Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
Zakúpiť členstvo
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
FOAF.sk - Aký má firma zisk? Kto ju vlastní? Kto má dlhy? Zistite TU

Vedci objavili zaujímavý konverzačný trik. Jednoduchá vec vám zabezpečí dôveru protistrany

pixabay.com
6. augusta 2015 Zdroj businessinsider.com Tlačiť

Hlboký pohľad do očí partnera pri rozhovore nie je dobrý len v prípade zaľúbencov. Má svoje oprávnené miesto aj v konferenčnej miestnosti pri konverzácii prakticky s akýmkoľvek komunikačným partnerom.

Ako ukázal nový výskum, ľudia sú ochotní veriť viac niekomu, kto má rozšírené zreničky

Vo výskumnej aktivite, ktorú viedla doktorka Mariska Kretová z Leidenskej univerzity, 69 študentov Univerzity v Amsterdame participovalo na investičnej hre, v rámci ktorej pozerali krátke videoklipy ich „partnerov“. V skutočnosti išlo o manipulované obrazy párov očí, ktoré ukazovali rozširovanie zreničiek, ich zužovanie alebo to, ako zostali rovnaké počas viac ako štyroch sekúnd.

Následne sa účastníci výskumu mali rozhodnúť, či dajú ich partnerovi päť eur alebo nič. Výskumníci povedali účastníkom, že ich investícia sa môže strojnásobiť a ich partner sa môže rozhodnúť, koľko vráti človeku späť. (Výskumníci boli naozaj tí, ktorí ovplyvnili voľby partnera. Partnerom bol totiž počítačom tvorený obraz očí.)

Výsledky ukázali, že účastníci dali viac peňazí partnerom s rozšírenými zreničkami, špeciálne ak ich oči vyzerali šťastne. Výskumníci interpretovali tieto poznatky tak, že účastníci oveľa viac dôverovali ľuďom s rozšírenými zrenicami.

Kretová uviedla, že je nemožné dobrovoľne rozšíriť alebo stiahnuť svoje zreničky. Ďalší nedávny výskum však naznačuje, že hoci aj len pomyslenie na temnú miestnosť môže primäť zreničky k tomu, aby sa rozšírili v záujme zachytenia väčšieho množstva svetla.

Toto by mohol byť užitočný trik v prípade, že vám niekto nedôveruje – predstavte si seba v temnote a dúfajte, že váš partner si všimne zmenu vo vašich očiach.

V štúdii tiež vedci zistili, že väčšina účastníkov odzrkadľovala partnerove zreničky, buď ich rozšírenie, alebo zúženie (ľudia teda kopírovali zmeny očí „oproti sediaceho“). Keď napodobnili rozšírenie zreničiek, boli ochotnejší investovať peniaze, pokiaľ oči partnera nevyzerali ázijsky v protiklade k západoeurópskym.

To znamená, že ak si chcete byť istý, že vám niekto skutočne verí, pozerajte sa poriadne na jeho oči/do jeho očí.

„Zdá sa pravdepodobné, že keď ľudia nevedomky napodobňujú rozširovanie zreničiek iného človeka, cítia odraz jeho vnútorného rozpoloženia, signalizujúceho vzájomný záujem a sympatie,“ píšu výskumníci. „Tento proces by mohol umožňovať kalibrované a rýchlejšie rozhodovanie v interakcii s cudzincami.“

Tento výskum nenaznačuje, že by ste mali sústrediť pozornosť na svoje oči namiesto toho, čo skutočne hovoríte. Je však ďalším ukážkovým potvrdením toho, že interpersonálna komunikácia vonkoncom nezahŕňa iba jazyk, niekedy dokonca vôbec.

Keď sa pokúšate niekoho presvedčiť, aby investoval do vašej spoločnosti alebo aby si vás vybral ako kandidáta na prácu, je teda, zdá sa, dobré mať na pamäti, že jediným faktorom pri ich rozhodovaní nie sú iba vaše slová.

K téme

FOAF.sk firmy - Hosp. výsledky, súvahy, výkazy, DLHY, vlastníci - Zistite TU

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Relax

Poradca podnikateľa a živnostníka

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
Dane a účtovníctvo
Doprava
Dotácie
DPH - Daň z pridanej hodnoty
DzP - Dane z príjmu
Enviro
Environmentalistika
Eurofondy
Finančné riadenie
IAS/IFRS
Koronavírus
Legislatíva a zákony
Legislatíva, zákony
Logistika
Manažérske zručnosti
Manažment
Marketing
Marketing a predaj
Medzinárodné účtovné štandardy - IAS/IFRS, US GAAP
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Medzinárodné zdaňovanie
Mzdy a odvody
Nehnuteľnosti
Osobný rozvoj
Ostatné dane
Personalistika
Pohľadávky
Pracovné právo
Právo
Právo a manažment
Právo, Pracovné právo
Predaj
Riadenie
Riadenie firmy
Riadenie ľudských zdrojov
Samospráva
Školstvo
Školy
Smernice
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Účtovníctvo a dane
Účtovníctvo verejnej správy
Umelá inteligencia
Verejná správa
Verejné obstarávanie-obstarávateľ
Verejné obstarávanie-uchádzač
Výroba
žiadny
Živnosť

november

22nov8:30Produktový manažment8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Marketing

22nov8:30Produktový manažment8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Marketing

25nov8:30Diskriminácia a konflikty na pracovisku (mobbing, bossing, staffing) – právny a psychologický pohľad8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Pracovné právo

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikam.sk

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu. Ochrana osobných údajov | Podmienky používania | Kontakt | GDPR - Nastavenie sukromia
X