť

Rozsiahle zmeny neustále menia podobu pracovného procesu. Odborník na personalistiku predstavuje v dnešnej dobe skúseného, odborne vzdelaného obchodného partnera. Hraje dôležitú rolu pri snahe spoločnosti presadiť sa na trhu. Jednou z čiastkových úloh manažera je aj riadenie personálnych zmien. Ako postupovať v procese personálnych zmien tak, aby ste boli úspešní? V nasledujúcej časti ponúkame stručný prehľad toho, ako postupovať.

 

Prvý krok

Uistite sa, že máte dostatočné predpoklady na prednášanie programu zmien, že ste dostatočne nadchnutí pre túto problematiku a že ste ochotní sa o ňu podeliť aj s poslucháčmi.

Hovorte z vlastnej skúsenosti. Riadenie personálnych zmien musíte najprv zvládnuť vy sami a až následne môžete pomôcť s týmto problémom druhým. 

 

Vízia

Predložte víziu, ako si predstavujete odborníka na personalistiku. Napríklad: odborník na personalistiku by mal byť strategickým partnerom, odborníkom na administratívu, iniciátor zmien a mal by byť obľúbený u zamestnancov. Takúto víziu predložte poslucháčom jasným a zrozumiteľným spôsobom.

 

Zhodnoťte aktuálny stav

Zhodnoťte prednosti, na ktorých sa dá stavať a schopnosti, na ktorých je potrebné ďalej pracovať. Napr.: prednosti odborníka na personalistiku sú zodpovednosť, odborné a školiace schopnosti. Oblasti, na ktorých by mal popracovať sú dôvera, schopnosť komunikovať a schopnosť rozhodovať sa.

 

Stanovenie cieľov

Stanovenie cieľov by malo byť realistické, racionálne, podnetné a dosiahnuteľné. Ciele môžeme rozdeliť na:

 

  • dlhodobé,
  • strednodobé,
  • krátkodobé.

 

Odborník na personalistiku sa musí vedieť v podstate zmeniť z úradníka na výkonného pracovníka. Zdôraznite význam neustáleho postupu vpred a uskutočnenia zmien prostredníctvom stanovených cieľov.

 

Návrh programu, metód a postupov 

Navrhnite program, metódy a postupy akcie, kde nesmú chýbať:

  • požadavky na dosiahnutie cieľov,
  • rozdelenie úloh,
  • súlad, súvis jednotlivých úloh.

 

Stanovte časový harmonogram:

  • určte fázy projektu,
  • určte osoby, které budú zodpovedné za jednotlivé fázy,
  • určte začiatok, priebeh a koniec každej fázy.

 

Určte náročnosť, z hľadiska:

  • financií,
  • personalistiky,
  • času.

 

TIP – Spýtajte sa sami seba: ako sa dostanem od skutočného stavu k cieľovému? Odkiaľ začnem? Aký bude môj prvý krok?

 

Plnenie stanoveného postupu

Určte kritéria k posúdeniu dosiahnutých úspechov v oblasti, v ktorej došlo k zlepšeniu. Sledujte neustále priebeh plnenia plánu a flexibilne reagujte na zmeny.  Nakoniec zopakujte cieľovú víziu a pripomeňte poslucháčom predpokládaný prínos zmien.

 

Zdroj: Copyright, 1996 © Dale Carnegie & Associates, Inc.

lm

 

K téme

FOAF.sk firmy - Hosp. výsledky, súvahy, výkazy, DLHY, vlastníci - Zistite TU

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Motivácia zamestnancov

Poradca podnikateľa a živnostníka

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
Dane a účtovníctvo
Doprava
Dotácie
DPH - Daň z pridanej hodnoty
DzP - Dane z príjmu
Enviro
Environmentalistika
Eurofondy
Finančné riadenie
IAS/IFRS
Koronavírus
Legislatíva a zákony
Legislatíva, zákony
Logistika
Manažérske zručnosti
Manažment
Marketing
Marketing a predaj
Medzinárodné účtovné štandardy - IAS/IFRS, US GAAP
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Medzinárodné zdaňovanie
Mzdy a odvody
Nehnuteľnosti
Osobný rozvoj
Ostatné dane
Personalistika
Pohľadávky
Pracovné právo
Právo
Právo a manažment
Právo, Pracovné právo
Predaj
Riadenie
Riadenie firmy
Riadenie ľudských zdrojov
Samospráva
Školstvo
Školy
Smernice
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Účtovníctvo a dane
Účtovníctvo verejnej správy
Umelá inteligencia
Verejná správa
Verejné obstarávanie-obstarávateľ
Verejné obstarávanie-uchádzač
Výroba
žiadny
Živnosť

november

25nov8:30Diskriminácia a konflikty na pracovisku (mobbing, bossing, staffing) – právny a psychologický pohľad8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Pracovné právo

25nov8:30Diskriminácia a konflikty na pracovisku (mobbing, bossing, staffing) – právny a psychologický pohľad8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Pracovné právo

25nov8:30Diskriminácia a konflikty na pracovisku (mobbing, bossing, staffing) – právny a psychologický pohľad8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Pracovné právo

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikam.sk

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu. Ochrana osobných údajov | Podmienky používania | Kontakt | GDPR - Nastavenie sukromia
X