Svetu digitálnych médií vládnu smartfónové aplikácie
Ak nebolo dostatočným dôkazom tohoročné letné šialenstvo okolo hernej aplikácie Pokémon Go, tak nedávny prieskum comScore Media definitívne potvrdzuje skutočnosť, že smartfónové aplikácie pomaly preberajú nadvládu nad celým digitálnym svetom.
Zo zverejneného prieskumu možno vyčítať, že viac ako polovica americkej populácie trávi svoj digitálny život používaním aplikácií práve na smartfónoch. Cieľom tejto štúdie bolo porovnanie údajov o tom, koľko času trávia užívatelia rôznych aplikácií na tabletoch, počítačoch a smartfónoch. Zatiaľ čo ostatné platformy si s veľkou pravdepodobnosťou udržia svoj súčasný post v online spotrebe na približne rovnakej úrovni, v prípade smartfónov panujú medzi odborníkmi oveľa optimistickejšie prognózy. Experti očakávajú, že trend používania smartfónov pri aplikáciách bude mať aj v budúcnosti rastúcu tendenciu. Je to podľa nich dané najmä charakterom samotných zariadení, ktoré poskytujú užívateľom vysoký komfort.
Čo hovoria čísla
Uvedený prieskum zverejnený na blogu comScore Media zároveň priniesol zaujímavé čísla vypovedajúce o online spotrebe. Od januára 2014 do júla 2016 sa podľa neho zvýšil čas, ktorí trávia užívatelia v Spojených štátoch amerických používaním smartfónových aplikácií, z pôvodných 41 % na súčasných viac ako 50 %. Nižšie uvedený graf ilustrujúci načrtnutý trend tak zreteľne ukazuje, že popularita smartfónových aplikácií v uplynulých dvoch rokoch neustále stúpala. Aj napriek tomu, že pred januárom 2015 zaznamenala jeden výraznejší pokles a neskôr ešte niekoľko menších pádov, graf jasne potvrdzuje, že užívatelia obracajú svoju pozornosť smerom k smartfónom.
V porovnaní s vyššie uvedeným, používanie stolových počítačov pri online aplikáciách sa podľa zverejnených údajov ustálilo na úrovni 32 %. Ešte horšie sú však na tom z tohto pohľadu tablety, ktoré pri prehliadaní aplikácií používa len 9 % užívateľov a len 2 % z nich surfujú na weboch prostredníctvom týchto zariadení. Ako zaujímavý sa v tejto súvislosti javí aj údaj o prehliadaní stránok na internete prostredníctvom smartfónov. V protiklade s ich popularitou pri využívaní smartfónových aplikácií, webové stránky si cez smartfóny prezerá len 7 % užívateľov.
Dávame prednosť komfortu
Podľa comScore Media to však nie je až také prekvapivé. Ak sú totiž užívatelia zvedaví na to, čo sa okolo nich deje, čo je nové vo svete, ako sa majú a čo práve robia ich priatelia, prvé, po čom siahnu, je telefón v ich vrecku či kabelke a následne si jednoduchým kliknutím otvoria niektorú zo sociálnych aplikácií. Vo zverejnenom blogu comScore Media sa ďalej píše, že niečo podobné sa deje aj v prípade, keď chcú užívatelia počúvať hudbu, či pri vyhľadávaní destinácií a kontroly e-mailových správ. Pohodlie je jednoducho veľmi silným faktorom, ktorý stojí za celým týmto trendom.
V uplynulých rokoch sa smartfóny veľmi zmenili a v súčasnosti už disponujú rôznymi vylepšenými funkciami. Výrobcovia týchto zariadení si túto skutočnosť veľmi dobre uvedomujú a preto ich vybavenie neustále zlepšujú. Väčšie obrazovky a vyššia rýchlosť tak poskytujú užívateľom týchto zariadení dostatočný komfort a preto je aj podľa comScore Media veľmi pravdepodobné, že ich nebudú chcieť vymeniť za iné platformy okrem takých, ktoré sú výslovne zamerané na výkon niektorých špecifických úloh.
Marketing a stratégia budúcnosti
Zároveň s uvedeným predpokladajú, že popularita smartfónov už čoskoro vysoko prekročí 50-percentnú hranicu. Podľa odhadov comScore Media to však v žiadnom prípade neznamená koniec stolových počítačov, či tabletov, ale poskytuje jasnú správu pre publicistov a marketérov, ktorí by ju mali vziať do úvahy pri nastavovaní príslušných budúcich stratégií.
Vyštudovala Právnickú fakultu Univerzity Komenského v Bratislave. V praxi sa venuje copywritingu, prekladateľskej činnosti a korporátnemu právu.